Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Elektrozawór..

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie Zawór podćiśnienia i inny problem..

    Witam, dziś szukając diagnozy usterki (na dole opisane) zauważyłem że na dole zaworu podciśnienia (pod gniazdem wtyczki) jest miejsce jak na wężyk, czy powinno tam coś być czy nie ? silnik 1.9 jtd 105km 8v, foto.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dsc01159e.jpg
Wyświetleń:	130
Rozmiar:	210.6 KB
ID:	95496
    Ostatnio też mam problem z włączającą się marchewą gdy podczas jazdy się włączy to w trakcie np wyprzedzania na full gazie auto ma ubytki w mocy, w krate jest moc zaraz nie ma i znów jest i nie ma tak szarpie, odpuszczam gaz wrzucam na luz lub niższy bieg i marchewa gaśnie i alfa ładnie się zbiera bez problemów, nie zawsze się włącza kontrolka, przejrzałem dużo tematów na temat marchewy i nie znalazłem podobnej usterki. co zrobić? co sprawdzić?
    Ostatnio edytowane przez Ozzzi ; 10-05-2013 o 10:06

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Egr masz pewnie zaślepiony więc ten zawór jest zbędny. natomiastobjawy wskazuja na problemy z zasilaniem w paliwo. Filtr na pompce zobacz czy nie zatkany, i oczywiście główny

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie

    Filtr paliwa jest nowy w zimie zmieniałem, a pompkę w zbiorniku na wczesną wiosnę wyciągałem i była czysta, więc to chyba raczej nic z tego

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,326

    Domyślnie

    U nas są raczej inne te zawory. Przynajmniej w 1.9 16V
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    witam
    fakt w 1.9 16v takiego zaworu nie widzę,ale jak miałem wersję 2.4jtd to kojarzę go gdzieś na podszybiu obok filtra paliwa,jak pamiętam na tym trzecim(dolnym) krućcu powinien być założony taki mały filterek z czegoś podobnego do szwamki.Natomiast objawy które opisujesz moim zdaniem wskazują za zapieczoną kierownicę w turbinie(przeładowanie) lub brudny czujnik ciśnienia doładowania,który znajduje się w kolektorze dolotowym.
    proponuję zacząć od wyczyszczenia tego drugiego i jeśli to możliwe podpięcia kompa i sprawdzenia co mówi "marchewa"
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez jankes1979 ; 10-05-2013 o 20:09 Powód: uzupełnienie

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    W 105 KM nie ma zmiennej geometrii

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie

    Przeczyściłem po raz drugi czujnik doładowania ( był czysty ale dokładniej doczyściłem) małym pędzelkiem i benzyną e, wyciąłem kostkę od potencjometru gazu i zlutowałem kable na sztywno, i marchewa ani razu się nie zapaliła teraz nawet lepiej się zbiera, wcześniej miał taki objaw jak na zepsutej przepływce że między 2tys/obr a 3 było załamanie w mocy i dalej leciał już ładnie, teraz tego nie ma i zbiera się pięknie

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar JTD
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105 KM 2000r Opel Astra SW 1.9 CDTI 101 KM 2007r.
    Postów
    294

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    Egr masz pewnie zaślepiony więc ten zawór jest zbędny. natomiastobjawy wskazuja na problemy z zasilaniem w paliwo. Filtr na pompce zobacz czy nie zatkany, i oczywiście główny
    witam koledzy przepraszam ale nie chce zakladac nowego tematu wiec sie podepne mi nieraz gumowy wezyk sie przerywal w tym zaworze ale nic nie zauwazylem w mocy , ostatnio tez czytalem na forum o zaslepienu EGR myslalem ze mam zaslepiony ale po rozebraniu okazalo sie ze nie Załącznik 95695Załącznik 95695Załącznik 95696 wiec postanowilem go zaslepic tak jak widac na foto , dodam ze auto posiadam od 2009 roku i nie mialem zadnych problemow mam nadzieje ze teraz bedzie tez wszystko dobrzre chodzic

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie

    Kolego nie ma fotek

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar JTD
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105 KM 2000r Opel Astra SW 1.9 CDTI 101 KM 2007r.
    Postów
    294

    Domyślnie

    Cytat Napisał JTD Zobacz post
    witam koledzy przepraszam ale nie chce zakladac nowego tematu wiec sie podepne mi nieraz gumowy wezyk sie przerywal w tym zaworze ale nic nie zauwazylem w mocy , ostatnio tez czytalem na forum o zaslepienu EGR myslalem ze mam zaslepiony ale po rozebraniu okazalo sie ze nie Załącznik 95695Załącznik 95695Załącznik 95696 wiec postanowilem go zaslepic tak jak widac na foto , dodam ze auto posiadam od 2009 roku i nie mialem zadnych problemow mam nadzieje ze teraz bedzie tez wszystko dobrzre chodzic
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	212
Rozmiar:	108.6 KB
ID:	95817 , Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	311
Rozmiar:	112.4 KB
ID:	95818 acha dodam jeszcze ze gdzies czytalem ze zaslepka ma byc z kwasowy a nie z nierdzewki, ja mam z nierdzewki co to za roznica ?

Podobne wątki

  1. Elektrozawór wariatora
    Utworzone przez Mateoff w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-10-2015, 22:37
  2. [155] Elektrozawór wariatora
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-02-2015, 18:07
  3. elektrozawór w 2.4 do 1.9
    Utworzone przez Sebek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-01-2015, 17:49
  4. Elektrozawór VGT? Jak diagnozować?
    Utworzone przez JTDMattt w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2012, 09:35
  5. [156] elektrozawór
    Utworzone przez emzet156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-08-2008, 00:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory