Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6TS 1998r.
    Postów
    179
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 5 h N/A

    Domyślnie czujnik fazy (położenia wałka rozrządu) - czujnik Halla

    Mam auto Alfa 156 - 1.6 TS ze sterownikiem Motronic M2.10.4. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (kupiony używany). Poprzedni miał uszkodzenie mechaniczne. Mimo wymiany nadal świeci się lampka błędu ECU. Po podłączeniu interfejsu występuję błąd – CZUJNIK FAZY ZWARCIE DO MASY. Sprawdziłem połączenia przewodów czujnika ze sterownikiem – są prawidłowe. Napięcie zasilania 5V – nie wiem czy takie jest dla wszystkich czujników Halla w silnikach TS (czy nie powinno być np. 12V, a czujnik który kupiłem jest właśnie z innego modelu)? Sprawdziłem też napięcie jakie generuje czujnik – waha się w okolicach 7.1V. Proszę o pomoc gdzie mam szukać błędu. Zwarcia do masy nie znalazłem – ale myślę, że może zbyt niskie napięcie generowane przez czujnik daje podobny błąd?
    wal_kon

  2. #2
    Menefreghista Romeo Avatar piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    3,452
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    20 d 22 h 46 m

    Domyślnie

    czy o to pytasz? jest dzial ,,tu sie witamy,, wypadalo by najpierw tam zajzec i sie przedstawic
    Załączone obrazy Załączone obrazy czujnik fazy (położenia wałka rozrządu) - czujnik Halla-3_198.jpg  

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6TS 1998r.
    Postów
    179
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 5 h N/A

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź - chyba nie o to chodzi. A może źle rozumiem ten schemat.
    O ile sprawdziłem w dokumentacji - i pomierzyłem miernikiem w aucie to: Z czujnika położenia wałka rozrządu wychodzą trzy przewody - we wtyczce ponumerowane 1, 2, 3 - podłączone są odpowiednio w sterowniku Motronic do nr 12, 8, 19.
    Złącze nr 8 przy sterowniku (przewód środkowy nr 2 we wtyczce czujnika) to sygnał pomiarowy.
    Złącze nr 19 - (nr 3 wtyczka) - to masa.
    Złącze nr 12 - (nr 1 wtyczka) - to zasilanie. Właśnie u mnie to jest 5V a nie wiem czy nie powinno być np 12V.
    Nie wiem też, jakie napięcie względem masy powinno pojawiać się na złączu nr 8 (nr 2 wtyczka) przy pracy silnika. U mnie pojawia się ok 7V.
    Nie wiem też czy pomiar rezystancji czujnka nie uszkodzi go - czujnik Halla zbudowany jest z półprzewodnika.
    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
    wal_kon

  4. #4
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar Tuti
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,058
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    48 d 13 h 36 m

    Domyślnie

    Piotriix to chyba chodzi o to co jest 2 pozycje nizej w auto dacie
    Tam byly 3 piny, ale mi sie niestety Twoj silnik nie laduje... Czyli jestes skazany na piotriixa :twisted:

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6TS 1998r.
    Postów
    179
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 5 h N/A

    Domyślnie

    Byłem, pomierzyłem jeszcze raz i precyzuję.
    Mam następującą sytuację po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu:
    Pomiar na wtyczce z ECU - napięcie zasilania czujnika między pinami 1 i 3 wynosi 5V ale miedzy pinem pomiarowym nr 2 a masą występuje napięcie 12V - czy to jest normalne? Może ktoś mierzył w swoim aucie ?
    Wykonałem też dodatkowy pomiar tj. przeciąłem przewód nr 2 - to jest pomiarowy. I sprawdziłem przy zasilaniu czujnika z ECU - 5V - czy występuje napięcie na przewodzie pomiarowym względem masy (przy pracującym silniku). Niestety napięcia brak.
    Teraz zastanawiam się - czy czujnik jest walnięty, czy może zasilanie powinno być 12V (bo nie wiem czy czujnik nie jest z innej wersji silnika).
    Poprzednio podane napięcie na przewodzie pomiarowym (ok. 7V) podałem dla przypadku gdy przewód pomiarowy włączony jest do ECU (przed odcięciem przewodu)
    Z góry dziękuję za pomoc.
    wal_kon

  6. #6
    Menefreghista Romeo Avatar piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    3,452
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    20 d 22 h 46 m

    Domyślnie

    to bedzie to
    Załączone obrazy Załączone obrazy czujnik fazy (położenia wałka rozrządu) - czujnik Halla-4_176.jpg  

  7. #7
    Menefreghista Romeo Avatar piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    3,452
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    20 d 22 h 46 m

    Domyślnie

    ja widac zasilanie jest 5v a sygnal powinien miec 2v przez 50ms czyli raczej powinienes zrobic pomiar oscyloskopem bo miernik nie wylapie ten trzeci pin to masa. sprawdz jeszcze szczeline pomiedzy czujnikiem a tym zebnikiem nie powinna byc wieksza jak 1 mm

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    10 d 23 h 50 m

    Domyślnie

    omomierz ponoc zabija te czujniki.. on ma trzy kable i z tego co mi wiadomo to dwa z nich to sygnal a trzeci to ekran..

    a moze chodzi o czujnik wału korbowego?? czy masz jakies nieprawidlowe objawy w pracy silnika?? ten czujnik niby powoduje falujace obroty i brak checi wkrecania sie silnika na obroty powyzej 4tys

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6TS 1998r.
    Postów
    179
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 5 h N/A

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za pomoc piotriix. Muszę podjechać do jakiegoś warsztatu z oscyloskopem.
    Jeżeli chodzi o objawy - to auto pracuje normalnie. Jednak nie wchodzi chętnie na obroty oraz wydaje mi się, że dużo spala paliwa (spalanie jeszcze testuję).
    wal_kon

  10. #10
    Menefreghista Romeo Avatar piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    3,452
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    20 d 22 h 46 m

    Domyślnie

    jest zasada ze czujniki indukcyjne mierzy sie tylko oscyloskopem czujniki halla mozna zmierzyc miernikiem ale jest ryzyko ,ze mozna go uszkodzic,wiec lepiej oscyloskop

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 22:06
  2. Czujnik położenia wałka rozrządu 156 2.5 V6 z kąd? ;(
    Utworzone przez magik1802 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 25-07-2013, 18:20
  3. [146] czujnik położenia wałka rozrządu
    Utworzone przez hugolo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-11-2012, 09:52
  4. czujnik wałka rozrządu/czujnik halla
    Utworzone przez Alfista w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 07:47
  5. czujnik położenia wałka rozrządu
    Utworzone przez webmaster007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-10-2007, 14:06

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

aee objawy uszkodzonego halla

brak napięcia na czujniku faz rozrządu w Alfie 156 1.6 TS

błąd czujnika faz rozrządu alfa romeo

czujnik fazy alfa romeo 156

napięcie zasilania czujników nr2

czujnik halla oscyloskop

objawy uszkodzenia czujnika wałka rozrządu

alfa 156 blad czujnika fazowego 1.6

zasilanie czujnika halla

napięcie zasilania czujnika halla

czujnik hallotronowy zbudowany jest zczujnik fazy brak sygnałualfa czujnik walka tsobjawy uszkodzonego czujnika hallaczujnik halla piny forumCZUJNIK FAZ ROZRZĄDUco może uszkadzać czujnik hallaschemat czujnika halla alfa romeoczujnik halla golf iii zepsutyco to czujnik fazowy alfa romeo 156czujnik halla położenia wałka rożrządu wykresbrak napięcia na czujniku faz rozrząduczujnik halla położenie wałeka rozrząduuszkodzony czujnik faz rozrzaduczujnik faz alfa 156alfa romeo 156 czujnik fazowyczujnik halla objawy awariiawaria czujnika halla objawynapiecie czujnika halajak wykluczyc chujnik halla z golf 1 3jak wymienic czujnik walka rozrzadu golfczujnik fazy alfa romeo 156 cenajak podłączyć oscyloskop do czujnika hallaobjawy awarii czujnika halla

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory