Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Demontaż ssaka

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie Demontaż ssaka

    Witam, mam rozszczelniony kolektor dolotowy (plastykowy). na tym łączeniu z zatrzaskami jak dołożę rękę (od strony ściany grodziowej), przy przegazowaniu czuć że ciągnie lewe powietrze i słychać zasysanie powietrza.
    Chciałem wyciągnąć cały kolektor, posprawdzać szczelności, przy okazji poczyścić wszystko i spróbować to jakoś naprawić. Mam tylko pytanie, kolektor trzyma się tylko na tych śrubach od dołu? Poproszę o jakieś wskazówki co do demontażu i cąłej operacji Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tak, jest przkręcony tymi 2 śrubami.
    Ale sprawdź lusterkiem, czy nie masz jeszcze dodatkowo wspornika.
    Ponadto dobrze jest zdemontować przepustnicę, bo wtedy łatwiej go wyjąć.
    Nie zapomnij odłączyć wtyczek od silnika krokowego i zaworu par paliwa, który jest pod kolektorem oraz przewodu serwa.
    Uważaj na kable od czujników, bo fabrycznie są one mocowane pod kolektorem w specjalnych przelotkach, które trzeba rozpiąć.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 10-08-2013 o 00:09

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie

    Dzięki bardzo za porady, a mam jeszcze jedno pytanie. W odmie (tej górnej co wchodzi bezpośrednio w kolektor) jest zaworek z tego co się orientuję. Jak zdejmę z niej wężyk to kolektor ciągnie powietrze i to dość mocno. Jak powinien działać ten zaworek? Jak ciągnie to jest zepsuty? Generalnie planuję go zaślepić i dać filterek tak jak na forum było kiedyś opisywane.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zaworek zwrotny działa tak, że pozwala na ruch powietrza do silnika.
    W silniku TS nie wolno zaślepiać tego zaworka, bo pełni on ważną rolę dostarczając tzw. powietrze dodatkowe do silnika.
    W momencie zamknięcia przepustnicy pewna ilość powietrza jest zasysana kanałem obiegowym, tj, od rury ssącej przed przepustnicą-pod pokrywą zaworów i dalej do kolektora poprzez zaworek zwrotny.
    Jeśli chcesz coś kombinować z odmą na wzór silników do jazdy sportowej to trzeba króciec od zaworka zwrotnego połączyć bezpośrednio z rurą gumową przed przepustnicą, a odmę, czyli dwa króćce wychodzące z pokrywy zaworów połączyć wężami i wyprowadzić gazy do atmosfery, dając na końcu filtr.
    Tylko uwaga na przeglądzie, bo tego nie wolno robić, chyba że diagnosta znajomy.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie

    już wiem o co chodzi, dzięki. A skąd się wzięły opinie,ze po zaslepieniu zaworka autko lepiej chodzi, lepiej ciągnie od dołu itd. ?
    Ostatnio edytowane przez macieqy ; 10-08-2013 o 20:49

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To spróbuj zaślepić i jak Ci będzie lepiej jeździł to możesz zostawić, a odmę sobie wyprowadzisz do atmosfery.

Podobne wątki

  1. Demontaż alternatora JTD
    Utworzone przez marcopol w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-07-2015, 20:40
  2. Demontaż podłokietnika
    Utworzone przez TheBartman w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 12:51
  3. demontaż skrzyni w 166 2.0 TS
    Utworzone przez mariusz55562 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-05-2013, 16:04
  4. Demontaż ICS
    Utworzone przez LIHY72 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-07-2012, 12:31
  5. Demontaż nadkoli
    Utworzone przez codename w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2010, 20:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory