Strona 40 z 88 PierwszyPierwszy ... 303132333435363738394041424344454647484950 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 391 do 400 z 879

Temat: łożyska / skrzynia m32

  1. #391
    Użytkownik Świeżak Avatar MadSkillz
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Juz z ar9100, lacznie. Tak 2.3juz wywala jak lejesz na sucha skrzunie, zakrecasz przelew i dolewasz reszte - tak przynajmniej mi lal pampik przy wymianie lozysk, tak tez wlalem w swojej obecnej tbi(tu jest nominalnie 2.0l i tak przelewalo, wiec wlewalem 2.5 lacznie)

    Ale można od razu przy wybieraku nalac 2.8 L odmierzyc wczesniej z tym specyfikiem i wlać?

  2. #392
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,588

    Domyślnie

    Cytat Napisał MadSkillz Zobacz post
    Ale można od razu przy wybieraku nalac 2.8 L odmierzyc wczesniej z tym specyfikiem i wlać?
    Czemu nie, ale musisz miec calkiem sucha skrzynie,. po wymianie wszystkich lozysk walkow i roznicowki mozna jednak zalozyc ze jest sucha

  3. #393
    Użytkownik Świeżak Avatar MadSkillz
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    No jest sucha zupełnie, wszystko zlane i rozebrana nacześci leży, w takim razie dziękuje za pomoc i wskazówki, niby ten archoil jest zalecany/zachwalany na necie ale jednak zawsze jakis cien niepewności jest..

  4. #394
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,588

    Domyślnie

    Cytat Napisał MadSkillz Zobacz post
    No jest sucha zupełnie, wszystko zlane i rozebrana nacześci leży, w takim razie dziękuje za pomoc i wskazówki, niby ten archoil jest zalecany/zachwalany na necie ale jednak zawsze jakis cien niepewności jest..
    Cóż, nikt z nas nie przeprowadzał badań składu czy testow porownawczych, no moze troche analiz oleju po czasie robil wlyszkow w watku olejowym mito / giulietty, on z tego co pamietam zalecal ar9100

  5. #395
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    wiec może ja przedstawię swoją historie , do skrzyni dobierałem się już drugi raz, za pierwszym nie wiedziałem jak się dobrać do łożysk otwierających wałków atakujących, do tego pomocnik uszkodził krawędzie wałka gdzie przychodzi zegier nad 6 biegiem... na szczęście nawet po tym incydencie zabezpieczenie trzyma sie pewnie, zresztą kupiłem dla pewności nowe , ale nie o tym
    Zakupiłem ponownie kpl. łożysk na dolne wałki, plus do tego zestaw podkładek 50 szt. o grubości 0.1 (swoją drogą zostało mi 47 ) , wykonałem sporo telefonów do pana z poznania , oraz przejrzałem chyba wszystkie serwisówki opla co do tej skrzyni, do tego przewertowałem strone SKF producenta pod katem informacji montażowych , pasowań i ogólnie wszystkiego co dla z tematem związane.
    Ponieważ nie mam kanału, wymyśliłem ze wyciągam skrzynie bez ściągania sanek , temat trudny ale do wykonania

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160315_14_00_55_Pro.jpg
Wyświetleń:	44
Rozmiar:	61.5 KB
ID:	194714Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160317_12_06_21_Pro.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	74.1 KB
ID:	194715Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_17_20_01_Pro.jpg
Wyświetleń:	57
Rozmiar:	43.5 KB
ID:	194716Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_17_47_28_Pro.jpg
Wyświetleń:	54
Rozmiar:	82.1 KB
ID:	194717

    przy okazji wymieniłem docisk i tarcze, bo mimo ze nowe zaczeła się ślizgać...

    wracając do tematu skrzynia na wieszchu czas się zabrać za wałki

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_17_20_07_Pro.jpg
Wyświetleń:	37
Rozmiar:	81.9 KB
ID:	194720Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_18_53_16_Pro.jpg
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	117.5 KB
ID:	194721Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_18_58_29_Pro.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	97.9 KB
ID:	194722Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_19_55_03_Pro.jpg
Wyświetleń:	36
Rozmiar:	96.8 KB
ID:	194723Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_04_16_Pro.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	81.1 KB
ID:	194724

    a tu piasta 5/6 biegów Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_06_26_Pro.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	107.7 KB
ID:	194725Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_13_22_Pro.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	104.0 KB
ID:	194726Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_15_54_Pro.jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	77.4 KB
ID:	194727

    dalej reszta,
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_17_18_Pro.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	37.3 KB
ID:	194729Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_19_43_Pro.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	95.3 KB
ID:	194730Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_25_14_Pro.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	96.7 KB
ID:	194731Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_28_06_Pro.jpg
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	95.6 KB
ID:	194732Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_30_21_Pro.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	38.6 KB
ID:	194733Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_34_12_Pro.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	66.8 KB
ID:	194734Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160318_20_35_24_Pro.jpg
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	81.6 KB
ID:	194735

    dalej montaż, przy demontażu i montażu pierścieni osadniczych należy uważać na gładz wałka po którym pracują łożyska igiełkowe, (tak jest napisane w zaleceniach serwisowych) ponadto pierścień MUSI zapiąć się na swoim miejscu inaczej mogą na nie działać biegi lub co gorsza coś więcej.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_11_45_35_Pro.jpg
Wyświetleń:	37
Rozmiar:	103.1 KB
ID:	194736Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_12_03_51_Pro.jpg
Wyświetleń:	36
Rozmiar:	79.8 KB
ID:	194737Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_12_04_49_Pro.jpg
Wyświetleń:	37
Rozmiar:	70.0 KB
ID:	194738Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_12_07_53_Pro.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	57.4 KB
ID:	194739Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_12_16_45_Pro.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	52.9 KB
ID:	194740Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_12_27_24_Pro.jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	42.7 KB
ID:	194741Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_12_36_07_Pro.jpg
Wyświetleń:	48
Rozmiar:	51.6 KB
ID:	194742Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_12_49_23_Pro.jpg
Wyświetleń:	37
Rozmiar:	42.8 KB
ID:	194743Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_12_52_10_Pro.jpg
Wyświetleń:	54
Rozmiar:	53.5 KB
ID:	194744

  6. #396
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Dobra robota



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  7. #397
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    dalej ciekawostka, jak widzieliście wałki mają male otworki w miejscach pracy łożysk igiełkowych, należy sprawdzić ich drożność
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_11_55_33_Pro.jpg
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	42.5 KB
ID:	194745

    tu moje wykonanie za pomocą drucika, oczywiście były idealnie czyste, ale półki jest dostęp warto o tym pamiętać , dalej wałek 3/4 R
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_12_58_42_Pro.jpg
Wyświetleń:	44
Rozmiar:	50.3 KB
ID:	194746Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_16_00_Pro.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	65.9 KB
ID:	194747Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_21_29_Pro.jpg
Wyświetleń:	53
Rozmiar:	89.8 KB
ID:	194748Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_24_00_Pro.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	34.5 KB
ID:	194749Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_25_38_Pro.jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	89.9 KB
ID:	194750Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_28_06_Pro.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	68.3 KB
ID:	194751Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_33_16_Pro.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	121.8 KB
ID:	194752Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_33_22_Pro.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	120.9 KB
ID:	194753Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_35_04_Pro.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	121.5 KB
ID:	194754Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_35_09_Pro.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	120.6 KB
ID:	194755Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_37_37_Pro.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	35.9 KB
ID:	194756Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_41_11_Pro.jpg
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	44.3 KB
ID:	194757Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_46_55_Pro.jpg
Wyświetleń:	35
Rozmiar:	56.0 KB
ID:	194758Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_48_54_Pro.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	60.8 KB
ID:	194759Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_52_51_Pro.jpg
Wyświetleń:	23
Rozmiar:	82.7 KB
ID:	194760Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_54_52_Pro.jpg
Wyświetleń:	46
Rozmiar:	42.0 KB
ID:	194761Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_13_57_39_Pro.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	47.8 KB
ID:	194762

    wszystko na każdym etapie warto dokładnie wyczyścić , dalej demontaż mech.różnic. , zakupiłem do niego podkładki pod satelity, ale okazało się ze wszystko jest w bardzo dobrym stanie, więc zostało po staremu
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_14_10_03_Pro.jpg
Wyświetleń:	40
Rozmiar:	90.7 KB
ID:	194763Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_14_15_18_Pro.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	90.1 KB
ID:	194764Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_14_16_52_Pro.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	109.5 KB
ID:	194765Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_14_22_15_Pro.jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	88.2 KB
ID:	194766Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_14_24_37_Pro.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	79.1 KB
ID:	194767Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_15_42_08_Pro.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	68.3 KB
ID:	194768

    następnie za pomocą loctite 7200 dokładnie zmywamy na każdej powierzchni resztki czerwonego uszczelnienia , to jest również ważne, bo po pierwsze damy nową warstwę uszczelnienia lictite 518 a po drugie podczas pomiaru luzu wałka musimy mieć pewność ze połączenie przylgniowe jest idealnie czyste , w tych miejscach NIE WOLNO dawać żadnych silikonów, dlatego że geometria połączenia jest bardzo ważna, ten typ uszczelnienia nie wpływa na to, dalej już składamy wstępnie obudowę skrzyni i przez otwór od strony mech. różnic. mierzymy luz, jak jest za duży to korygujemy do odpowiedniego, następnie jeśli jest za duzy to demontujemy bieżnie i dokładamy podkładki , w moim wypadku wystarczyło dołożyć po 0,1 mm , nastepnie skłądamy i sprawdzamy, ważne zeby nowe łożyska i nowe bieżnie składać na choć trochę oleju, inaczej może coś się uszkodzić.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_15_52_14_Pro.jpg
Wyświetleń:	55
Rozmiar:	43.1 KB
ID:	194769Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160319_16_05_55_Pro.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	107.0 KB
ID:	194770

    - - - Updated - - -

    dalej to składamy i do auta, do pracy przyłożyłem sie przygotowany , solidnie i sumiennie, na koniec mogę powiedzieć ze jak ktoś się za bardzo nie ogarnia mechaniki , to może zapomnieć ze zrobi to sam.. mimo wszystko ciesze się ze udało się wszystko samemu zrobić

  8. #398
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Mam problem z nowym nabytkiem 159 8v 2010. Przy każdej prędkości, niezależnie od wpiętego biegu szumi jakieś łożysko. Wykluczyłem łożyska kół, więc najprawdopodobniej będą to łożyska mech. różnicowego. Jest jeszcze jeden problem, sprawdzając łożyska kół uniosłem bok samochodu i na 2 biegu rozpędzałem uniesione koło, w tym czasie auto zaczynało szarpać, jakby dostawało napęd na drugie stojące na ziemi koło. Tak chyba być nie powinno, bo sprawny mechanizm powinien napędzać tylko koło uniesione. Druga sprawa, w czasie normalnej jazdy, oprócz owego szumu łożyska, po przekroczeniu 160km/h zaczyna trząść kierownicą, a w zasadzie całą budą. Koła wyważone, czy ten objaw też może powodować skrzynia?

  9. #399
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,588

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Mam problem z nowym nabytkiem 159 8v 2010. Przy każdej prędkości, niezależnie od wpiętego biegu szumi jakieś łożysko. Wykluczyłem łożyska kół, więc najprawdopodobniej będą to łożyska mech. różnicowego. Jest jeszcze jeden problem, sprawdzając łożyska kół uniosłem bok samochodu i na 2 biegu rozpędzałem uniesione koło, w tym czasie auto zaczynało szarpać, jakby dostawało napęd na drugie stojące na ziemi koło. Tak chyba być nie powinno, bo sprawny mechanizm powinien napędzać tylko koło uniesione. Druga sprawa, w czasie normalnej jazdy, oprócz owego szumu łożyska, po przekroczeniu 160km/h zaczyna trząść kierownicą, a w zasadzie całą budą. Koła wyważone, czy ten objaw też może powodować skrzynia?
    U mnie jeszcze w JTDM szumiało cały czas, powyżej 60km/h, nieważne na którym biegu, nieważne czy wciskałem sprzęgło.
    Na początek zmieniłm olej i łożyska mechanizmu różnicowego - to było łatwiej zrobić, ale zero poprawy. W końcu Pampik robił mi łożyska pozostałe - u mnie o dziwo uszkodzone wyraźnie było takie chyba największe łożysko, w każdym razie po wymianie wszystkich w końcu nastała cisza.

    Co do podnoszenia jednego koła i prób jazdy - a kontrola trakcji która przyhamuje Ci koło które masz w powietrzu - napęd idzie na drugie, tak? Przynajmniej trzeba było ją wyłączyć najpierw.Mało masz wyobraźni....Ciesz się że Ci auto nie spadło z podnośnika i nie uszkodziłeś samochodu i czegoś w garażu a sobie albo komuś kto może był w pobilżu nie zrobiłeś krzywdy.

    Nie wypowiem się na temat dziwnych drgań przy prędkościach pow 160km/h, choć jedna sprawa przychodzi mi do głowy. Może coś nie tak jest z którąś oponą (lekkie wybrzuszenie, coś nie tak z jakością/konstrukcją opony itp), może zmień na letnie opony(o ile masz najlepiej z inną felgą), a jak nie to pożycz na godzinkę komplet od jakiegoś kolegi (np zimówki przy wymianie, sprawdźcie najpierw czy u niego >160km/h jest OK przed , a potem przekładka do Ciebie, on sobie założy letnie koła a Ty potestujesz u siebie). Zawsze coś wykluczysz albo zawęzisz.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 20-03-2016 o 22:36

  10. #400
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Co do podnoszenia jednego koła i prób jazdy - a kontrola trakcji która przyhamuje Ci koło które masz w powietrzu - napęd idzie na drugie, tak? Przynajmniej trzeba było ją wyłączyć najpierw.Mało masz wyobraźni....Ciesz się że Ci auto nie spadło z podnośnika i nie uszkodziłeś samochodu i czegoś w garażu a sobie albo komuś kto może był w pobilżu nie zrobiłeś krzywdy.

    Nie wypowiem się na temat dziwnych drgań przy prędkościach pow 160km/h, choć jedna sprawa przychodzi mi do głowy. Może coś nie tak jest z którąś oponą (lekkie wybrzuszenie, coś nie tak z jakością/konstrukcją opony itp), może zmień na letnie opony(o ile masz najlepiej z inną felgą), a jak nie to pożycz na godzinkę komplet od jakiegoś kolegi (np zimówki przy wymianie, sprawdźcie najpierw czy u niego >160km/h jest OK przed , a potem przekładka do Ciebie, on sobie założy letnie koła a Ty potestujesz u siebie). Zawsze coś wykluczysz albo zawęzisz.
    Nie pisałem o wyłączeniu ASR, bo wciśnięcie przycisku przy napędzie podniesionego koła to oczywista oczywistość , jak mówił klasyk. Chyba, że ASR nie działa jak należy i pomimo wyłączenia nadal próbuje przekazywać napęd na koło podparte. Alfy 159 mam 2 i 4 kpl. kół do nich.W mojej 16V przy 220 nic nie drga, w tej 2-giej 8V,dopiero zakupionej, niby luzów w zawieszeniu i przegubach nie ma, a od 160 zaczynają się drgawki

Podobne wątki

  1. Na 100% nie łożyska
    Utworzone przez stokrotka147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 06:17
  2. [159] Skrzynia biegów M32- inaczej czyli nie łożyska tym razem
    Utworzone przez Mawik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 19:09
  3. [75] łożyska kół
    Utworzone przez jacho w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-01-2015, 15:52
  4. [146] Skrzynia biegów boxer, piszczące łożyska, nadchodzi koniec?
    Utworzone przez tomek146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 11:22
  5. 156-ka; łożyska?
    Utworzone przez jacek80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 07:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory