Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Gwałtowne spadki mocy powyzej 4 000 rpm

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie Gwałtowne spadki mocy powyzej 4 000 rpm

    Witam,

    mam do czynienia z dość niefajnym problemem - auto traci moc ma górze. Od 2 do mniej więcej 4tys obrotów przyspiesza normalnie i nagle na jakis 3500 - 4000 dziura. Zdarza się to rzadko ale jest to dość niebezpieczne. Dwukrotnie miałem taką nieprzyjemność podczas wyprzedzania i trochę podniosło mi to tętno... Cóż to może być ? Muszę dodać że czasem podczas przyśpieszania na niskich obrotach jest lekkie podszarpywanie.

    Auto: 159 1.9 jtdm 16v
    nowy egr
    kolektor plastikowy po regeneracji i czyszczeniu na kolektory cdti

    Z góry dzięki.
    Ostatnio edytowane przez Hesus88 ; 18-10-2014 o 21:26

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Moim zdaniem rozpędzanie dieslem przy obrotach które podajesz nie ma najmniejszego sensu, bo powyżej 4.000 obr/min auto po prostu "nie jedzie".
    Natomiast co do problemu, to może jakieś przeładowania turbiny?
    Z resztą będzie to wróżenie z fusów. Najlepiej zrób diagnostykę komputerową i zobacz jakie błędy wyskoczą.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    też się zastanawiałęm czy to nie idzie o przebieg momentu ale no właśnie chodzi o to że to nie jest zwykłe zachowanie - trafia się rzadko. Normalnie auto idzie jeszcze dalej. Objawem nie jest normalny spadek mocy tylko jakby zupełne zadławienie silnika.

    edit: zresztą nie wiem czy to było dokładnie koło czterech. na pewno między 3 a cztery. Z reguły ciągne jeszcze kawałek i wbijam wyższy bieg.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Czy temu zjawisku towarzyszy spadek obrotow czy auto nadal wkreca sie na obroty tylko nie przyspiesza?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    auto zdecydowanie nie wkręca się na obroty. silnik łapie wielkiego muła

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hesus88 Zobacz post
    auto zdecydowanie nie wkręca się na obroty. silnik łapie wielkiego muła

    To coś jest nie tak, bo przyspieszać dalej powinna i obroty iść w górę a nie dławić.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Kup kabel ELM - po zrobieniu logów dynamicznych będziesz wiedział co powoduje problem

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Moim zdaniem rozpędzanie dieslem przy obrotach które podajesz nie ma najmniejszego sensu, bo powyżej 4.000 obr/min auto po prostu "nie jedzie".
    Pozwolę sobie na małą polemikę – nasze 159 w zakresie obrotów 3000-4200 mają ponad 80% mocy maksymalnej i jak najbardziej jest sens kręcić te silniki do 4000 obr/min.

    Inna sprawa, że jeździłem niedawno BMW jedynką z ponad 200 konnym dieslem – i ten silnik ładnie wkręcał się do ponad 5000 obrotów. Żałuję, że w 159 nie da się tak jeździć. Choć z drugiej strony – po co w 159 silnik, w którym pęka blok, w którym rozrząd jest gorszy od tego znanego z jts i ma jeszcze trochę innych wad.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 20-10-2014 o 13:52

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lukash_n
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kraśnik / Lubelskie
    Auto
    159 2,4 JTDm 200 KM '07 SW
    Postów
    31

    Domyślnie

    u mnie w 2.4 jtdm jest podobnie dalej jak 4 tys obrotów nie jedzie EGR programowo wyłączony zaślepiony, wtryski po regeneracji, klapy są ale niby sterowanie nimi działa OK, silnik się zachowuje jak by miał ze 120 kucych
    a i jeszcze wczoraj rozbierałem overboost niby czysty wężyki całe gdzie szukać defektu? na kompie FES żadnych błędów. Turbina trochę się poci ale ten wskaźnik doładowania niby przy przyśpieszaniu pokazuje że pompuje na full.Czasem lubi też falować obrotami. Kto nim jechał mówi że powinien lepiej odchodzić.....
    może ktoś coś podpowie wyjąć kolektor wywalić klapy?
    Ostatnio edytowane przez lukash_n ; 05-11-2014 o 06:57

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Kto Ci stwierdził, że sterowanie klapami chodzi?
    Ja bym generalnie zaczął od klap, DPFowi też bym się przyjrzał bo z tego co tu na forum czytałem może powodować takie zachowanie auta.

    Wężyki overboost warto wymienić bo kosztują parę złotych, a często stanowią problem (mimo, że "na oko" wyglądają dobrze).
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

Podobne wątki

  1. 156 1.8 TS '99 kontrolka wtrysku i gwałtowne przerywanie
    Utworzone przez alfero w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 08-02-2018, 21:20
  2. Gwałtowne ruszenie
    Utworzone przez konrad53 w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 14-06-2015, 18:03
  3. Alfa 156 2.0 jts spadki mocy wypadanie zaplonu.
    Utworzone przez Newman w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-05-2015, 17:22
  4. 156 1.9 jtd 140ps, Chwilowe spadki mocy, kopci
    Utworzone przez 4stberg w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 18:52
  5. Spadki mocy przy przyspieszaniu
    Utworzone przez mario1662.4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 13:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory