Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56

Temat: mechanicy nie wiedza co jest problem z odpalaniem po dluższym postoju

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sliwa90
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 , 2,4jtdm, 2007
    Postów
    58

    Domyślnie mechanicy nie wiedza co jest problem z odpalaniem po dluższym postoju

    Alfa 159 2.4jtdm 2007r aktualny przebieg 188tys.
    Problem pojawil sie po 170tys, po odpleniu nierowna praca silnika jak by gar nie palil lub czasem zgasnie, wystarczy na chwile gazu dodac i problem znika po chwili . Po jezdzie okolo 1km auto nie pokazuje jakich kolwiek usterek i pali caly dzien normalnie
    Wtryski sprawdzone w normie
    Egr nowy
    Byla mala niesczelnosc na wtrysku zobione
    Nowy alternator akumulator i swiece
    Pompa wysokiego cisnienia sprawdzona
    Cisnienie w cylindrach w normie
    Bylem u kilku mechanikow i nic to nie dalo oprucz wyrzucenia pieniedzy za testy
    Ostatnio edytowane przez sliwa90 ; 07-02-2015 o 15:01 Powód: literowki

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,177

    Domyślnie

    najprawdopodobniej nieszczelność na klapach wirowych kolektora dolotowego. Poczytaj o klapkach.
    tu msz kilka tematów - http://www.forum.alfaholicy.org/159_...h_tematow.html

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    504

    Domyślnie

    Klapy wirowe j/w
    159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287
    159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharing

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sliwa90
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 , 2,4jtdm, 2007
    Postów
    58

    Domyślnie

    Mowilem mechanikowi by sorawdzil kolektor mowil ze nic nie ma to do odpalania po 2 tyg grzebania stwierdzili ze jest cos nie tak z glowica (mechanik ostani to ITALAUTO w katowicach podobno znajacy sie na alfie) zaplacilem tam 1450zl i jak palil z trudnoscia tak jest dalej jutro postaram sie film wrzucic bo dzis juz normalnie bedzie caly dzien odpalal

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał sliwa90 Zobacz post
    po odpleniu nierowna praca silnika jak by gar nie palil lub czasem zgasnie
    tak miałem i były to klapy
    159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287
    159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharing

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Wątków na temat problemów odpalania 2.4 jest sporo, np ten:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ylindrach.html

    To dziwne, ale faktycznie problem jest związany z kolektorem ssącym, tj. z dużą ilością sadzy w kolektorze ssącym + nieszczelność klap wirowych powodują takie objawy. Mechanicy nie wierzą w takie "forumowe mądrości", idą zwykle w kierunku usterek układu wtryskowego, ale w tym wypadku nie mają racji. Razem z problemem odpalania na zimno zauważalny jest spadek mocy na niskich obrotach. To też jest związane z sadzą w kolektorze i nieszczelnym kolektorem. Do poczytania również tutaj:
    http://www.autka.pl/?p=437

    Generalnie w wypadku 2.4 problem odpalania ZAWSZE zaczyna się analizować od kolektora ssącego i klap wirowych.

    Podobnie – w wypadku częstego szarpania silnika przy przyspieszaniu oraz gaśnięcia w silnikach JTDm problem zaczyna się od pełnego zaślepienia EGR (zaślepką bez dziur).

    Wiele osób wydało kupę pieniędzy na wymiany sprawnych elementów układu paliwa zamiast od razu zastosować dwie powyższe proste i tanie rady.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 07-02-2015 o 16:45

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sliwa90
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 , 2,4jtdm, 2007
    Postów
    58

    Domyślnie

    Aktualnie nie mam fuduszy by sie dalej w to bawic. Koszty u mnie sa ogromne,za wymiane alternatora zaplacilem w srode 840€. Czy jestem w stanie go sam zdemotowac i wymienic na nowy . W poniedzialek zamuwie srodek do czyszczenia kolektorow i zobacze czy bedzie choc troche poprawa

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Środek nic ci nie da. Trzeba Rozkręcić i wyczyścić bo problem będzie szybko nawracal


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sliwa90
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 , 2,4jtdm, 2007
    Postów
    58

    Domyślnie

    Wlasnie odpalilem. Odpalil bez problemu rzatko sie zdaza na zimnym silniku . Zapomnialem dodac ze wczoraj z ciekawosci odkrecilem rure dolotowa do przepustnicy i byla tam bardzo klejoca maz . Mualem troche preparatu do egr i popsikalem . Ile dalem poczyscilem przpustnice.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Po pierwsze- nie przepustnicę, tylko klapę gaszącą.
    Po drugie- masz do roboty/sprawdzenia klapy wirowe i EGR. Miałem to samo dokładnie- auto odpalało, dusiło się, prychało białym (w każdym razie jasnym) gryzącym dymkiem i wciskanie gazu aż auto wkręcało się na obroty pomagało.

    Słowem- wywalić klapy i zaślepić EGR. O ile EGR zaślepić fizycznie możesz sam (wyskoczy błąd i check engine, ale można jeździć- auto nie wpadnie w tryb awaryjny), o tyle wyłączyć programowo to już raczej nie.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

Podobne wątki

  1. [159] Nie odpala, mechanicy nie wiedzą co to jest (1.9 16V)
    Utworzone przez saipix w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-05-2015, 00:21
  2. Problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez dexxx91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2015, 20:50
  3. Urwana rurka i problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez Asia_J w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 11:56
  4. [159] Jak to jest z tym wymuszonym wypalaniem DPF-u na postoju ?
    Utworzone przez mariuszoles w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-08-2011, 15:43
  5. [155] Problem z odpalaniem , nikt nie wie co jej jest ?
    Utworzone przez Farciaż w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory