Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Dziwne dźwięki przy kręceniu kierownicą - ale w TBI

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,999

    Domyślnie Dziwne dźwięki przy kręceniu kierownicą - ale w TBI

    Wiem że były podobne wątki,ale chodziło o starsze JTDM, a tu sprawa jest inna i dotyczy TBI z 2010, w których nie ma ponoć żadnych problemów ze zbiorniczkiem czy maglownicą, do tego auto jest z miarę małym przebiegiem (63tys km).
    Parę dni temu zacząłem odczuwać na kierownicy jakieś dziwny feedback, na np ciasnych rondach czy skręcając w wąskie uliczki coś jakbym miał za małe ciśnienie w oponie albo koła były źle ustawione i jakby powierzchnia bieżnika opony jakoś tak dziwnie przeskakiwała po asfalcie. Sprawdziłem ciśnienie w oponach, sprawdziłem czy są dokręcone felgi, wszystko OK. Dzisiaj wyjeżdżałem z posesji i przy max skręcie coś zaczęło głośno buczeć - i teraz za każdym razem tak jest. Potem przysłuchałem się i również podczas zwykłych skrętów (nie na max) słychać też tylko ciszej buczenie, czy jakby upuszczanie ciśnienia czasem, ciężko to opisać, i czasem dźwięk się różni. Nie wiem czy pojawiło mi się to dopiero teraz, czy miałem to od jakiegoś czasu tylko nie słyszałem bo zawsze jeżdżę z włączoną muzyką.

    Wrzucam filmy zrobione na postoju:
    1.przy kołach skręconych (i przytrzymanych) na max wyje cały czas:
    https://youtu.be/6lx6ruStf60

    2.tu dociskanie do max i odpuszczanie:


    3.tutaj kręcenie kierownicą (ten dziwny dzwięk jest tu dość cichy, głównie słychać szeleszczenie kurtki, ale jest słyszalny w tle jak się podgłośni bardziej):
    https://youtu.be/uM6Fpd-tVkI

    Zbiorniczek jest suchy, płyn na max (zielony), nic się nie pieni po jeździe (sprawdzone zaraz po, bez gaszenia silnika), przy kręceniu kierownicą nic tam nie bulgocze w zbiorniczku. Zastanawiam się co to może być. No chyba że to coś błachego np z naciągiem paska klinowego (bo on chyba napędza pompę wspomagania?). Coś jeszcze innego? Co/jak sprawdzić? A może od razu jechać do mechanika?
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Na początek zmień płyn. Tylko kup więcej i niech Ci go przepłukają tym świeżym a potem spuszczą i wleją ile trzeba. Najtaniej i najmniej ingerencji. Jak nie przejdzie to będzie trzeba pomyśleć o sprawdzeniu pompy wspomagania i całego obwodu.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,999

    Domyślnie

    dzieki. podjechałem do mechanika, ze stetoskopem potwierdził że wyje pompa. choc on i ja mamy mieszane uczucia do ewentualnej regenracji, to mimo wszystko dał mi namiar na gościa który regeneruje żebym podjechał i pogadał z nim.
    gość od regeneracji sam najpierw zaproponował wyczyszczenie (przepłukanie/przedmuchanie) zbiorniczka w kierunku odwrotnym do przepływu - powiedział że często tak jest jak filterek/sitko się przytka z biegiem lat, to przy ograniczonym przepływie oleju zaczyna wyć pompa, a tak na prawdę nic jej nie jest.

    Ponieważ zbiorniczek kosztuje grosze (ten sam co w 2.4 i chyba w .1.9/2.2 JTS), to zdecydowałem że robimy wymianę oleju i zbiorniczka i zobaczymy czy to załatwi sprawę. Umówiony jestem na środę rano, dam znać jaki efekt.

    Pytanko odnośnie przepłukania, bo różnie w wątku o wymianie w 1.9JTDM pisali. Mechanik zamówił 2L Tutleli GI/R, nie wiem jak chce to zrobić, ale z wątku zdecydowałem się najpierw odessać/spuścić ile się da, uruchomić silnik i pokręcić troche kierownicą żeby pompa wypluła resztę, potem dolać np 0.6L, znów suścić, a potem dopiero nalać resztę? Tylko trochę nie do końca wiem czy bezpiecznie jest robić to na włączonym silniku i kręcąc kierownicą? Nie zatrę w razie czego pompy (mam nadzieję że jest dobra a nie chcę jej skrzywdzić)?
    PS. Auto podniesione, koła wiszą - tak żeby pompa nie dostawała dużego oporu.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 23-01-2017 o 16:16
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    Miałem to samo w TBi. A nawet bym powiedział że dużo bardziej. Moja ma 100 tys wiecej niż Twoja i płyn jest u mnie od nowości pewnie ( widać że przechodzony - mętny , nie klarowny) Nie daj się naciągnąć na pompę. Jeździłem tak jakiś czas , nie było kiedy zajrzeć. I jak wymieniałem rozrząd w ASO , mechanik po robocie i odpaleniu usłyszał ten właśnie znany Ci dźwięk. Mimo że miałem odpowiedni poziom dolał za darmo setkę czy dwie Tuteli ponad stan i po ponownym odpaleniu była kompletna cisza aż do dziś. Były to pierwsze mrozy (przy plusowych temperaturach tego nie miałem). Wydaje mi się że płyn przechodzony, przy ujemnych temperaturach stał się mniej płynny i z tego wynikał problem. Pewnie po wymianie płynu na świeży i zalaniu do poziomu na bagnecie powinno ustąpić . U mnie sposób doraźny pomógł. ALe na wiosnę wymienię aby to miało ręce i nogi. Wtedy nie mieli na sklepie Tuteli. Ja wyciekaów nie mam żadnych ale skoro pół zimy przejeździłeś i było ok to radzę Ci obejrzeć dobrze układ , może jest jakaś nieszczelność. Ewentualnie płyn też już ''starej daty'' ,mój pracuje od 2012 roku

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar rr800
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 Sportwagon 1750 TBI
    Postów
    23

    Domyślnie

    Ja też miałem to samo przy 90 tyś. Zaczęła lekko hałasować pompa wspomagania a z czasem stawała się coraz głośniejsza. Płyn był koloru kawy z mlekiem a może bardziej coli. Przepłukany cała układ i wszystko hula, trochę żałuje ze nie wymieniłem przy okazji zbiorniczka. Dziwił mnie ten kolor ale mechanik stwierdził ze to wynika z przepracowania lub przegrzania płynu. Tak się zastanawiam co ile należy wymieniać płyn we wspomaganiu?

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Pytanko odnośnie przepłukania
    Zdemontuj zbiorniczek. Wyjście z układu najlepiej podłącz do dodatkowego węża (o większej średnicy, tak żeby ten z auta wszedł w ten większy), a następnie ten dodatkowy do mocnego worka. Płyn wyleci pod dużym ciśnieniem.
    W wąż ssący włóż duży lejek i wlej trochę ponad litr.
    Jedna osoba kontroluje płyn w lejku, aby powiedzieć "stop". Druga uruchamia silnik i kręci kierownicą w prawo i lewo (prawie do końca, ale nie do oporu).
    Ważne, żeby w króćcu lejka został olej - żeby nie zapowietrzyc układu. Następnie montujesz zbiorniczek i uzupełniasz olejem. Kilka chwil po ponownym uruchomieniu pompa może głośno pracować, potem powinna się wyciszyć. Wtedy pokręć jeszcze kierownicą i ma być git
    Ostatnio edytowane przez magil ; 23-01-2017 o 20:19
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,999

    Domyślnie

    dzięki wszystkim za rady. przepłuczę i wymienię zbiorniczek i zobaczymy. mam nadzieję że to rozwiąże problem.
    zapomniałem wspomnieć w poprzednim poście. obecny zbiorniczek ma datę produkcji 5/11 a auto było wyprodukowane 4/10. czyli już poprzedni właściciel (Włoch) wymieaniał zbiorniczek z jakiś powodów - ciekawe jakich. Niestety zapisy z ASO w bazie danych FCA to tylko przebieg i data, zero informacji co robili, w książce serwisowej za to tylko wpisy przegląd z wymianą olej/filtry, a żadne naprawy niewpisane.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    epsonix, ja bym zbiorniczek zostawił ten co jest. Tylko porządnie go przepłukał/wyczyścił. Jak pamiętamy zbiorniczek z jtdm był powodem gumowania. Teraz tego nie masz. Ale co zrobić jak na tym forum sami pedanci

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,999

    Domyślnie

    wlasnie chyba tez mam to gumowanie, jest dziwny feedback na kierownicy i czasem dźwięki jakby guma o cos tarl. poza tym zbiorniczek i tak zamowiony, zrobi sie za jednym razem, szybko i mam nadzieje skutecznie. zbiornik kosztuje 130zl, nie bede oszczędzal, bo nie mam czasu wracac do tematu gdyby samo plukanie nie pomogło

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    Daj znać

Podobne wątki

  1. [159] Błąd przy starcie i dziwne dzwięki przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez prv87 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-10-2012, 19:12
  2. Piski przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez Alabaster w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 17:04
  3. [159] Dziwny dźwięk przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez szyrud1696 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 23-07-2011, 14:27
  4. Chrupie przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez czarlz w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 08:35
  5. [156] buczenie przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez ***mach*** w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-05-2008, 06:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory