Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 84

Temat: Jaka 159 będzie dla mnie najlepsza ?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2017
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Mondeo mk3 TDDI
    Postów
    15

    Domyślnie Jaka 159 będzie dla mnie najlepsza ?

    Siemanko, pewnie nie jeden taki temat już był, ale nie wyczerpał moich wątpliwości dlatego pytam raz jeszcze...
    Od kilku dni przeczytałem już chyba wszystko na Waszym forum odnośnie Alfy 159 i teraz mam kilka pytań.
    Od 8 lat jeżdżę fordami: Mondeo mk1 2.0 Pb+LPG -> Mondeo mk2 2.5V6 Pb + LPG | Teraz poruszam się Mondeo mk3 2.0 TDDI 115KM '01. Przyszedł czas na zmianę autka, przy okazji chciałbym zmienić stajnię... Od zawsze podobała mi się 159 i taką pewnie kupię. Niestety nie wiem na ich temat za wiele, a opinie internetowe podobne do tych o Fordzie "Ford g..no wort", a ja jednak cenię Forda.

    Teraz kilka słów o moich potrzebach:
    Jestem informatykiem obsługującym kilkadziesiąt oddzialików jednej firmy rozsianych na terenie województw Zachodniopomorskiego, Pomorskiego, Lubuskiego, Wielkopolskiego. Roczny przebieg ok. 50 000km/rocznie, czasem 70 000 km/rocznie. Dlatego diesel. Zależy mi też na bagażniku... W obecnym Mondeo liftback mam 500l pojemności i wystarcza, ale 159 w sedanie ma tylko 405l, a kombi nie całe 500l. Serce mówi sedan, rozum SportWagon... Teraz kwestie silnikowe, poprawcie jeśli coś mylę:

    1,9 8v - 120KM -> wydaje mi się, że będzie dramat z przyspieszaniem, lubię depnąć, choć podobno bezproblemowy
    1,9 16V - 150KM -> pewnie jedzie lepiej od poprzednika, ale czy wystarczy do ciężkiej 159 ?
    2.0 - ciężko znaleźć choć podobno świetny
    2.4 - moje marzenie

    Teraz kilka pytań:

    1. Jak wygląda temat dostępności części zamiennych ? Ford nauczył mnie terminowej obsługi na oryginalnych częściach. Czy nie będę miał problemu z ich zakupem ?