Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Wibracje samochodu w przedziale 1500-2000rpm

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 1,9JTDm 16V 150KM, 2008
    Postów
    84

    Domyślnie Wibracje samochodu w przedziale 1500-2000rpm

    witam,

    nosze sie z zakupem pewnej konkretnej ALFY 159, wersja TI, 1,9 JTD, 150KM, rok 2008 i informacje jaka dostalem mejlowo od obecnego wlasciciela na moje pytania dotyczace stanu technicznego samochodu to:

    - "male" wibracje pomiedzy 1500 a 2000 obrotow przy wcisnieciu gazu do pelna. Zaraz powyzej 2000 obrotow wibracje ustaja.

    Auto mialo wymieniany komplet sprzegla z dwumasa z tego co wiem. Ma przejechane 140tkm. Zaznaczam ze przebieg jest sprawdzony i rzetelny, prawdziwy.

    Wiem ze ciezko jest wrozyc z fusow ale jesli jest jakas "standardowa" przyczyna albo "ten typ tak ma" etc etc to auto kupie, inaczej.... hmmmm bedzie ciezko odmowic.

    ma ktos jakies pomysly.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Gzibo
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 16V 2007r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    Tak się przeważnie objawiają padnięte przeguby wewnętrzne.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,731

    Domyślnie

    Jeżeli aktualny właściciel nie usunął tego we własnym zakresie to oznacza

    a)auto jest padłem i ma dość inwestowania
    b) problem nie jest błahy
    c)chce zataić poważną usterkę kierując Cię na bezpieczny tor
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,986

    Domyślnie

    jak masz np 5 czy 6 bieg i 1500obr to ok mozesz sobie jechać gdy nie ma obciazenia, ale jak chcesz przyspieszyc to trzeba redukowac, bo bardzo niezdrowo dla kola dwumasowego czy skrzyni jest wciskac gaz i czekac az auto w koncu sie rozbuja z tak niskich obrotow. spalanie tez niepotrzebnie bedzie większe. moze dwumas sie odzywa? co do przegubow nie potrafie sie wypowiedziec. auto po chipie czy std program? pytam bo po chipie nawet sprawny dwumas moze miec problem z tymi 380-400Nm na jakie robi sie te silniki.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 1,9JTDm 16V 150KM, 2008
    Postów
    84

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Jeżeli aktualny właściciel nie usunął tego we własnym zakresie to oznacza

    a)auto jest padłem i ma dość inwestowania
    b) problem nie jest błahy
    c)chce zataić poważną usterkę kierując Cię na bezpieczny tor

    Troche moze i masz racje ale troche tez nie mam powodow przypuszczac ze chce mnie oszukac. Nic przede mna nie ukrywa i opowiada dokladnie ze szczegolami - nawet chyba wiecej niz bym chcial.
    Wibracje sa na tyle male ze osoba kupujaca auto i jadaca autem po raz pierwszy ich nie wyczuje.

    W zeszlym roku bylo wymieniane sprzeglo z dwumasa i prawy poloska.
    Probowal znalesc usterke a warsztat powiedzial mu ze albo dwumasa zostala zle zalozona (lub ma jakis blad w sobie) lub tez lewa poloska nalezaloby teraz wymienic. Ciezko stwierdzic bo dragania sa naprawde minimalne z minimalnych a mechanicy na szarpaku nie sa w stanie ich wylapac.
    Ostatnio edytowane przez Crazy_Joe ; 16-10-2017 o 19:26

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 1,9JTDm 16V 150KM, 2008
    Postów
    84

    Domyślnie

    .... czy moglby byc to problem w skrzyni biegow?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    jak masz np 5 czy 6 bieg i 1500obr to ok mozesz sobie jechać gdy nie ma obciazenia, ale jak chcesz przyspieszyc to trzeba redukowac, bo bardzo niezdrowo dla kola dwumasowego czy skrzyni jest wciskac gaz i czekac az auto w koncu sie rozbuja z tak niskich obrotow. spalanie tez niepotrzebnie bedzie większe. moze dwumas sie odzywa? co do przegubow nie potrafie sie wypowiedziec. auto po chipie czy std program? pytam bo po chipie nawet sprawny dwumas moze miec problem z tymi 380-400Nm na jakie robi sie te silniki.
    program standardowy, bez chipa.

    przy okazji wymiany dwumasy robione uszczelniacze skrzyni biegow. Moze tam cos poszlo sie... popsulo sie.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,986

    Domyślnie

    przy standardowym programie to na pewno nie ma prawa się dziać, coś jest do zrobienia, pytanie czy prędzej czy później i czy to błahostka czy nie.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar bahcio
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 1.9 JTDm 8v
    Postów
    80

    Domyślnie

    Miałem dokładnie to samo ostatnio - wibracje pomiędzy 1500- 2000 obrotów przy przyspieszaniu. Przyczyna dość powszechna w 159tkach pry wyższych przebiegach - poduszka silnika (ta dolna, położona trochę po prawej na dole).

    U mnie zamknęło się w koszcie wymiany bodajże 350 zł. Po wymianie problem ustał.

    Te poduszki lasują się od kapiącego oleju, bądź ropy w przypadku wycieków, można jest ocenić po wyglądzie (sparciała guma).

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Gzibo
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 16V 2007r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    Jeszcze należałoby się upewnić, czy te wibracje są rzeczywiście tylko w tym przedziale obrotów, czy może na wyższych przy mocniejszym przyspieszaniu też.

    Piszę, bo sam się borykam z tym tematem, ale mam wrażenie, że u mnie wibracje nie są zależne od przedziału obrotów tylko od tego jak mocno depnę w gaz (muszę to jeszcze zweryfikować). Też miałem obawy, że to może być skrzynia biegów ale: Robiłem łożyska w skrzyni, miałem zdjęte półosie, skrzynie rozbieraną, sanki na dole i tak:
    Skrzynia ogarnięta przez fachowca: Dyfer w stanie idealnym. Zostały wymienione wszystkie łożyska na wałkach, inne rzeczy związane z tym tematem, żeby długo do skrzyni już nie zaglądać, ale dyfer (co podejrzewałem jako potencjalną przyczynę) podobno bez skazy; Przepatrzone wszystkie poduchy, stan bardzo dobry. Znalazłem na forum wątek o przegubach wewnętrznych i sporo osób potwierdzało, że tak się właśnie objawiają i po wymianie cisza.
    Mechanik obadał przeguby, łożysko podpory półosi i stwierdził, że wg niego one są ok, ale jakby miał się przyczepić to ewentualnie do lewego. Więc mocno już zdojony zapłatą za remont skrzyni przystałem na zakup tylko lewego przegubu (zeta erre) Pierwsze testy po złożeniu i du*pa - wibracje są nadal, ale tylko jak depnę w podłogę.
    Jak się odkuję po remoncie skrzyni wymienię też drugi przegub. Wtedy będę pewny... ..albo załamka, jak to nie to ;D
    Druga metoda to poczekać aż coś się mocniej zacznie objawiać. Wtedy będzie łatwiej zdiagnozować.
    Poza tym auto bardzo sztywne, bez luzów w zawieszeniach. Prowadzi się dobrze, nic się nie tłucze.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 1,9JTDm 16V 150KM, 2008
    Postów
    84

    Domyślnie

    Cytat Napisał bahcio Zobacz post
    Miałem dokładnie to samo ostatnio - wibracje pomiędzy 1500- 2000 obrotów przy przyspieszaniu. Przyczyna dość powszechna w 159tkach pry wyższych przebiegach - poduszka silnika (ta dolna, położona trochę po prawej na dole).

    U mnie zamknęło się w koszcie wymiany bodajże 350 zł. Po wymianie problem ustał.

    Te poduszki lasują się od kapiącego oleju, bądź ropy w przypadku wycieków, można jest ocenić po wyglądzie (sparciała guma).
    Czy te drgania byly na kazdym biegu w tym przedziale obrotow i czy po wcisnieciu gazdu w podloge czy czy tylko na wyzszych biegach?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Gzibo Zobacz post
    Jeszcze należałoby się upewnić, czy te wibracje są rzeczywiście tylko w tym przedziale obrotów, czy może na wyższych przy mocniejszym przyspieszaniu też.

    Piszę, bo sam się borykam z tym tematem, ale mam wrażenie, że u mnie wibracje nie są zależne od przedziału obrotów tylko od tego jak mocno depnę w gaz (muszę to jeszcze zweryfikować). Też miałem obawy, że to może być skrzynia biegów ale: Robiłem łożyska w skrzyni, miałem zdjęte półosie, skrzynie rozbieraną, sanki na dole i tak:
    Skrzynia ogarnięta przez fachowca: Dyfer w stanie idealnym. Zostały wymienione wszystkie łożyska na wałkach, inne rzeczy związane z tym tematem, żeby długo do skrzyni już nie zaglądać, ale dyfer (co podejrzewałem jako potencjalną przyczynę) podobno bez skazy; Przepatrzone wszystkie poduchy, stan bardzo dobry. Znalazłem na forum wątek o przegubach wewnętrznych i sporo osób potwierdzało, że tak się właśnie objawiają i po wymianie cisza.
    Mechanik obadał przeguby, łożysko podpory półosi i stwierdził, że wg niego one są ok, ale jakby miał się przyczepić to ewentualnie do lewego. Więc mocno już zdojony zapłatą za remont skrzyni przystałem na zakup tylko lewego przegubu (zeta erre) Pierwsze testy po złożeniu i du*pa - wibracje są nadal, ale tylko jak depnę w podłogę.
    Jak się odkuję po remoncie skrzyni wymienię też drugi przegub. Wtedy będę pewny... ..albo załamka, jak to nie to ;D
    Druga metoda to poczekać aż coś się mocniej zacznie objawiać. Wtedy będzie łatwiej zdiagnozować.
    Poza tym auto bardzo sztywne, bez luzów w zawieszeniach. Prowadzi się dobrze, nic się nie tłucze.
    Czy te drgania sa na kazdym biegu od jedynki poczawszy o ile mozna to stwierdzic przy jedynce, w tym przedziale obrotow i czy po wcisnieciu gazdu w podloge czy czy tylko na wyzszych biegach?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-07-2017, 21:44
  2. [159] 1.9 JTD Q-Tronic odcina przy 2000rpm
    Utworzone przez bishofek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2017, 18:20
  3. [Giulietta] Giulietta Wibracje Samochodu przy 100km/h +
    Utworzone przez youmakemehappy w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-02-2017, 16:15
  4. 2.4 jtd wibracje do 1500 obr.
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-12-2014, 13:14
  5. Brak mocy do 2000rpm
    Utworzone przez xander83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-03-2011, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory