Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: TBi - demontaż, czyszczenie i sprawdzenie wtryskiwaczy (palwo w oleju)

  1. #11
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Nie wiem czy pytasz czy stwierdzasz, ale tak. Mają najlepsze ceny na oryginalne części zamienne.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Miałem już pozmianowy. Ale w moim aucie widać ingerencje wielu łapek mechaników, więc niewiele mnie może zdziwić
    Na autoczescisklep.com kupiłem ten zestaw przewodu za 191 zł z przesyłką.
    ja też najpierw dostałem cenę od mechanika 190zł jakieś 3 tyg temu jak ich zapytałem, ale te zamawiali ze 2 tyg później i teraz wpisali 201. widocznie coś się zmieniło typu kurs, albo policzyli coś za dostawę? to grosze, więc nawet nie pytałem.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Sam pisałeś, że miałeś problemy z kontaktem cewek. Myślę, że to też brudziło olej nie spalonym paliwem.
    Wolałbym podjechać na hamownię i sprawdzić jakimi parametrami dysponuje silnik...wlać dobry dodatek do paliwa, dobre paliwo.

    Jestem przekonany, że operacja wyjęcia wtryskiwaczy przyniesie więcej zamieszania. A to kłopoty z uszczelnieniem wtrysku, a to przewody paliwowe okażą się nieszczelne etc...
    mogło tak być, też to brałem pod uwagę. nie strasz że ta robota może przynieść kupę problemów. tzn wiadomo każde ruszenie czegokolwiek potencjalnie może doprowadzić do jakiś innych awarii, tylko kwestia czy ryzyko to np 1% przypadków czy 30%, bo przy tym drugim, to faktycznie nie ma co od razu ruszać wszystkiego - w takim przypadku bym się wstrzymał i jeszcze powalczył z tymi cewkami (bo częściowo wróciło szarpanie po tygoniu spokoju), jeśli by się udało to potem zrobił test oleju za 3-4tyś km i w zależności od wyniku albo brał się za sprawdzenie tych wtrysków albo to olał.

    dodatki do paliwa już wlewałem typu STP do czyszczenia wtryskiwaczy, Archoil 6500P-Max, nie pomogło. Paliwa - jeżdżę albo na Vervie 98 albo na BP Ultimate 98 - muszę lać 98 bo tak jest wystrojony silnik.

    jak były już szarpania, to cinek na hamowni nic nie zauważył - auto po prostu idzie jak rakieta gdy wciska się gaz do dechy i zero szarpnięć, a hamowanie robi sie właśnie z butem w podłodze - szarpania były tylko przy delikatnym obchodzeniu się z gazem. teraz dalej chodzi jak rakieta - jestem 100% pewien że wykres wyszedłby idealny z hamowni.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  3. #13
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,464

    Domyślnie

    Nie ruszaj tego .Szkoda kasy.Tbi ma mocno ubogo na wolnych i części niespalonego paliwa idzie w olej.
    P......ne eko
    I każdy kto kręci się wokół komina ma podobnie.
    I zapomniałeś ,że żródłem paliwa może być pompa WC.One bardzo nie lubią bio w paliwie.
    A 5 % to tak dużo?
    ile to wychodzi na 5 l?
    250 ml.


    Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,987

    Domyślnie

    dzieki. co do pompy wc to nie otientuje sie w temacie, czy uwazasz ze cos tu mialbym sprawdzic czy po prostu to cecha tych pomp?

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,731

    Domyślnie

    Pisałeś,że szarpania ustąpiły po zajęciu się cewkami....
    Nie ustąpiły? To sprawdź wtryski
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #16
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,464

    Domyślnie

    No wiesz ta pompa może też puszczać paliwo.
    Ale szczerze skoro praktycznie wszyscy majá podobnie to czy warto wpędzać się w koszty?
    Na forum VW też opisują ,że jest smród paliwa w oleju.
    W skrajnych przypadkach benzyna jest w znacznych ilościach.
    Winowajcą jest przeważnie pompa WC

    Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Pisałeś,że szarpania ustąpiły po zajęciu się cewkami....
    Nie ustąpiły? To sprawdź wtryski
    ustapily na tydzien, a teraz czesciowo wrocily. na razie odmowie sprawdzenie wtryskow, pokrece sie kolo tych cewek, rozciagne sprezynki i jeszcze raz prysne kontakt sprayem i zobacze czy znow zniknie szarpanie. jesli wroci to podmienie dla proby cewki z giulietta zony i jesli to bedzie ok to pobprostu kupie nowe cewki sentecha.
    dopiero jakby to zawiodlo to wroce do tematu wtryskow.

    napisz prosze odnosnie tej pompy wc, bo nie wiem czy przy niej cos nie sprawdzic

  8. #18
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,464

    Domyślnie

    Trudno jest sprawdzić pompę bo na silniku nic nie widać a jak ją wyjmiesz to trzeba nabić ciśnienie.
    można to zrobić domowym sposobem ale trochę to karkołomne
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #19
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2

    Domyślnie

    Cześć,

    też mam 159-tkę z TBi i też mam mocno wyczuwalny zapach benzyny w oleju. Zupełnie przypadkiem to znalazłem, jak sprawdzałem czy poziom oleju na bagnecie mi się zgadza, aczkolwiek nigdy próbki do badań nie odsyłałem. Wymieniłem i wtryski i pompę wysokiego ciśnienia, na fabrycznie regenerowane, oczywiście za każdym razem zmieniając olej też. Benzynę dalej czuć w oleju, ale ostatni wniosek był taki, że chyba ten typ tak ma, jak jeździ się po mieście głównie. A ja od dłuższego czasu (pół roku?) z różnych przyczyn nie wybierałem się poza miasto praktycznie wcale, więc prawie nie było szansy, żeby silnik porządnie nagrzać i żeby ta benzyna się ulotniła. Nawet ostatnio specjalnie zrobiłem trasę Kraków-Limanowa-Łaziska-Kraków (~300 km), żeby auto przegonić (po autostradzie też się nie oszczędzałem), ale poprawy nie ma. Chwilowo dałem sobie spokój z przejmowaniem się tym problemem (o ile to problem w ogóle), po prostu śmigam

    Ostatnia porada jaką jeszcze dostałem od znajomego obeznanego w motoryzacji, żeby sprawdzić ewentualnie sondę lambda. Kumpel twierdził, że jeśli mieszanka jest zbyt bogata w benzynę, to nadmiar może ściekać do oleju. Ale tego jeszcze nie oglądałem, nie było czasu. Sorry, jeśli coś tu pomieszałem, sam się nie znam aż tak super na mechanice, ale mniej więcej tak mi to tłumaczył. Inną poradą było też ewentualne sprawdzenie pierścieni, ale na to nie mam chwilowo czasu ani środków.

    Daj znać koniecznie, jeśli Ci się uda kiedyś rozwiązać ten problem, bo jakkolwiek auto działa i jeździ bez zarzutów, tak ciągle mam z tyłu głowy temat na alfaowner, gdzie gościowi 3 razy turbo padło, podejrzenia były właśnie o degradację oleju paliwem, ale nigdy tego nie rozwiązał i w końcu auto sprzedał. A tego bym nie chciał

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,987

    Domyślnie

    wiesz, u mojej żony w GIulietcie 1.4TB (120KM)tez było paliwo w oleju - tyle że u niej 3.4%, po trochę więkdzym przebiegu, i praktycznie w ogóle bez tras. W TBi mi wychodzi że jest tego więcej.

    co do lambdy ot raczej u mnie jest OK, przynajmniej przy chipie Cinek cały czas miał podpięty swój miernik AFR i było tip top, a po chipie to nawet AFR minimalnie się zmienia w kierunku uboższej mieszanki (wg mojej wiedzy: lepsza sprawność procesu spalania, ale za to łatwiej o spalanie stukowe, stąd jest lana RON98)

    Dam znać jak cokolwiek się wyjaśni czy dojdzie dodatkowe info w temacie.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

Podobne wątki

  1. Czyszczenie wtryskiwaczy JTS
    Utworzone przez Aleks_K w dziale GT
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 24-02-2014, 15:12
  2. Czyszczenie wtryskiwaczy.
    Utworzone przez szerszeń w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 03-12-2013, 19:35
  3. Czyszczenie wtryskiwaczy - opinie ??
    Utworzone przez fcb_99 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-07-2013, 11:51
  4. Czyszczenie wtryskiwaczy LPG Magic Jet - co i jak?
    Utworzone przez wiluxx w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-09-2011, 13:03
  5. Czyszczenie wtryskiwaczy.
    Utworzone przez phantom71 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-10-2010, 16:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory