Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Słaba... przyczepność?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2017
    Auto
    159
    Postów
    7

    Domyślnie Słaba... przyczepność?

    Witam kolegów, od jakichś 6 tysięcy km jestem szczęśliwym kierowcą Alfy 159 SW i ostatnio nurtuje mnie kwestia przyczepności. Tylna oś kilka razy przyprawiła mnie o szybsze bicie serca na zakrętach, ale od początku. Zakręt około 45-60 stopni, temperatura 8 stopni. Nawierzchnia stosunkowa nowa, świeżo po deszczu, mokro. Opony zimowe z przodu nowe Bridgestone z tyłu roczne Hankook. Nie uważam się za jakiegoś drogowego wariata także prędkość wejścia nie była wyższa niż średnia, nie wiem ile dokładnie jechałem. Tylna oś zaczęła uciekać na zewnątrz... Nie było to duże zagrożenie ale... dało mi do myślenia i tracę zaufanie do granicy przyczepności mojego autka... Zdarzyło się to dwukrotnie. Następnie próbowałem poślizg wywołać celowo, na rondzie mocniej skręciłem kierownicą i udało się. Natomiast próba wejścia w zakręt "na ręcznym" nie wywołuje poślizgu. Wcześniej jeździłem Volvo S40 II i ani razu podobna sytuacja nie miała miejsca. Co sądzicie? Po prostu ten typ tak ma?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 150 KM, 2006 r.
    Postów
    113

    Domyślnie

    Ten typ tak ma. Przynajmniej mój też tak ma

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    107

    Domyślnie

    Ja jak nie wyłączyłem tego VDC kompletnie to na śniegu mi automatycznie dohamowywało koła. Nawet jak łape zaciągałem. Dla mnie wlaśnie pięknie działa ten system, zresztą podobnie w GT miałem ASR i tym razem co prawda pod górę ale przyczepność na lodzie bardzo ładnie lapała. Jednak to co robi 159 to jest już stopień wyżej.