Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: 159 1.8 MPI - nie odpala

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar thrillco
    Dołączył
    08 2018
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    AR 159 1.8 MPI
    Postów
    54

    Domyślnie 159 1.8 MPI - nie odpala

    mam u siebie problem z kzfr.

    na początku stukały przy odpalaniu, w tygodniu juz stukały non stop - czy zimny czy ciepły. Zawory bez sitek. Błędy na komputerze koła ssącego.

    Wczoraj, ponownie wymyłem zawory w myjce, zamontowałem, auto odpaliło z wyraźnym stukaniem, zgasiłem. Skasowałem błedy w ECU. Przy ponownej próbie odpalenia auto nie pali. Rozrusznik bardzo słabo kręci, aż podswietlenie miga. Po demontażu rozrusznika (bardzo gorąca obudowa) zamach spalenizny - uszkodzone tuleje i prawdopodobnie spalony. Czy uszkodzone kzfr ssące może się jakoś zablokować, by nie można było odpalić silnika? Stawiać tak duży opór by nie dało się kręcić rozrusznikiem? Brak błędów w ECU. Trzeba w MESie coś jeszcze zresetować? Jakieś nastawy?
    Zawory zmiennych faz sprawdziłem luźno na +12V, ma ktoś filmik jak powinny chodzić lub nie?
    Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy przyczyna uszkodzenia rozrusznika przez kzfr

    Co znaczy w MESie wyzerowanie funkcji samoadaptacyjnych?
    "Funkcja ta przywraca fabryczne wartości funkcji samo-adaptacyjnych w mapach jednostki sterującej.
    UWAGA: Po zerowaniu parametrów samo-adaptacyjnych, naprawach podczas których był odłączany akumulator lub przeprogramowaniu jednostki sterującej pamiętaj o przeprowadzeniu procedury adaptacyjnej sterowania klimatyzacji (kluczyk w pozycji MAR, sterowanie klimatyzacji ZAŁ przez 1 minutę)."

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    39

    Domyślnie

    Nikt nie odpowiedział, ale ja się podepnę aby nie zakładać nowego tematu. Dziś normalnie pojechałem do pracy. Po robocie wsiadam do auta "start" i zonk. Rozrusznik kręci ale nie odpala. Wydaje mi się, że nie słyszę pompy po włożeniu kluczyka, ale nie jestem pewien. Próbowałem odpiać wężyk przy listwie wtryskowej i dać paliwo ""na krótko", ale nie chce iść tak jakby coś blokowało. Nie znam się, może tylko w starych autach to tak działało. Ktoś ma pomysł co mogło paść? Najbardziej mnie zastanawia, że tak znienacka bez żadnych objawów. Silnik 1.8 mpi + lpg. Próbowałem awatryjnie odpalić na gazie ale tez nie szło.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Wydaje mi się ze w obu wypadkach może to być problem z pompą paliwa, bo jeżeli silnik kręci a nie odpala to znaczy że pompa może nie podawać dawki paliwa na wtryski, można ją sprawdzić, ona jest pod siedzeniem, jeżeli nie to nie ma iskry, a za to może być moduł zapłonowy (cewka) odpowiedzialna, ogólne całe jej uszkodzenie.

    Wyzerowanie funkcji to to samo co byś ściągnął kleme z aku, resetuję się, i się sam adaptuję w czasie jazdy, czyli wczytuje nowe dane.

    Co do kzfr, nie wydaje mi się że ma to jakiś związek z zapłonem, wymienia się tylko jeden ten na ssącym, ale, niekiedy, tak jak ja miałem, błędy mogą też wskazywać na uszkodzenie elektrozaworów, bo kzfr (zębatki) je uszkadzają, można je wyjąć, podłączyć i przy odpalaniu sprawdzić czy przeskakują.
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 22-02-2019 o 17:45

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar thrillco
    Dołączył
    08 2018
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    AR 159 1.8 MPI
    Postów
    54

    Domyślnie

    mój problem został rozwiazny, koło zmiennych faz rozrządu przestawiło się i zawiesiło, komp zalewał paliwem komory jakbyśmy mieli wysokie obroty. zapłon i iska były, ale przez nadmiar paliwa i przestawiony wałek ssący silnik nie był wstanie odpalić. może to była ekstremalna naprawa - ale samochód został odpalony na pych/hol, koło się odblokowało, pali bez problemów od tego czasu.

    nie ma co ufac handlarzom, że olej wymieniony (był wymieniony, ale kiepskiej jakości). auto dostało płukankę, olej filtr, sitka z zaworków zrzucone i przez okres 3 miesiecy spokój, obecnie przy odpalaniu w polowie przypadków kzfr daja znać, ale koło ssące i nowe elektrozawory czekają na wymianę wraz z rozrządem.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    39

    Domyślnie

    W moim przypadku okazało się, że faktycznie pompa paliwa. Podobno dość częsty problem w tym silniku. Jeszcze wiekszy aby naprawić, dostać nową do tej wersji :/ ASO 1600zł. Ktoś na forum wspomniał o firmie spod Wrocławia, która to naprawia. Wysłałem pompę w środę, czekam na powrót koszt 300zł plus wysyłka. Taki sobie wybrałem ekonomiczny, bezpieczny silnik

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2022
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    6

    Domyślnie

    Masz może namiar na firmę!?

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8
    Postów
    69

    Domyślnie

    W brzegu naprawiają te pompy - serwispomp brzeg w google

Podobne wątki

  1. Alfa traci moc gaśnie i z trudem odpala, teraz nie odpala
    Utworzone przez marcia431 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-08-2017, 07:48
  2. Nie odpala / odpala na 3 cylindry?
    Utworzone przez jashooligans w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 13:24
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 10:53
  4. 1,9 JTD nie odpala lub odpala pod dłuższym kręceniu
    Utworzone przez palchon w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 17:50
  5. Zimna odpala ciepla nie odpala nie slychac nawet rozrusznika
    Utworzone przez Chrzanek1994 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 21:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory