Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Szarpanie silnika, czy można wyłączyć komputerowo EGR?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 1.9 JTDM 150
    Postów
    13

    Domyślnie Szarpanie silnika, czy można wyłączyć komputerowo EGR?

    Czołem Mam takie pytanko, mianowicie staram się zdiagnozować co jest nie tak z moją alficzką, wszystko wskazuje na egr ale nie chciałbym go wymieniać/zaślepiać nie będąc 100% pewny.
    W skrócie:
    - Bella szarpie przy ~2300 obrotów.
    - Odpiąłem przepływomierz > brak szarpania
    Niestety wyczytałem tutaj na forum, że odpięcie przepływomierza wyłącza również EGR przez co nie wiem co jest właściwie problemem i tutaj pytanie do Was moi mili.
    Czy jest możliwość softwarowego wyłączenia EGR przy pomocy np. fiat ecu scan? Czy jest ewentualnie jakiś inny sposób by wykluczyć jednego z podejrzanych?
    I pytanie dodatkowe, czy po wymianie EGR trzeba go jakoś "dostrajać" w komputerze (nie wiem, moment otwarcia/zamknięcia)?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,216

    Domyślnie

    Możesz zamontować pełną zaślepkę, dopóki ECU nie zgłosi błędu, efekt będzie podobny jak przy wyłączenie - to znaczy jeśli EGR się zacina w czasie pracy, to po wstawieniu zaślepki efekt będzie jak przy wyłączeniu zaworu.

    Co do wymiany na nowy, dla kilku podzespołów w programie Multi Ecu Scan jest zakładka z adaptacją nowych podzespołów (nie pamiętam czy dotyczy to EGR).

    Na próbę możesz też wyjąć stary zawór. Oddzielić cewkę od części z zaworem i albo przepłukać i rozruszać trzpień w cewce, albo nawiercić cewkę, wybić trzpień i wtedy wyczyścić i wypolerować. Jest sporo materiałów na ten temat w sieci i na tym forum.

    Co do przepływomierza, możesz zlogować masy powietrza odczytywaną i oczekiwaną i zobaczyć czy się nie rozjeżdżają.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 20-05-2019 o 18:13
    ... large brakes, turbos, alu rims, aero…everything large as if there was something small to compensate for.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 1.9 JTDM 150
    Postów
    13

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Możesz zamontować pełną zaślepkę, dopóki ECU nie zgłosi błędu, efekt będzie podobny jak przy wyłączenie (...)
    Co do przepływomierza, możesz zlogować masy powietrza odczytywaną i oczekiwaną i zobaczyć czy się nie rozjeżdżają.
    Kurcze, jestem kiepski jeżeli chodzi o takie robótki i boje się, że coś uszkodzę, w ostateczności znajomego mechanika poproszę

    Byłem jednak w stanie zmierzyć masy powietrza+poziom otwarcia EGR. Masy powietrza podczas jazdy trochę się rozjeżdżają, widziałem jednak wykres jednego z forumowiczów i wyglądał podobnie (tzn. też się trochę rozjeżdżały, zresztą, czy jeżeli EGR nie funkcjonuje poprawnie to właśnie nie powinno to mieć wpływu na te dane?). Podczas pomiaru na odcinku gdzie utrzymywałęm stałą prędkość, oczekiwana/zmierzona przez cały odcinek się pokrywały. Zastanawia mnie jeszcze brak pomiarów dla napięcia/zawartości tlenu sondy lambda. Komputer jednak nie zgłasza żadnych błędów.

    A, co jeszcze ważne, skoki otwarcia EGRu na 90%+ pokrywają się z szarpnięciami (jechałem ze zsynchronizowanym stoperem i oznaczałem momenty szarpnięcia). Jak myślisz? EGR?
    Dodałem również plik .csv z danymi z pomiarów. Bardzo prosiłbym kogoś mądrzejszego ode mnie na zerknięcie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dziwne.jpg
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	76.3 KB
ID:	258704

    test3.txt

    Pozdrawiam i dzięki!

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,216

    Domyślnie

    Pełna zaślepka da Ci odpowiedź.

    Nowy EGR to circa 400 złotych

    "regenerowany" w sposób jak opisałem coś koło 200

    dobrze zrobiona zaślepka z uszczelkami to może 50 licząc z przesyłką. Samo wsadzenie jej na miejsce to góra 30 minut. Dostęp jest łatwy.

    Grunt to np. nie włożyć tam jakiejś cienkiej blaszki którą spaliny mogą wypalić i której fragmenty polecą sobie później do silnika.


    PS. Wrzuć plik csv - ci forumowicze którym się chce oglądać logi mają łatwiejszą robotę.

    Generalnie jeżeli będziesz robił logi w przyszłości to staraj się czytać tylko istotne parametry w tym samym czasie - o ile kojarzę złącze diagnostyczne ma pewną przepustowość danych i im więcej parametrów logujesz na raz tym mniej dokładny będzie pomiar.


    PS2.
    Zastanów się jeszcze nad takim tematem - czy jeśli winny będzie EGR to zamontujesz nowy, czy zdecydujesz się rozstać z tym rozwiązaniem na dobre. Jeśli druga opcja, to możesz napisać do Kolegi @sdero - ogarnia tego typu sprawy. Wtedy zostawiłbyś pełną zaślepkę i przeprogramował ECU tak by nie mieć błędów. http://www.conmir.pl/pl/e-tuning
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 25-05-2019 o 12:14
    ... large brakes, turbos, alu rims, aero…everything large as if there was something small to compensate for.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Alfa Romeo Giulietta 1.4tb kontrolka silnika, szarpanie silnika
    Utworzone przez KrzysGum w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-04-2017, 12:49
  2. Falujące obroty, szarpanie i nie można odpalić 1.8 TS
    Utworzone przez Adasko9412 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-04-2016, 18:05
  3. Radio- nie można go wyłączyć
    Utworzone przez kubarecz w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-04-2011, 12:30
  4. Nie można wyłączyć świateł pozycyjnych :(
    Utworzone przez Wisnia w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 13-02-2010, 16:28
  5. czy można wyłączyć komunikat powitalny nawigacji
    Utworzone przez pedro99 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2009, 22:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory