Widać, nie widac, na pewno czuc. Samochód jest nizej i juz moze bardzo haczyc. Z 18 z 235/45 na wjeździe na podwórko nie hacze a 16 z 215/55 hacze
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Widać, nie widac, na pewno czuc. Samochód jest nizej i juz moze bardzo haczyc. Z 18 z 235/45 na wjeździe na podwórko nie hacze a 16 z 215/55 hacze
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
ja takiego rozmiaru nie polecam - dostalem zimowki w takim rozmiarze z poprzednią JTDM, zdarzylo mi sie przytrzec nawet na suchej dwupasmowce na koleinach, nie wspominajac ze w zimie, wszyscy sasiedzie przejezdzali drogą dojazdową, a ja parę razy zawisalem na "brzuchu" na zmrozonym/ubitym sniegu i w ruch szla łopata do śniegu zeby sie odkopać. opony poszly na sprzedaż a ja kupiłem 215/55R16, było już lepiej, ale ciągle nie to.
W obecnej 159 na zimę mam 225/50R17 i jest OK.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Ja osobiście polecam rozmiar 205/60/16, jest jeszcze większy od 215/55/16 chociaż minimalnie niższy od 17 w standardowym rozmiarze. Zainteresowanym, proszę sobie włączyć kalkulator felg i opon i każdy zauważy różnice. Wiele marek stosuje ten profil przy 16. Ważne aby dobrać dobrze nośność opony i jej prędkość minimum H. A czy balon nie balon to pojęcie subiektywne. 16 nigdy nie będzie nisko profilowa w tym aucie i z tym trzeba się pogodzić. Jak już ktoś się z tym pogodzi to będzie miał mniej przygód na wyższym profilu gdy się na niego zdecyduje. Ewentualnie przejść na 17, ale czy 50 profil jest niski? Uważam, że dalej nie, natomiast akurat na zimę wyższy profil jest zdecydowanie korzystniejszy bo nie zawsze drogi w zimie są odpowiednio odśnieżane a często zdarzają się oblodzenia, wybrzuszenia lodu różnego rodzaju nierówności na których większy profil lub całe koło większe sprawdzi się lepiej.
Kolego, ja mam założone letnie 215/55/16 i jest nisko. Trzeba uważać na każdym garbie i krawężniku, dodatkowo dojeżdżam z domu do głównej drogi po dziurawej drodze gruntowej (gmina ma kiedyś ją zrobić). Na zimę kupuję 215/60/16. Na oficjalnym sklepie allegro są nokiany wr d3 95h w dobrej cenie 1410 zł za komplet. Na lato przesiadka na 17"![]()
Ostatnio edytowane przez Trick89 ; 31-10-2016 o 08:49
Miałem przez chwilkę opony 225/45/17 i tarłem brzuchem nawet gładkim asfalcie w mikro koleinach. Rozmiar opon to naprawdę ważna kwestia.
Dlatego 225/50R17 jest odpowiedni i takie opony polecam.
Szczególnie 225 jest to rozmiar dobry na zimę .... w zimę to się schodzi z szerokości panowie. Takie podstawy podstaw
Włoszka
1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo
![]()
Schodzi się z szerokości na kopnym śniegu.
W naszym klimacie obecnie 70% czasu poruszasz się po mokrym albo po suchym asfalcie. W 20% po ubitym śniegu. W takich warunkach lepsze są szersze opony.
Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.
Podstawy podstaw ale z przed dwóch dekad. Jaki jest argument za węższa oponą na zimę w dzisiejszych czasach? Żaden. Auta ważą grubo ponad 1,5 tony więc stary argument jakoby węższa opona wywierała dużo większy nacisk na powierzchnie i lepiej kopała w śniegu są dziś z czapy. Przy takiej masie i dzisiejszych oponach nacisk jest wystarczający i nie robi znaczącej różnicy na śniegu, za to wąska opona zrobi już nam różnice w przyczepności na mokrym, a taka nawierzchnie mamy zima przez jakieś 80% czasu.
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 31-10-2016 o 10:55