Strona 24 z 84 PierwszyPierwszy ... 14151617181920212223242526272829303132333474 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 231 do 240 z 836

Temat: Kupiłem 159 1.9 JTS - zapraszam do wymiany uwag i doświadczeń

  1. #231
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    wiec jakby lepsiejszy bo mniej popiolu bedzie w dieslu a nagaru mniej w silniku jts
    No to teraz wyjaśnij jak to wykombinowałeś, skoro popiół mamy na "wyjściu" z silnika jako wynik spalania mieszanki (i w low saps jest go mniej), a Proboszcz (tutaj czapka z głowy i ukłon w pas za tamtego posta) wyraźnie wskazywał na zawory dolotowe jako miejsce gromadzenia się nagaru

  2. #232
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    No to teraz wyjaśnij jak to wykombinowałeś, skoro popiół mamy na "wyjściu" z silnika jako wynik spalania mieszanki (i w low saps jest go mniej), a Proboszcz (tutaj czapka z głowy i ukłon w pas za tamtego posta) wyraźnie wskazywał na zawory dolotowe jako miejsce gromadzenia się nagaru
    Bardzo prosto sobie to wykombinowalem, po prostu oleje low sapsowe skladaja sie z lepszych jakosciowo elementow, zreszta wystarczy popatrzec na cene ze sa przewaznie drozsze niz te standardowe. Lepsza jakosc olejow przeklada sie tez na mniejsze zanieczyszczenie silnika wiec domniemuje ze nagaru tez bedzie mniej niz w standardowym produkcie olejowym A jak juz udowodniowo nagar bierze sie z oleju, wiec slaby olej duzo nagaru, lepszy mniej

  3. #233
    Użytkownik Romeo Avatar Arthrm
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dublin, Ireland, Ireland/Kraków, Bochnia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTS Sportivo,
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    no i od siebie dorzuce jedna rzecz...warto zalewac zestaw STP co jakis czas zeby przeczyscic wtryski i bak paliwa po czyms takim raz na 2-3 miesiace ladniej sie zbiera i troszke mniej pali przetestowane na trasie Irlandia - Polska, Polska - Irlandia
    http://skleptirpl.shoper.pl/pl/producer/STP/52Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	stp-petrol.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	44.9 KB
ID:	115599
    Ostatnio edytowane przez Arthrm ; 02-12-2013 o 21:48
    IRLANDIA


    ____________Jest:_______________________Były:____ _______________________________

    ______Alfa Romeo 159 1.9 JTS Sportivo______ Alfa Romeo 156 1.6 Lusso________Alfa Romeo 147 1.6 Lusso
    __________________ _____

  4. #234
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Rozwinę temat oleju do JTSa. Alficzka znalazła nabywcę i obecnie rozkminiamy kwestię oleju, bo Pietia przekazując słowa Twardego mocno mnie zaniepokoił, że tylko Selenia 10W40. Nic nie mam do Selenii i do swoich najlepszych bolidów leję tylko ten olej. Ale nie do końca jestem przekonany o jego wyższości. Robię to bardziej po to, żeby mieć "czyste sumienie".
    Bo cena wynika raczej z uwarunkowań biznesowych (jeden oficjalny importer).

    W rzeczonej 159 aktualnie jest Mobil 0W-40, czyli teoretycznie lepszy niż 10W-40, ale, jak się okazuje nie jest to pełen syntetyk, tylko na "bazie technologii syntetycznej", czyli pewnie zmieszali mniej szlachetne grupy z wyższymi.
    Słowo syntetyczny jest tylko marketingowym bełkotem. Ten sam olej w DE jest sprzedawany jako półsyntetyk.
    Niby nic, ale zaufanie od razu leci.

    I co teraz zalać (bo zdecydowanie już czas), żeby nie zj... sprawy? Motor pracuje idealnie i osiąga licznikowe 240kmph (według GPSa katalogowe 220kmph) i ma tylko 95kkm.
    Jak dokładnie są sterowane (i smarowane) zmienne fazy? Bo rozumiem, że ich nieprawidłowe smarowanie to gwóźdź do trumny?
    Pietia, co dokładnie powiedział Twardy?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  5. #235
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    I co teraz zalać (bo zdecydowanie już czas), żeby nie zj... sprawy? Motor pracuje idealnie i osiąga licznikowe 240kmph (według GPSa katalogowe 220kmph) i ma tylko 95kkm.
    Poprzedni właściciel mojego JTSa na podstawie swoich doświadczeń z podobnymi silnikami lał Motula. Ja nadal leję Motula (u jednego z 11 autoryzowanych dystrybutorów, więc ryzyko trafienia na podróbkę jest minimalne), a czy to ma jakieś znaczenie, to się pewnie okaże za jakiś czas...

  6. #236
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Rozwinę temat oleju do JTSa. Alficzka znalazła nabywcę i obecnie rozkminiamy kwestię oleju, bo Pietia przekazując słowa Twardego mocno mnie zaniepokoił, że tylko Selenia 10W40. Nic nie mam do Selenii i do swoich najlepszych bolidów leję tylko ten olej. Ale nie do końca jestem przekonany o jego wyższości. Robię to bardziej po to, żeby mieć "czyste sumienie".
    Bo cena wynika raczej z uwarunkowań biznesowych (jeden oficjalny importer).

    W rzeczonej 159 aktualnie jest Mobil 0W-40, czyli teoretycznie lepszy niż 10W-40, ale, jak się okazuje nie jest to pełen syntetyk, tylko na "bazie technologii syntetycznej", czyli pewnie zmieszali mniej szlachetne grupy z wyższymi.
    Słowo syntetyczny jest tylko marketingowym bełkotem. Ten sam olej w DE jest sprzedawany jako półsyntetyk.
    Niby nic, ale zaufanie od razu leci.

    I co teraz zalać (bo zdecydowanie już czas), żeby nie zj... sprawy? Motor pracuje idealnie i osiąga licznikowe 240kmph (według GPSa katalogowe 220kmph) i ma tylko 95kkm.
    Jak dokładnie są sterowane (i smarowane) zmienne fazy? Bo rozumiem, że ich nieprawidłowe smarowanie to gwóźdź do trumny?
    Pietia, co dokładnie powiedział Twardy?
    Wklejam zatem dla potomnych Tu jest wszystko opisane

    http://www.forum.alfaholicy.org/kupi...ts_wawa-2.html

    selenia 5w40 jezeli juz. Producent nigdy nie zalecal polsyntetyka do jts !!! Inna sprawa ze sa w pelni sysnetyczne 10w40 ale nie oszukujmy sie to egzotyka.

    Jezeli silnik pojechal 240 na autobahnie to znaczy ze jes zdrowy, teraz tylko sensowny olej, pilnowanie poziomu na bagnecie, zmiany co 10 tys km i mozna sie cieszyc jazda. Ewentualnei mozna plukanke zapuscic przy kazdej zmianie oleju jak chcesz nagar zwalczac, ale przy dobrym oleju to raczej bedzie zbyteczne

  7. #237
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Ja mam zalaną Selenie Star Pure Energy 5W-40

    Co do smarowania wariatorów, to trzeba trzymać max poziom oleju i w tedy nie ma problemu z ich smarowaniem.

  8. #238
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Wklejam zatem dla potomnych Tu jest wszystko opisane

    http://www.forum.alfaholicy.org/kupi...ts_wawa-2.html

    selenia 5w40 jezeli juz. Producent nigdy nie zalecal polsyntetyka do jts !!! Inna sprawa ze sa w pelni sysnetyczne 10w40 ale nie oszukujmy sie to egzotyka.

    Jezeli silnik pojechal 240 na autobahnie to znaczy ze jes zdrowy, teraz tylko sensowny olej, pilnowanie poziomu na bagnecie, zmiany co 10 tys km i mozna sie cieszyc jazda. Ewentualnei mozna plukanke zapuscic przy kazdej zmianie oleju jak chcesz nagar zwalczac, ale przy dobrym oleju to raczej bedzie zbyteczne

    Tak, czytałem, sorki, za pomyłkę.

    Ale widzisz to kwestia nazewnictwa, uregulowań prawnych i inwencji speców od marketingu.
    U nas to syntetyk, w DE to półsyntetyk.

    Może by nawet poleciał ciut więcej (według GPSa to było ~220kmph, kółka już zimowe 16"), ale żona powiedziała "dość".
    Nagar akurat mogę sprawdzić, bo mam kamerę inspekcyjną i myślę, że jakoś dotrę.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  9. #239
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    kontynujacja z watku o zakupie 1.9 jts http://www.forum.alfaholicy.org/kupi...ts_wawa-2.html

    co do selenii to nie mam interesu w tym żeby bronic akurat tej marki, przytaczam tylko słowa Tomka Twardowskiego ze to olej wlasnie pod alfe robiony. Zreszta on ma takie zalozenie ze leje do swoich alf to co przewidział producent. do jts 2.0 leje selenie 10w60 a do jts 1.9 i 2.2 wlasnie 5w40. o 3.2 z racji egzotyki tego motoru nie pytałem.
    A może producent nie przewidział po prostu ze jts z wtryskiem bezpośrednim tak szybko olej degraduje wiec dla swietego spokoju wlasnie należy skrocic interwal o polowe albo nawet jeszcze więcej i nie przejmować się tym co pisze producent w książce gwarancyjnej.

    Wiec user wojtekf może spac spokojnie bo zmienia motula co 10k, dba o poziom oleju wiec jak dla mnie luz.

    Chciałbym tylko zauwazyc ze motul na swojej stronie http://www.dobierz-olej.pl/ pisze ze 5w40 do niego wytrzymuje rok lub 20k przebiegu. Brawo wiec za uczciwość firmy, która nawet nie sili się na scieme ze pociągnie 30k. A jak wiadomo degradacja oleju wpływa na jego szybsze zużycie i obniżenie poziomu oleju a jak poziom oleju wpływa na silnik jts to już się przekonałem empirycznie

    - - - Updated - - -

    errata,
    motul dla 1.9 jts w latach 2005-2007 podaje tak jak pisałem wyżej czyli wymiana co rok lub 20k przejechanego, natomiast dla 1.9 od 2009 roku podaje maks 34 tys km a olej ten sam. I weź tu bądź madry

    btw szerszen po podlaczeniu pod kompa tego twojego 1.9 ile ci pokazuje degradacji oleju mobila 1 ?

  10. #240
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post

    btw szerszen po podlaczeniu pod kompa tego twojego 1.9 ile ci pokazuje degradacji oleju mobila 1 ?
    Nie wiedziałem, że komp pokazuje takie rzeczy

Podobne wątki

  1. Kupiłem Alfe okazał sie dwumas do wymiany czy moge oddać?
    Utworzone przez darfej1981 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 16:04
  2. [Brera] czy kupie za te pieniądze, na co zwracać uwag
    Utworzone przez bartek1204 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-03-2015, 22:29
  3. [159] Kupiłem 159 :) ale... :)
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 13:48
  4. [156] Kupiłem ją
    Utworzone przez yatsek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-11-2008, 18:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory