komp w kabinie sam z siebie chyba nie pokazuje tego w alfie 159, tylko poziom oleju masz pokazany. Musisz pdlaczyc interfejs diagnostyczny zeby miec ten parametr degradacji oleju![]()
komp w kabinie sam z siebie chyba nie pokazuje tego w alfie 159, tylko poziom oleju masz pokazany. Musisz pdlaczyc interfejs diagnostyczny zeby miec ten parametr degradacji oleju![]()
Nie jestem pewien ale ten parametr jest chyba tylko w dieslach i jest to związane z DPF- em. % stopnia degradacji oleju spada wraz z kolejnymi wypalaniami filtra. Tam nie ma żadnego czujnika stanu oleju- bo niby co on miałby mierzyć? To jest tylko informacja skorelowana z kolejnymi wypalaniami DPF ale mogę się mylić.
szerszen,
dla potomnych bo twoje i moje wpisy o lancuchu szlag trafil a nie chce mi się od nowa produkowac
W intercarsie jest taki wynalazek i rozumiem ze taki instalowales ?
http://www.motointegrator.pl/produkt...wag-99-13-3046
Natomiast w wawie selenia mocno nieaktrakcyjna cenowo
http://www.motointegrator.pl/produkt...pe5w40-2-litry
To jest cena za dwa łańcuchy? Bo jak tak to cena marzenie![]()
Szerszen pisal ze cena wlasnie za 2 (glowny i pomocniczy), ale może się sam wypowie. w aso sam lancuch (bez robocizny) cos kosztuje ponad 2 tysie za oryginal dla 2.2 jts wiec mysle ze do 1.9 jts będzie podobnie.
Przy okazji czy kojarzy czy wariatory zmiennych faz rozrządu dokupuje się oddzielnie (pewnie tak) i ile taka przyjemność kosztuje ? W intercarsie nie ma. Jeżeli cos znowu pomerdałem to z góry przepraszam
Dla potomnych w skrócie - kupiłem w IC oba zestawy łańcucha SWAG (łącznie coś koło 1500 pln po sporych zniżkach), zawiozłem do ASO, chłopaki rozebrali rozrząd i okazało się, że są zmiany konstrukcyjne - inna średnica na wałku, inne simeringi, inna konstrukcja napinacza hydraulicznego - widziałem na własne oczy. W Carsie powiedzieli, że to niemożliwe, ale ostatecznie przyjęli części.
Mechanik powiedział, że może coś porzeźbić, ale uznałem, że to zbyt krytyczny element. Szczególnie dotyczyło to napinacza hydraulicznego - inne umiejscowienie dysz olejowych - hgw jaki to ma wpływ na działanie, a że bolid bierze w/w kolega, to tym bardziej nie będę kombinował z rozrządem. Zresztą i tak bym nie mógł wybrać sobie z gotowych zestawów pojedyńczych elementów. Poza tym dochodzą kwestie gwarancyjne.
Skończyło się zamówieniem łańcuchów w ASO - koszt obu, z robocizną to 5800 pln. Cóż, tym razem pozostanie tylko doświadczenie i satysfakcja.
Co ciekawe stare elementy rozrządu są sygnowane przez GM. Te SWAGI to elementy Made in Germany i USA.
Wyglądają przyzwoicie.
No, ale nie pasują do Alfy, tylko do Opla.
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
dzięki szerszen za wypowiedz. Teraz wlasnie sobie uswiadomilem ze nie kupie już nigdy jtsa![]()
Szerokosci zatem![]()
Moim zdaniem nie ma co demonizować. Jeżeli ktoś doliczy do ceny auta konieczność wymiany rozrządu to już nic nie powinno zaskoczyć przy tym silniku. Trzeba mieć tylko nadzieję, że ta wymiana będzie pierwszą i ostatnią.![]()