Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40
  1. #1
    multiply
    Gość

    Domyślnie 'Błąd DPF' doprowadził do wymuszonego wypalania DPF

    Witam

    Może ktoś będzie mieć podobną akcję i post się przyda.

    Ostatnie wypalanie Dpf miałem około 900 km wstecz, z tym ,że ostatnie 300-400 km było głównie w mieście, i na krótkich dystansach, czyli przejazd np 3km, odpalenie po 10 minutach po powrocie do auta, znowu 2km np. do sklepu, odpalenie po chwili i powrót kolejne 2km do garażu. Przyznam, że jakoś umknęło mi uwadze obserwowanie wskaźnika turbo czy aby nie regeneruje Dpf.
    Kilka dni temu po paru km jazdy dostaję "Have Engine Check" i spadek mocy, max ciśnienie turbo 0,8, samochód jakby miał obciete 50% mocy.
    Sprawdzone na FES, błąd DPF, więc przegonilem po obwodnicy 30km, nic nie dało ( tak jak zalecenie 80km/h na 3 biegu ).. Kasowanie błędu nic nie dawało , po chwili się włączał znowu, moc spadała. Wyłączenie i włączenie silnika to powrót do normalności na chwilę, i po paru km znowu spadek mocy. A więc ASO..
    Zdiagnozowali to co ja, czyli błąd DPF, i przekroczone znacznie ciśnienie czujnika różnicowania. Zrobili wypalenie wymuszone. Jak na razie pomogło.
    Być może auto próbowało trzykrotnie wypalić filtr ale nie zauwazyłem tego i był klops.
    Przy okazji dowiedziałem się, że aktualne zalecenia dla wypalania filtra podczas jazdy to obroty silnika około 1800 obrotów prędkość około 60 km/h i tak się najefektywniej wypala.

    Zastanawiam się, czy gdyby taka sytuacja się przydarzyła w przyszłości nie wystarczyłoby przejechać się te 30km z aktualnie zalecanymi obrotami, następnym razem spróbuję.

    Jeśli nie pomoże to zostaje ASO, koszt niewygórowany bo 150 zł brutto...
    Ostatnio edytowane przez Tuti ; 04-11-2010 o 17:38

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar marqo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    TKI XX159 - Opole
    Auto
    AR 159 SW 1.9JTDM Q-Tronic 08'2007
    Postów
    460

    Domyślnie

    Ale wypalanie można równiez wymusić z FES-a...
    Pozdrawiam




  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 528i f10
    Postów
    1,438

    Domyślnie

    Cytat Napisał multiply Zobacz post

    Zastanawiam się, czy gdyby taka sytuacja się przydarzyła w przyszłości nie wystarczyłoby przejechać się te 30km z aktualnie zalecanymi obrotami, następnym razem spróbuję.

    Jeśli nie pomoże to zostaje ASO, koszt niewygórowany bo 150 zł brutto...
    Tylko pytanie czy tak powinno się eksploatować auta . Wracasz z pracy do domu ,podjeżdżasz ,obiad już na stole a tu komunikat ,że musisz wypalać ten diabelski wynalazek i w drogę
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 MTM (2009 - ....

    Lewostronnym powolnojeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  4. #4
    M@T
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    Tylko pytanie czy tak powinno się eksploatować auta . Wracasz z pracy do domu ,podjeżdżasz ,obiad już na stole a tu komunikat ,że musisz wypalać ten diabelski wynalazek i w drogę
    Ja nieraz tak miałem, że akurat gdzieś podjechałem i zaczął się proces wypalania filtra, ale nic nie robiłem, tylko cierpliwie poczekałem przy aucie jak wypali. Do tej pory jak na razie nie miałem żadnych problemów z filtrem.

  5. #5
    multiply
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marqo Zobacz post
    Ale wypalanie można równiez wymusić z FES-a...
    problem w tym, że mam kabel vag kkl, a elm 1.4 który zakupiłem w Viaken.pl nie działa, tzn po włożeniu kabla w złącze diagnostyczne samochód, a dokładnie zapłon nie reaguje po włożeniu kluczyka.., sprawdzili 3 sztuki kabli i nic.. także mogę sobie co najwyżej sprawdzic błędy i parametry ( zawsze coś )
    Ostatnio edytowane przez multiply ; 13-10-2010 o 12:24

  6. #6
    Wodzu
    Gość

    Domyślnie

    U mnie średniwypalanie DPFa co 600 km. Niby dziennie robię 150 km, ale 40 po mieście. Średni czas wypalanie u mnie trwa 9 minut. jak do tej pory nie było żadnych problemów. Na szczęście zazwyczaj załącza się jak dojeżdżam do domu, a że przed dojazdem mam 15 km ładnej trasy, to jeżeli po domem zauważę obroty około 900 to spokojnie nawrót i na czwóreczce robię około 4 km z prędkością 70 km/h. Zazwyczaj w połowie trasy proces się kończy i przez resztę odcinka chłodzę sobie Bellę, co by rozgrzana do garażu nie wjeżdzała.
    Na dzień dzisiejszy myślę, że straszenie DPF-em to przesada.
    Z fiatecuscan można wymusić, ale nie próbowałem. Nawet nei podłączyłem komputera do działającego silnika. Bojem się

    ---------- Post dodany o godzinie 13:25 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:24 ----------


    a może ten 1.4 to jakaś podróba, kup stary 1.3a
    Ostatnio edytowane przez Wodzu ; 13-10-2010 o 12:28

  7. #7
    multiply
    Gość

    Domyślnie

    viaken to jedna z większych firm, z pewnością nie podróba...

    a co do podłączenia do auta kabla, najlepiej wziąc laptopa, podłączyć i się przejechać, dużo się można dowiedzieć o parametrach auta w ruchu..

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    BMW E90 320i
    Postów
    176

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    Tylko pytanie czy tak powinno się eksploatować auta . Wracasz z pracy do domu ,podjeżdżasz ,obiad już na stole a tu komunikat ,że musisz wypalać ten diabelski wynalazek i w drogę
    Żeby to jeszcze był komunikat to pół biedy.

    Pytanie jak NA 100 % rozpoznać proces wypalania ?

    Obroty (ile) ?
    Wskaźnik doładowania ?
    Spalanie chwilowe (jakie) ?
    Ostatnio edytowane przez A.Krystian ; 13-10-2010 o 14:22
    www.malito.pl Nowy serwis darmowych ogłoszeń.

    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar marqo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    TKI XX159 - Opole
    Auto
    AR 159 SW 1.9JTDM Q-Tronic 08'2007
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał multiply Zobacz post
    problem w tym, że mam kabel vag kkl, a elm 1.4 który zakupiłem w Viaken.pl nie działa, tzn po włożeniu kabla w złącze diagnostyczne samochód, a dokładnie zapłon nie reaguje po włożeniu kluczyka.., sprawdzili 3 sztuki kabli i nic.. także mogę sobie co najwyżej sprawdzic błędy i parametry ( zawsze coś )
    Musisz nieco przerobić kabelek. Ja tak zrobiłem i teraz bezproblemowo łączę się ze wszystkim. Wcześniej elm łączył się tylko z ecu silnika. Też tak masz? Czy u ciebie wogóle połączenie nie śmiga?

    ---------- Post dodany o godzinie 19:01 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:51 ----------

    Dzisiaj przeprowadziłem wypalanie wymuszone FES-em. Obroty wzrosły do 3500 i naprawdę zaczeło świszczeć z rury. Wypalanie w tych warunkach trwało około 7 minut. Potem obroty zmalały do normalnych biegu jałowego. Na początku wypalania trochę pokopciło z rury, potem leciały same gorace bezbarwne spaliny. Martwi mnie tylko to, że przed wypalaniem DPF był zatkany w 93%, a po wypalaniu uzyskałem wynik 61%. Czyżby przeżył już swoje. Autko ma 115kkm i chyba powoli będę sie rozglądał za operacją usunięcia DPF. Może ktoś poradzić gdzie i ewentualnie jakie koszta, objawy po usunięciu? I może przy okazji dodam ze 20-30KM. Nie chcę przesadzać, bo mam Q-tronica i nie chcę aby coś mu się w przyszłości stało z powodu podniesienia mocy.
    Pozdrawiam




  10. #10
    Wodzu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał A.Krystian Zobacz post
    Żeby to jeszcze był komunikat to pół biedy.

    Pytanie jak NA 100 % rozpoznać proces wypalania ?

    Obroty (ile) ?
    Wskaźnik doładowania ?
    Spalanie chwilowe (jakie) ?
    U mnie wygląda to tak:
    Przy ruszaniu muszę dać więcej gazu, czuć że potrzebuje trochę więcej gazu
    Przy ruszaniu spalanie dochodzi nawet do 50l/100km.
    Na luzie obroty w granicach 900, niepełny 1000, turbina w od pionu przesunięta jakieś 2 mm. Przy jeździe na 4, 2000 obr, spalanie w granicach 13-15 litrów.
    Więcej nie zauważyłem.
    Po zakończeniu wypalania wydech tak jakby się giął wewnątrz, dżwięki jakby lód pękał.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 09:14
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-06-2012, 12:50
  3. [159] Sygnalizacja Wypalania DPF
    Utworzone przez ryki67 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 30-03-2012, 10:15
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 16:34
  5. Błąd sondy lambda (PO150) + błąd zapłonu?
    Utworzone przez Natalia79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-09-2009, 13:33

wypalanie filtra dpf mazda

migająca kontrolka dpf mazda 5

gdzie wypalic dpf w czestochowie vw

kod błędu 50 mazda

mazda6 jak wyglada przepalanie dpf

mazda 6 kasowanie błędu dpf

wymuszone regeneracja dpf

mazda 6 dpf swieci

mazda 6 migajaca kontrolka PDF duze spalanie

dopalanie dpf vw

jak często dopala się dpf mazda 6

jak wypalic dpf

kontrolka DPF mazda 6 świeci na stałe

mazda dpf miga utrata mocy

po czym poznac ze wypala sie pdf w mazda 6

gdzie wypalic dpf w czestochowie

opel vectra c 2008 r jak wygląda kontrolka dpf

gniazdo obd2 mazda 3

co zrobić kiedy kod usterki oznacza za wysoką tęperature spalin mazda

wymuszenie wypalania dpf vectra

co oznacza komunikat ze zostalo przerwane czyszczenie filtra dpf

mazda 6 z 2006 swieci dpf

alfa romeo 159 kontrolka wypalanie filtra

mazda 6 pdf co zrobic

wymuszone regeneracja dpf podczas jazdy

mazda 6 pali się kontrolka dpf

vectra c od kiedy dpf

jak wypalać pdf na jakim biegu

usuniecie dpf czy regeneracja mazda 6

wypalanie serwisowe

wymuszone dopalanie spalin

wymiana statyczna oleju

mazda 5 dpf miga i kontrolka silnika skasowac

reset czujnika cisnienia dpf mazda 6

kiedy zachodzi inicjowanie dopalania dpf

czujnik tempetatury spalin dpf jak sprawdzic alfa 159

wskazowka turbo na zero podczas jazdy ze stala predkoscia alfa 159

mazda miga dpf i kontrolka silnika spadek mocy

jak wypalic pdf mazda 6 2.0

mazda5 świeci dpf

wypalanie dpf vectra c 3.0

vectra c aktywacja kontrolki dpf

jak często wypalać dpf audi

mazda 5 dpf brak mocy

mazda 6 problem dpf

gniazdo diagnostyczne opel vectra c 2009 r

kontrolka dpf zapaliła się i zgasła mazda 6

dpf mazda 6 pali

jak wypalić dpf vw autocomem

mazda 6 skutki po usunieciu dpf

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory