Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 159/Brera/Brera Spider - Forum Alfa Romeo 159 [2005-2012], Alfa Romeo Brera [2005-2010] i Alfa Romeo Spider [2006-2010]. W wymienionych modelach montowano silniki benzynowe: 1.8 MPi, 1750 TBi, 1.9 JTS, 2.2 JTS, 3.2 JTS oraz silniki diesla: 1.9 JTDm (120 i 150 KM), 2.0 JTDm, 2.4 JTDm.
  1. #1
    multiply
    Gość Avatar multiply

    Domyślnie 'Błąd DPF' doprowadził do wymuszonego wypalania DPF

    Witam

    Może ktoś będzie mieć podobną akcję i post się przyda.

    Ostatnie wypalanie Dpf miałem około 900 km wstecz, z tym ,że ostatnie 300-400 km było głównie w mieście, i na krótkich dystansach, czyli przejazd np 3km, odpalenie po 10 minutach po powrocie do auta, znowu 2km np. do sklepu, odpalenie po chwili i powrót kolejne 2km do garażu. Przyznam, że jakoś umknęło mi uwadze obserwowanie wskaźnika turbo czy aby nie regeneruje Dpf.
    Kilka dni temu po paru km jazdy dostaję "Have Engine Check" i spadek mocy, max ciśnienie turbo 0,8, samochód jakby miał obciete 50% mocy.
    Sprawdzone na FES, błąd DPF, więc przegonilem po obwodnicy 30km, nic nie dało ( tak jak zalecenie 80km/h na 3 biegu ).. Kasowanie błędu nic nie dawało , po chwili się włączał znowu, moc spadała. Wyłączenie i włączenie silnika to powrót do normalności na chwilę, i po paru km znowu spadek mocy. A więc ASO..
    Zdiagnozowali to co ja, czyli błąd DPF, i przekroczone znacznie ciśnienie czujnika różnicowania. Zrobili wypalenie wymuszone. Jak na razie pomogło.
    Być może auto próbowało trzykrotnie wypalić filtr ale nie zauwazyłem tego i był klops.
    Przy okazji dowiedziałem się, że aktualne zalecenia dla wypalania filtra podczas jazdy to obroty silnika około 1800 obrotów prędkość około 60 km/h i tak się najefektywniej wypala.

    Zastanawiam się, czy gdyby taka sytuacja się przydarzyła w przyszłości nie wystarczyłoby przejechać się te 30km z aktualnie zalecanymi obrotami, następnym razem spróbuję.

    Jeśli nie pomoże to zostaje ASO, koszt niewygórowany bo 150 zł brutto...
    Ostatnio edytowane przez Tuti ; 04-11-2010 o 17:38

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar marqo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    TKI XX159 - Opole
    Auto
    AR 159 SW 1.9JTDM Q-Tronic 08'2007
    Postów
    362
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 14 h 14 m

    Domyślnie

    Ale wypalanie można równiez wymusić z FES-a...
    Pozdrawiam


  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    www.forum159.com
    Postów
    1,443
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    36 d 3 h 8 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał multiply Zobacz post

    Zastanawiam się, czy gdyby taka sytuacja się przydarzyła w przyszłości nie wystarczyłoby przejechać się te 30km z aktualnie zalecanymi obrotami, następnym razem spróbuję.

    Jeśli nie pomoże to zostaje ASO, koszt niewygórowany bo 150 zł brutto...
    Tylko pytanie czy tak powinno się eksploatować auta . Wracasz z pracy do domu ,podjeżdżasz ,obiad już na stole a tu komunikat ,że musisz wypalać ten diabelski wynalazek i w drogę
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 MTM (2009 - ....

    Lewostronnym powolnojeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  4. #4
    M@T
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    Tylko pytanie czy tak powinno się eksploatować auta . Wracasz z pracy do domu ,podjeżdżasz ,obiad już na stole a tu komunikat ,że musisz wypalać ten diabelski wynalazek i w drogę
    Ja nieraz tak miałem, że akurat gdzieś podjechałem i zaczął się proces wypalania filtra, ale nic nie robiłem, tylko cierpliwie poczekałem przy aucie jak wypali. Do tej pory jak na razie nie miałem żadnych problemów z filtrem.

  5. #5
    multiply
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marqo Zobacz post
    Ale wypalanie można równiez wymusić z FES-a...
    problem w tym, że mam kabel vag kkl, a elm 1.4 który zakupiłem w Viaken.pl nie działa, tzn po włożeniu kabla w złącze diagnostyczne samochód, a dokładnie zapłon nie reaguje po włożeniu kluczyka.., sprawdzili 3 sztuki kabli i nic.. także mogę sobie co najwyżej sprawdzic błędy i parametry ( zawsze coś )
    Ostatnio edytowane przez multiply ; 13-10-2010 o 13:24

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Pokaż na mapie Avatar Wodzu
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Czarnocin, Proszowice
    Auto
    Alfa 159 sw 1.9 JTDm
    Postów
    288
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 1 h 1 m

    Domyślnie

    U mnie średniwypalanie DPFa co 600 km. Niby dziennie robię 150 km, ale 40 po mieście. Średni czas wypalanie u mnie trwa 9 minut. jak do tej pory nie było żadnych problemów. Na szczęście zazwyczaj załącza się jak dojeżdżam do domu, a że przed dojazdem mam 15 km ładnej trasy, to jeżeli po domem zauważę obroty około 900 to spokojnie nawrót i na czwóreczce robię około 4 km z prędkością 70 km/h. Zazwyczaj w połowie trasy proces się kończy i przez resztę odcinka chłodzę sobie Bellę, co by rozgrzana do garażu nie wjeżdzała.
    Na dzień dzisiejszy myślę, że straszenie DPF-em to przesada.
    Z fiatecuscan można wymusić, ale nie próbowałem. Nawet nei podłączyłem komputera do działającego silnika. Bojem się

    ---------- Post dodany o godzinie 13:25 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:24 ----------


    a może ten 1.4 to jakaś podróba, kup stary 1.3a
    Ostatnio edytowane przez Wodzu ; 13-10-2010 o 13:28

  7. #7
    multiply
    Gość

    Domyślnie

    viaken to jedna z większych firm, z pewnością nie podróba...

    a co do podłączenia do auta kabla, najlepiej wziąc laptopa, podłączyć i się przejechać, dużo się można dowiedzieć o parametrach auta w ruchu..

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    BMW E90 320i
    Postów
    171
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 10 h 36 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    Tylko pytanie czy tak powinno się eksploatować auta . Wracasz z pracy do domu ,podjeżdżasz ,obiad już na stole a tu komunikat ,że musisz wypalać ten diabelski wynalazek i w drogę
    Żeby to jeszcze był komunikat to pół biedy.

    Pytanie jak NA 100 % rozpoznać proces wypalania ?

    Obroty (ile) ?
    Wskaźnik doładowania ?
    Spalanie chwilowe (jakie) ?
    Ostatnio edytowane przez A.Krystian ; 13-10-2010 o 15:22
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar marqo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    TKI XX159 - Opole
    Auto
    AR 159 SW 1.9JTDM Q-Tronic 08'2007
    Postów
    362
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 14 h 14 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał multiply Zobacz post
    problem w tym, że mam kabel vag kkl, a elm 1.4 który zakupiłem w Viaken.pl nie działa, tzn po włożeniu kabla w złącze diagnostyczne samochód, a dokładnie zapłon nie reaguje po włożeniu kluczyka.., sprawdzili 3 sztuki kabli i nic.. także mogę sobie co najwyżej sprawdzic błędy i parametry ( zawsze coś )
    Musisz nieco przerobić kabelek. Ja tak zrobiłem i teraz bezproblemowo łączę się ze wszystkim. Wcześniej elm łączył się tylko z ecu silnika. Też tak masz? Czy u ciebie wogóle połączenie nie śmiga?

    ---------- Post dodany o godzinie 19:01 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:51 ----------

    Dzisiaj przeprowadziłem wypalanie wymuszone FES-em. Obroty wzrosły do 3500 i naprawdę zaczeło świszczeć z rury. Wypalanie w tych warunkach trwało około 7 minut. Potem obroty zmalały do normalnych biegu jałowego. Na początku wypalania trochę pokopciło z rury, potem leciały same gorace bezbarwne spaliny. Martwi mnie tylko to, że przed wypalaniem DPF był zatkany w 93%, a po wypalaniu uzyskałem wynik 61%. Czyżby przeżył już swoje. Autko ma 115kkm i chyba powoli będę sie rozglądał za operacją usunięcia DPF. Może ktoś poradzić gdzie i ewentualnie jakie koszta, objawy po usunięciu? I może przy okazji dodam ze 20-30KM. Nie chcę przesadzać, bo mam Q-tronica i nie chcę aby coś mu się w przyszłości stało z powodu podniesienia mocy.
    Pozdrawiam


  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Pokaż na mapie Avatar Wodzu
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Czarnocin, Proszowice
    Auto
    Alfa 159 sw 1.9 JTDm
    Postów
    288
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 1 h 1 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał A.Krystian Zobacz post
    Żeby to jeszcze był komunikat to pół biedy.

    Pytanie jak NA 100 % rozpoznać proces wypalania ?

    Obroty (ile) ?
    Wskaźnik doładowania ?
    Spalanie chwilowe (jakie) ?
    U mnie wygląda to tak:
    Przy ruszaniu muszę dać więcej gazu, czuć że potrzebuje trochę więcej gazu
    Przy ruszaniu spalanie dochodzi nawet do 50l/100km.
    Na luzie obroty w granicach 900, niepełny 1000, turbina w od pionu przesunięta jakieś 2 mm. Przy jeździe na 4, 2000 obr, spalanie w granicach 13-15 litrów.
    Więcej nie zauważyłem.
    Po zakończeniu wypalania wydech tak jakby się giął wewnątrz, dżwięki jakby lód pękał.

Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 10:14
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-06-2012, 13:50
  3. [159] Sygnalizacja Wypalania DPF
    Utworzone przez ryki67 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 30-03-2012, 11:15
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 16:34
  5. Błąd sondy lambda (PO150) + błąd zapłonu?
    Utworzone przez Natalia79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-09-2009, 14:33

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

mazda 5 brak mocy

wypalanie filtra dpf mazda

mazda6 jak wyglada przepalanie dpf

gdzie wypalic dpf w czestochowie vw

mazda 6 kasowanie błędu dpf

kod błędu 50 mazda

migająca kontrolka dpf mazda 5

wymuszone regeneracja dpf

mazda dpf miga utrata mocy

wymiana statyczna oleju

po czym poznac ze wypala sie pdf w mazda 6

wymuszone dopalanie spalin

gniazdo obd2 mazda 3

vectra c od kiedy dpf

jak wypalać pdf na jakim biegu

wypalanie serwisowe

mazda 6 pali się kontrolka dpf

usuniecie dpf czy regeneracja mazda 6

opel vectra c 2008 r jak wygląda kontrolka dpf

mazda 6 z 2006 swieci dpf

co zrobić kiedy kod usterki oznacza za wysoką tęperature spalin mazda

wymuszenie wypalania dpf vectra

mazda 6 migajaca kontrolka PDF duze spalanie

co oznacza komunikat ze zostalo przerwane czyszczenie filtra dpf

jak rozpoznac zapchany dpf

dopalanie dpf vw

mazda 6 pdf co zrobic

jak często dopala się dpf mazda 6

gdzie wypalic dpf w czestochowie

jak wypalic dpf

alfa romeo 159 kontrolka wypalanie filtra

wymuszone regeneracja dpf podczas jazdy

kontrolka DPF mazda 6 świeci na stałe

filtr dpf mazda 6 2008 instrukcja obslugi

świci się kontrolka dpf w mazdzie

mazda 6 2.2 de dpf naprawa

mazda 6dpf kontrolka co oznacza

autocom a wypalanie filtra

jak wylaczyc migajacy dpf mazda 6

wymuszone regeneracja dpf podczas

jak wymusic regeneracja dpf mazda 6

dpf autocom

jakie lacze do ecu wmazda 6

wypalanie czujnika

alfa 159 co ile następuje wypalanie dpf

alfa 159 instrukcja wypalania

po jakim czasie wypala sie dpf vectra

fiat ecu scan wypalanie dpf ROZGRZAĆ

alfa 159 czym wypalic

ile kosztuje wypalenie pdf

błąd pdf mazda 3

nowy dpf do mazda 5

alfa romeo 159 2005 dpf

mazda 6 katalyzator wypalić

jak wypalic dpf alfa 159

mrugajaca kontrolka kluczyka w mazda 6

zatkany dpf

mazda 6 diesel czyszczenie dpf 2006

gdy sie pali kontrolka filtra w mazdzie 6

mazda 6 kontrola dpf

mazda 6 komunikaat dpf

za czeste wypalanie dpf opel signum

jak wypalic dpf vectra c

mruga dpf check engine mazda 6

audi a5 przepalanie filtra dpf

swieci kontrolka dpf mazda 5

czujnik temperatury spalin pokazuje 0 stopni vectra v

dpf filter mazda 6 swieci

zapchany pdf w mazda 5

wymuszone wypalanie dpf

błąd dpf mazda 6

regeneracja pf temperatura przed i za dpf

mazda 3 czujnik nasłonecznienia

jak wypalić filtr dpf mazda6

jaka temperatura wypalanie dpf

mazda 6 dpf ile kosztuje naprawa w serwisie

mazda 6 kontrolka dpf 2008

wymuszanie filtra dpf bmw

ford otwarty obwód świecy zarowej ukladu dopalania spalin

czyszczenie dpf cena

alfa romeo 159 1.9jtdm jak poznac ze wypala sie filtr

jak wypalić dpf mazda

usówanie błędu silnika mazda 6

fiat błąd dpf brak mocy

procedura wypalania dpf mazda 6 2009

jak wypalic pdf mazda 6 2.0

jak wypalic dpf mazda

zatkany dpf vw porady

migajacy dpf i obnizenie mocy

objawy wypalania dpf opel

ile kosztuje wypalenie dpf w serwisie

mazda3 błąd p2002

jak wypalic dpf vw

czyszczenie dpf cena warszawa

czy jak zmienię olej w mazdzie 6 to wyłączy się kontrolka dpf

dpf zatkany

dpf zatkany woda olej motor

ile kosztuje wymuszone wypalanie

mazda 6 - proces czyszczenia dpf

mazda 5 zaswiecila kontrolka dpf

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory