można![]()
Dzięki, choć jak znam życie pewnie i tak będą nowe tematy
Śruby pływające nie są niebezpieczne. Jeździłem na nich 147ka jeżdżę też Brerą. Jednak prawdopodobnie i tak będziesz potrzebował dystansów bo masz zaciski Brembo, a na Brembo mało jaka nieoryginalna felga wchodzi. Nie pozostaje Ci nic innego jak zrobić przymiarkę felg na aucie bo nikt Ci nie określi czy i na jakim dystansie wejdą te felgi..
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 15-10-2016 o 11:44
Zwracacie uwagę na wagę felunku? Rozstrzał jest spory, a przewija się gdzieniegdzie info, że waga nieresorowana jest liczona jest x2 jako waga resorowana (nawet piszą, że x3) więc może mieć faktyczny wpływ na osiągi i spalanie. Waga felgi 10 kg a 18 kg to 8 kg różnicy na kole, więc 32 kg dodatkowej wagi nieresorowanej x 2 = 64 kg lub więcej w kabinie. Tylko, że nie wiem czy to szarlataństwo, czy faktycznie ważny temat choć pomijany przez ludzi. Nie mówiąc o tym, że chińskie oponki też mogą swoje ważyć w stosunku do dobrych mieszanek.
- - - Updated - - -
I taki teścik. http://www.hotrod.com/articles/light...ls-comparison/
Chevy Chevelle 500 km.
#1 waga zestawu felgi i opony 86 kg = e.t. and mph = 12.137@111.99
#2 waga zestawu felgi i opony 74 kg = e.t. and mph = 12.107@112.52
#3 waga zestawu felgi i opony 61 kg = e.t. and mph = 12.103@112.10
#4 waga zestawu felgi i opony 48 kg = e.t. and mph = 12.026@113.11
Różnica pomijalna ale jest. Tylko, że to Chevy 500 km, więc waga pewnie mniej wpływa na wynik niż słabsze np 200 konne auta
Ostatnio edytowane przez Statyczny ; 15-10-2016 o 18:53
Ważny, ale pomijany kosztem estetyki.
Uzasadnione względem fizyki, bo wzór na energię ruchu obrotowego zawiera w sobie między innymi takie parametry jak właśnie masę oraz średnicę obracających się wokół danej osi ciał, a zmniejszając wagę koła (np. zakładając lżejszą felgę) sprawiamy, że potrzebna jest mniejsza energia do przyspieszenia. Także wytracanie prędkości przebiega szybciej. Generalnie masa mniejsza nieresorowana zawsze działa korzystnie na osiągi.
Do porównania z alternatywnymi felgami przykładowe felgi i ich masy:
19" Ti, nr kat: 156082570, masa 14000 g
18" „PÓŁKSIĘŻYCE” nr kat: 156086719, masa 10500 g
18" „PODKOWY” nr kat: 156071309, masa 14160 g
Dzięki za obszerne wytłumaczenie, półksiężyce fajnie ważą. Ciekawi mnie (pomijając aspekt zawieszenia czy przekłamań liczników) czy da się zniwelować podwyższoną wagę całego koła przez zastosowanie mniejszej średnicy całości (niższy profil opony). W sensie czy mniejsza średnica koła w efekcie więcej znaczy niż wyższa masa.
W aspekcie zawieszenia chodzi o to, że wszystko co wisi na amortyzatorach i wahaczach jest nieresorowane, wszystko wyżej – tak, a zakładając takie, czy inne felgi mamy możliwość zniwelować podwyższoną wagę całego koła, np. tak jak mówisz – mniejsza średnica, niższy profil opony. W samych oponach też są spore różnice masy – skrajnie przy oponach klasy premium, a odpowiednikami made in China różnica może wynieść 4-6 kg/szt. Można niwelować średnicą, ale zyski będą wg mnie szczątkowe.
Masa obrotowa chyba ma przelicznik razy dwa. Można się przymierzyć do policzenia na przykładzie np masy (półksiężyce) o ile energii miej potrzeba przy przyspieszeniu, ale wniosek, że koło (zestaw felga + opona) lżejsze np. o 1 kg (a ogółem o 4 kg, bo podstawia się wszystkie koła) da XX % mniejszy czas 0-100 km/h jest IMHO zbyt daleko idącym wnioskiem, bo ten czas zależy przecież jeszcze od wielu czynników np. mocy silnika w zależności od prędkości obrotowej, czy przebiegu samego momentu obrotowego. Mimo wszystko, im lżej wisi na amortyzatorze, tym masa mniejsza nieresorowana działa korzystnie na osiągi.
Ostatnio edytowane przez Essential ; 16-10-2016 o 09:33
Panowie, ponawiam pytanie. Szukam w Warszawie sprawdzonego zakładu zajmującego się renowacją felg. Ktoś robił? Kogoś polecacie?
Czy ma ktoś doświadczenie z www.renowacjafelg.pl z Al. Krakowskiej? Planuje w swoich zmienić kolor.
Chcę położyć lakier Grigio Nube AR763 (Thx #prezes01). Macie pomysły gdzie, jak zrobić to fachowo? Zależy mi na profesjonalnej robocie.
Robiłem Tristary 17” w Profilu w Rykach (max opcja szkiełkowanie, prostowanie, malowanie proszkowe) w wykończeniu chrom (proszkowy).
Do wykonania nie mam żadnych uwag, felgi technicznie jak z fabryki, ale odnośnie koloru, spodziewałem się bardziej spektakularnego efektu.
Przy okazji korzystał ktoś od nas z ich usług? http://zacisk.com/?page_id=14
Ostatnio edytowane przez Essential ; 16-10-2016 o 09:41