Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???

  1. #1
    cyborgpl
    Gość

    Question Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???

    Witam
    mam pytanie :

    Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???

    wlanie syntetyka z normą c2 lub c3 nie rozszczelni mi układu??

    czy już lepiej lać półsyntetyk ale wtedy co z DPF-em ??

    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    lubań
    Auto
    AR 159 1,9 jtdm 175 km
    Postów
    137

    Domyślnie

    Trudna sprawa. Jeżeli wlejesz syntetyk to na pewno symeringi puszczą i wycieki oleju.Chyba musisz zostać przy tym co jesteś tylko poczytać o DPF czy się nada.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar aro_1977
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    166 3.0 V6 Sportronic 1999, 159 SW 1.9 JTDm Q-tronic 2006, Lancia Ypsilon Elefantino 1.2 8V 2013
    Postów
    1,037

    Domyślnie

    Jak dlugo lal? Ja bym wymienial na zalecany 5w-40 lub 5w-30... Ja w swoim 1.8 TS zmienialem wiele razy miedzy syntetykiem i polsyntetykiem i nic sie nie dzialo. Zmienialem co 10 tys i uzywalem motula pol i syntetycznego, a przed sprzedaza jezdzilem na petronas racer 10W-60.

  4. #4
    ViP Romeo Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 156 SW>2001->2,5 V6->190 KM->CF3
    Postów
    1,422

    Domyślnie

    co ty za bajki opowiadasz z tymi simeringami? przecież to nie kwas by simeringi puściły. a oznaczenia oznaczają jego lepkość. im większa wartość (np 10W)tym większa lepkość co powoduje to wolniejszy przepływ kolejnej warstwy olejowej .można spokojnie przejść na syntetyk i nic się nie dzieje. tym bardziej że sam producent go zaleca
    Motul spokojnie sobie da radę w tym silniku
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 16-03-2011 o 19:08

    Było Skromne 1.8i 144 powody do mruczenia
    Jest
    2,5 V6 i 190 nowych powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cyborgpl Zobacz post
    Witam
    mam pytanie :

    Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???

    wlanie syntetyka z normą c2 lub c3 nie rozszczelni mi układu??

    czy już lepiej lać półsyntetyk ale wtedy co z DPF-em ??

    pozdrawiam
    Zdecydowanie przejdź na syntetyk od siebie mogę polecić Motul 8100 C3 X-Clean 5W-40.

    http://ew5.earlweb.com/recommendatio...=&vehicle=1651

    Pozdrawiam

  6. #6
    cyborgpl
    Gość

    Domyślnie

    czy;i mogę spokojnie zmienić na syntetyk??

    a co jest w tym oleju "motul" że wszyscy polecają ten a nie np. castrol,shell ??

    pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    4,207

    Domyślnie

    Castrol to szajs który szybko traci swoje właściwości a Motul jest na tyle niepopularny że nie opłaca się go podrabiać itp.

  8. #8
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cyborgpl Zobacz post
    czy;i mogę spokojnie zmienić na syntetyk??

    a co jest w tym oleju "motul" że wszyscy polecają ten a nie np. castrol,shell ??

    pozdrawiam
    Motul dla tego jest polecany, ponieważ jest bardzo mała szansa na kupienie podrobionego oleju tak jak w przypadku np. Valvoline, po drugie jest to olej oparty na estrach, (Mobil, Castrol, Shell itp to producenci, którzy produkują jedynie oleje HC czyli nie pełne syntetyki), no i przede wszystkim karta charakterystyki jest lepsza niż u wspomnianych producentów. To tak pokrótce

    Możesz spokojnie przejść na olej syntetyczny koniecznie jeżeli masz DPFa olej musi spełniać standard C3. Motul 8100 C3 X-Clean 5W-40 będzie jak najbardziej odpowiednim olejem.

    Karta charakterystyki:
    http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synt...0_TDS_(GB).pdf
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 16-03-2011 o 21:45

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    316

    Domyślnie

    Karta charakterystyki wcale nie jest całościowo lepsza, tylko lepkość kinematyczna jest odrobinę wyższa, pozostałe parametry płynnośc, wsp lepkości i TBN są gorsze niż u Castrola

    Karta: edge turbodiesel 5W/40
    http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/0/AE5BE14AFE3341C8802577ED004809E6/$file/BPXE-85KN5N_0.pdf

  10. #10
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    8,081

    Domyślnie

    Cytat Napisał sendiii Zobacz post
    Trudna sprawa. Jeżeli wlejesz syntetyk to na pewno symeringi puszczą i wycieki oleju.Chyba musisz zostać przy tym co jesteś tylko poczytać o DPF czy się nada.
    Bzdura nic nie puści i nie będziesz miał wycieków. Czym prędzej zmień ten olej bo będziesz miał po prostu kłopoty z osprzętem silnika (turbina , DPF itd)
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [159] Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?
    Utworzone przez pitt24 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1468
    Ostatni post / autor: 15-04-2015, 19:24
  2. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  3. Czy jest wśród nas poprzedni właściciel mojej belli?
    Utworzone przez Rzmudzior w dziale Hyde Park
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-09-2010, 19:41
  4. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory