Strona 75 z 152 PierwszyPierwszy ... 25656667686970717273747576777879808182838485125 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 741 do 750 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #741
    Użytkownik Świeżak Avatar karolpinkii
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Żukowo/ Lillehammer
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 1.9 jtdm
    Postów
    51

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    jest odpowiedni dzial na takie ogloszenia
    Wiem ale nie mogę dodawać ogłoszeń jeszcze.

  2. #742
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,824

    Domyślnie

    trudno, trzeba sobie zasluzyc

  3. #743
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar skipas
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rawicz (okolice)/Grodzisk Wlkp
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V GRIGIO STROMBOLI 2007r/Peugeot 308 SW 1.6HDI 2010r
    Postów
    238

    Domyślnie

    Witam,mam do znawców dwa pytania mianowicie czy jest możliwość zastąpienia kolektora w 159 od Alfy GT bez klap wirowych. Jak to się ma do montażu trzeba coś przerabiać czy pasuje bez problemów.
    Drugie pytanie, kolega kupił 159 data produkcji lipiec 2006 ma silnik 1.9 JTDm 16V lecz ma 136km posiada klapki czy też nie?

  4. #744
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    2xtak

  5. #745
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Ja u siebie mam właśnie świeżo zamontowany kolektor bez klap ze 156 1.9 16v 140KM w miejsce oryginalnego (rocznik 2006, więc miałem aluminiowy kolektor). Wszystko pasuje.

    W moim wypadku wyszło podobnie cenowo jak miałbym zapłacić za usunięcie klapek i zaspawanie otworów po ośkach. No i dużym plusem dla mnie było to, że kolektor ze 156 mogłem sobie rozkręcić i dokładnie wyczyścić - a sadzy w nim było PEŁNO (żeby nie powiedzieć dosadniej). Dobre 2h czyszczenia, aby doprowadzić to do porządku a rąk potem tydzień nie mogłem domyć. Mechanikowi dostarczyłem czysty, gotowy do montażu kolektor. Przy wywalaniu klapek pewnie trzeba się liczyć również z dopłatą dla mechanika za wyczyszczenie syfu, który funduje nam EGR, do tego spawanie i koszt wychodzi podobnie A i przy zmianie kolektora brak ryzyka, że przy spawaniu się wykrzywi bądź będzie jakaś mikronieszczelność na spoinie.

  6. #746
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jambo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    wyspy
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD 16V -195HP
    Postów
    367

  7. #747
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    No wlasnie. Lepiej spawac czy wkrecic takie nakretki? Po spawaniu by trzeba planowac a tak nie trzeba? Jeszcze troche posmigam i rozrzad trzeba bedzie zrobic wiec sie przymierzam powoli do tego.

  8. #748
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    do zabawy: Alfa Romeo Gtv 1.9 JTDm, na co dzień: duże z V6 i RWD
    Postów
    678

    Domyślnie

    Dla mnie było prościej nagwintować otwory i wkręcić śruby na klej. A czy spawanie jest gorsze albo lepsze? Nie wiem, ale ja nie miałem gdzie pospawać na "wczoraj", więc nie mając wyboru, zrobiłem jak wspomniałem. Od tego czasu przejechałem ponad 10k km i jest OK. Pamiętajcie że od spodu też trzeba to zrobić w jednym miejscu gdzie jest sterowanie klapami, czyli na ostatnim cylindrze. O ile dobrze pamiętam gwint M10.
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 01-05-2015 o 16:24

  9. #749
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,622

    Domyślnie

    Czytałem z ciekawością cały temat od początku do końca i widzę że jednak więcej jest zwolenników wywalenia klap niż regeneracji kolektora/wymiany na nowy.
    Ja jednak zdecydowałem się na wymianę i jaki rezultat?
    - Auto płynnie przyspiesza od samego dołu
    - zużycie paliwa jakie udało mi się osiągnąć to 5.8 l na trasie przy średniej 70 km/h i 8,6 l/100 km w mieście

    Dodam tylko że mam 2.4 w automacie więc wynik uważam za całkiem sensowny

    Pewnie klapy się kiedyś ponownie zużyją ale wtedy kupie kolejny nowy kolektor

  10. #750
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    Czytałem z ciekawością cały temat od początku do końca i widzę że jednak więcej jest zwolenników wywalenia klap niż regeneracji kolektora/wymiany na nowy.
    Ja jednak zdecydowałem się na wymianę i jaki rezultat?
    - Auto płynnie przyspiesza od samego dołu
    - zużycie paliwa jakie udało mi się osiągnąć to 5.8 l na trasie przy średniej 70 km/h i 8,6 l/100 km w mieście
    Zanim zacznie się tutaj przekrzykiwanie co lepsze – czy wymiana czy usuwania klap to ja napiszę swoje 3 grosze.

    Każdy kto doświadczył problemu kolektora po naprawie odczuwa powyższe zalety. Nie ma znaczenia czy usunął klapy czy kupił nowy/zregenerowany kolektor. Przyczyną poprawy jest:
    – uszczelnienie dolotu (nie ma dziur na osiach klap wirowych, ciśnienie doładowania nie ucieka)
    – usuwany jest stary, brudny kolektor, w którym przekrój jest mniejszy o kilkadziesiąt procent w porównaniu do czystego kolektora, powietrze dostarczane jest do cylindra sprawniej

    Powyższe powoduje również usunięcie problemu nierównych obrotów po odpaleniu zimnego 2.4 (którego przyczyną najczęściej jest brudny i nieszczelny kolektor dolotowy).

    Kwestia tego czy usuwamy klapy czy wymieniamy kolektor pozostaje w gestii właściciela pojazdu. Osoby, które permanentnie usunęły klapy nie odczuwają z powodu usunięcia żadnych wad.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 29-05-2015 o 09:01

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory