Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Temat: Problem ze wspomaganiem - drgania na kierownicy

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 150 KM
    Postów
    107

    Domyślnie Problem ze wspomaganiem - drgania na kierownicy

    Hej,

    Na wstępie napiszę, że przyczyną raczej na pewno nie jest zbiorniczek. Płyn nie buzuje w zbiorniczku, nie ubywa go itd.

    Problem pojawił się jakoś po zimie. Wspomaganie działa, ale przy kręceniu w lewo lub prawo na kierownicy pojawiają się takie drgania (na parkingu i podczas jazdy). Ponad to słychać jakby tarcie. Podczas jazdy, przy skręcaniu na skrzyżowaniu kierownica nie odbija tak jaki kiedyś. Wygląda to jakby coś się zacinało kawałek idzie, "przerwa" dalej idzie i tak, aż koła się wyprostują. Charakterystycznego buczenia uszkodzonej pompy servo nie ma. Luzów na końcówkach drążków kierowniczych też nie.

    Mechanik obstawia maglownicę lub właśnie pompe. Dodam, że do wymiany mam górne wahacze, ale raczej one nie są przyczyną? Płyn wspomagania był wymieniany.

    Macie jakiś pomysł co to może być?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Podejrzewam, że w Twoim wypadku problem będzie z samą maglownicą (nasmarować zębatki - temat znany dla mnie z ojca samochodu) Drgania na kierownicy są dość dziwne w tym wypadku bo nie powinno ich być. Jesteś pewien że masz proste felgi? Przy jeździe na wprost nic się nie dzieje?
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 150 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    Hej,

    Fajnie by było jakby smarowanie pomogło. Problem występuje nawet jak auto stoi w miejscu (tylko kręcę kierownicą, bez jazdy).

    Pozdr

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    A ubywa Ci płynu z układu?

    Spróbuj poczytać ten temat na forum159. Są tam opisane objawy padającej przekładni... Chociaż miejmy nadzieję, że to jednak pompa.
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 150 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    No właśnie płynu nie ubywa

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Czyli podstawowy objaw padniętej przekładni (maglownicy) można bardzo wstępnie wykluczyć i bardziej skoncentrować się na pompie wspomagania (choć to nigdy nic nie wiadomo... ale od czegoś trzeba zacząć...).

    A jak z odgłosami dochodzącymi z pompy podczas kręcenia kierownicą?
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    londyn
    Postów
    83

    Domyślnie Problem ze wspomaganiem

    Umnie byl taki sam problem wymiana przekladni zatarta na zembatkach plus wymiana przewodu podcisnienia ktory laczy maglownice z pompa

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 150 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    Buczenia i innych dziwnych odgłosów z pompy nie ma. Podczas kręcenia kierownicą (w miejscu) drgania czuć nawet na całej karoserii (jakby coś tarło i wibrowało).

    Myślę, że na 99% będzie to właśnie maglownica. Regenerować?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    londyn
    Postów
    83

    Domyślnie

    Nowa kosztuje 24oo zl regerowana 500 zl a uzywana na allegro od 400 do 800 to zalerzy od ciebie

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Wg mnie lepsza regenerowana niż używka niewiadomego pochodzenia
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Problem ze wspomaganiem kierownicy
    Utworzone przez TOM & JULIA w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 30-05-2019, 20:03
  2. Drgania kierownicy
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 17-07-2012, 18:21
  3. Problem ze wspomaganiem kierownicy 147 2.0 twin spark
    Utworzone przez woyopol w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-06-2012, 15:12
  4. Drgania kierownicy
    Utworzone przez pawlitoooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-06-2009, 06:39
  5. [164] Drgania kierownicy
    Utworzone przez zawigrze w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-03-2009, 13:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory