Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 66

Temat: Kierownica multifunkcyjna montaż

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał interside Zobacz post
    dokładnie to opisał tylko ze do 156
    No właśnie do 156, a mnie interesuje to jak jest w przypadku 159.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar interside
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 159SW 1,9jtdm 8v
    Postów
    541

    Domyślnie

    A wiec tak sprawdziłem u siebie i niestety ale jest podobnie jak w 156 czyli wymiana taśmy, tej srebrnej nakładki na kierownice (nie trzeba całej kierownicy) dokupienie przycisków, wymiana wiązki w kierownicy ( ta od taśmy do poduszki, klaksonu i interesujących nas przyciski) nie wiem jak jest dalej czyli co potrzeba zmienić od taśmy w kierunku radia lub nie wiem gdzie (niestety nie posiadam jeszcze schematu 159).
    jak ktoś z kolegów ma to bardzo bym prosił o jakieś dobre pdf-y

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Dzięki interside. Co jeszcze potrzebne, tego nie wiem, bo ja akurat multifunkcyjną mam, chciałem jedynie wiedzieć czy same koła kierownicy czymś się różnią...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    kierownica da sie wymienic, musi byc tylko wersja wyposazenia najlpiej gdzie jest juz fabryczna wiazka do podlaczenia przyciskow, konieczne jest zrobienie proxy potem bo miga licznik - nie dziala przycisk / sluchawki odbioru rozmowy z zest glosnomowioacego ale reszta przyciskow dziala (mowie na podst doswiadczenia z poprzedniego auta).

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar interside
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 159SW 1,9jtdm 8v
    Postów
    541

    Domyślnie

    No niestety ale u mnie są wiązki bez przewodów prowadzących do przycisków wiec wiąski do wymiany razem z taśma ja raczej daruje sobie bo zdecydowanie za drogo mnie ten bajer wyniesie tym bardziej ze kupiłem z radiem nie oryginalnym tylko mam zamontowany pioneer avic d3 to jeszcze interface dochodzi to rezygnuje. może w następnej juz będzie w standardzie .

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar por.Jaszczuk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW JTDm 2007 & VW Passat 2018 2.0TDI
    Postów
    252

    Domyślnie

    Ja zamontowałem sobie praktycznie plug&play sterowanie radiem z kierownicy. Wydaje się że zależy to od wersji wyposażeniowej auta. Na szczęście u mnie wszelkie wiązki były. Osiowania proxy nie musiałem robić. Natomiast okablowania do tempomatu nie było … i trzeba było je extra „pociągną”. Zastanawiam się czy w Twoim przypadku wymiana koła kierownicy nie załatwiłoby tematu ... na allegro można dość tanio zdobyć wersje multimedialne w dobrym stanie już za 150 pln … oczywiście pod warunkiem ze kolor czarny.
    Ostatnio edytowane przez por.Jaszczuk ; 11-07-2012 o 07:27

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    48

    Domyślnie

    Mały tutorial jak i gdzie, procedurę zdejmowania poduszki opisywałem przy wymianie manetek (temat wymiana kierownicy) ale powtarzam:
    Odłączamy akumulator - aby uniknąć blokowania kierownicy kluczyk musi być w stacyjce wtedy możemy kręcić kierownicą do woli
    1. Odkręcamy obudowę kierownicy dolną 4 imbusy od spodu wyjmujemy złączkę pod kierownicą ma specjalne złącza masujące poduszkę
    2. Zdejmujemy poduszkę - skręcamy kierownicę o 90' i wkładamy płaski śrubokręt od dołu w otwór od tyłu kierownicy (jak na zdjęciu) mocno skręcamy śrubokręt poduszka sama odskoczy później skręcamy kierownicę tak żeby mieć dostęp do drugiego otworu i znów robimy akcję z śrubokrętem, zaznaczam nie idzie łatwo zatrzask jest duży i mocny ale jak mocno skręcimy to zadziała. Proszę się nie zrażać po pierwszej nieudanej próbie. Odkryłem że naciskanie nie działa lepiej przekręcić


    3. Odpinamy kable od poduszki
    4.Odkręcamy osłonę śrubokręt krzyżakowy jak na zdjęciu
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG-20120724-00111.jpg
Wyświetleń:	833
Rozmiar:	84.1 KB
ID:	63635
    Całość robimy na założonej kierownicy wiec otwory są z tyłu
    5. Zdejmujemy osłonę
    6. Odkręcamy śruby mocujące pierścień klaksonu - klucz torx
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG-20120724-00106.jpg
Wyświetleń:	745
Rozmiar:	121.5 KB
ID:	63636
    7. Delikatnie zdejmujemy pierścień bo są tam sprężyny i takie płaskie złącza klaksonu można pogubić - wkładamy wiązkę ze złączem przycisków multifunkcyjnych
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG-20120724-00107.jpg
Wyświetleń:	556
Rozmiar:	91.9 KB
ID:	63637
    wiązkę od przycisków przekładamy pod pierścień żeby nie przeszkadzał podczas wciskania klaksonu

    7. Zakładamy osłonę z przyciskami - przykręcamy śruby - podłączamy akumulator - osiowanie PROXI i wszystko działa
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG-20120724-00109.jpg
Wyświetleń:	497
Rozmiar:	102.2 KB
ID:	63669

    Operacja zajmuje jakieś 30min polecam kupić całą kierownicę żeby mieć wiązkę z dodatkowymi kabelkami to przycisków

    Działa w każdej wersji, musi bo mam włoskie BASIC czyli wersję która nie miała nic
    Ostatnio edytowane przez piotrux ; 24-07-2012 o 21:18

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Powiedzcie, czy jeśli mam kierownicę multifunkcyjną w 159 i zamienię ją na tą bez przycisków, ale przełożę do niej nakładkę z przyciskami, to nie braknie mi przypadkiem jakichś przewodów i wszystko da się połączyć, czy może sama nakładka to za mało, bo i kierownica musi być pod multifunkcję?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    A ja mam pytanko co to jest to osiowanie Proxi,wymienialem w 156 i nic nie robilem takieo,musi to byc zrobione?

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar interside
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 159SW 1,9jtdm 8v
    Postów
    541

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Powiedzcie, czy jeśli mam kierownicę multifunkcyjną w 159 i zamienię ją na tą bez przycisków, ale przełożę do niej nakładkę z przyciskami, to nie braknie mi przypadkiem jakichś przewodów i wszystko da się połączyć, czy może sama nakładka to za mało, bo i kierownica musi być pod multifunkcję?
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    To zależy musisz sprawdzić czy masz te przewody bo jak widać w jednych są a innych niema ja niestety mam ten egzemplarz w którym trzeba zmieniać taśmę.

Podobne wątki

  1. Kierownica Multifunkcyjna
    Utworzone przez piteros w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-05-2010, 14:27
  2. Kierownica multifunkcyjna czy nie??
    Utworzone przez Konrado w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 02-11-2008, 22:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory