Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Montaż szpery lub Q4 w 159 2.4 Jtdm ?

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie Montaż Q4 w 159 2.4 Jtdm (lub szpery) ?

    Witam,
    Pojawila sie koncepcja doposazenia belli (za jakis czas w Q4 ew Q2) Ktos montowal może szpere lub Q4 u siebie?

    znalazlem taki link do firmy z UK ktora twierdzi ze w 159 / Brerze w dieslu 2.4 sa w stanie zamontowac szpere.
    http://www.alfaworkshop.co.uk/156-14...erential.shtmli

    link do podobnego tematu na alfaowner:
    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...-2-4-jtdm.html

    zna ktos moze firme w Polsce ktora bawi sie w takie wynalazki.
    Choc podejrzewam ze prosciej (i sensowniej) by bylo dorwac i zmaontowac w niej seryjne Q4 bo w manualu wystepowaly w 2.4 a z Q2 to by byla jakas rzezba bo chyba nie bylo fabrycznych 2.4 z Q2 Przleozenie bebechow nie powinno byc jakies mega trudne dla wrsztatu ktory ogarnia takie sprawy tak mysle...

    Jak koncepcja dojrzeje to pewnie ja zrealizuje i razem z chipem Q4 bedzie swoistym postawienie kropki na i
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 12-12-2011 o 10:49

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Ja podepnę się z takim samym pytaniem odnośnie 1.9 JTDm 16V. Czy jest możliwość Q2? Oczywiście bez przerabiania połowy auta
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar YonasH
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Brerrrrra V6
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Oj szewi - nie lepiej kupić nową Ti 2.4 Q4 z automatem od razu?
    Śmiem stwierdzić, że wersje Q4 mają inną wersję podłogi. Za dużo byłoby dziur od spodu bez wału i tylnego mostu. Możemy przy najbliższej okazji porównać

    A Q2 z tego co wiem, to drobna przeróbka przedniej różnicówki. ASO robią to w kilka godzin w całkiem rozsądnych pieniądzach.

    ...brzmienie V6 - bezcenne!

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    tylko ze ja chce sedana, a znalezienie 2,4 210 konnej wersji TI z Q4 w sedanie to nie lada wyczyn (zreszta bez sensu majac juz fajna wersje byloby kupowac nowa tylko dla Q4), wiekszosc to kombi a ja nie chce kombi, a V6 narazie odpada

    dzownilem do jednego warsztatu powiedzieli mi ze Q4 jest prostsze w dokladce niz Q2 ktore seryjnie chyba nie wystepowalo w tej wersji. To Q2 o ktorym mowisz to latwo zrobic w Gt/147 ale z blokiem GM chyba nie da rady teog wlozyc?
    wiec posotaje wg mnie dorwac Q4 z jakiejs wersji
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 12-12-2011 o 11:03

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    Witam,
    Pojawila sie koncepcja doposazenia belli (za jakis czas w Q4 ew Q2) Ktos montowal może szpere lub Q4 u siebie?

    znalazlem taki link do firmy z UK ktora twierdzi ze w 159 / Brerze w dieslu 2.4 sa w stanie zamontowac szpere.
    http://www.alfaworkshop.co.uk/156-14...erential.shtmli
    I tylko to rozwiazanie wchodzi w grę. Montaz Q4 do tego auta będzie rzeźbą zupełnie nieopłacalną. Inna skrzynia, inny DPF, do kupienia wał kompletny + mocowania, inne rozwiązanie tylnego zawieszenia, generalnie dramat cenowy. Liczę, że tak z 25 tysięcy trzeba przygotować na tą operację.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    aha .. Tomek dzieki za cenne uwagi, wyglada na skomplikowana operacje. DPF to chyba akurat najmniejszy problem bo przy okazji mozna by go wywalic, ale 25 tys to juz prawie polowa ceny auta, wiec rzecyzwiscie nieoplacalna sprawa...

    A wiesz moze cos wiecej o tym co robia w UK workshop ? spotkales sie z czyms takim ? wstawiaja seryjna szpere bo chyba 159 2.4 nie wystepowala seryjnie z q2 ?
    Ciekawe tez kto by sie tego podjal jak przyjdzie do rezliacji...
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 12-12-2011 o 11:07

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post

    A wiesz moze cos wiecej o tym co robia w UK workshop ? spotkales sie z czyms takim ? wstawiaja seryjna szpere bo chyba 159 2.4 nie wystepowala seryjnie z q2 ?
    Ciekawe tez kto by sie tego podjal jak przyjdzie do rezliacji...
    Jakoś chodzi mi po głowie ,że spotkałem się z info ,że w najnowszych 159 ( od momentu jak wszedł do sprzedaży TBi) Q2 jest na standardowym wyposażeniu ,ale muszę poszperać i to sprawdzić bo nie mam 100% pewności i do tego czy łączono to także z pięciocylindrowcem .

    P.S.
    W miedzyczasie tu u nas coś wygrzebałem o Q2 w 159 http://www.forum.alfaholicy.org/pora...59_tbi-10.html
    Ostatnio edytowane przez rafter ; 12-12-2011 o 12:05
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Mechanika to jedno ... pozostaje jeszcze elektronika sterująca - okablowanie , sterowniki. W dobie instalacji CANowskich może to być skomplikowane.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    aha .. Tomek dzieki za cenne uwagi, wyglada na skomplikowana operacje. DPF to chyba akurat najmniejszy problem bo przy okazji mozna by go wywalic, ale 25 tys to juz prawie polowa ceny auta, wiec rzecyzwiscie nieoplacalna sprawa...

    A wiesz moze cos wiecej o tym co robia w UK workshop ? spotkales sie z czyms takim ? wstawiaja seryjna szpere bo chyba 159 2.4 nie wystepowala seryjnie z q2 ?
    Ciekawe tez kto by sie tego podjal jak przyjdzie do rezliacji...
    Są firmy oferujące różne alternatywne produkty do wielu aut. 159 nie występowała z Q2, co nie oznacza, że nie pasuje tam mechanizm z jakiegoś innego modelu - nie podejrzewam Włochów o projektowanie jakichś specjalnie skomplikowanych układów różnicowych w autach typowych.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    oj szewi ale kombinujesz hahahaha.Masz za duzo pieniedzy widze.Mozesz mi odpalic troche

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 JTDM 170km vs 2.4 JTDM 210km Wady/Zalety ??Pomoc w wyborze
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 04-05-2020, 20:55
  2. Łożyska dyferencjału/szpery GT
    Utworzone przez Zambezi w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2015, 21:39
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-08-2013, 13:21
  4. [159] Pomoc przy wyborze między 1.9 a 2.4 JTDM - opinie o 2.4 JTDM
    Utworzone przez R-Y w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 12:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory