Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 159/Brera/Brera Spider - Forum Alfa Romeo 159 [2005-2012], Alfa Romeo Brera [2005-2010] i Alfa Romeo Spider [2006-2010]. W wymienionych modelach montowano silniki benzynowe: 1.8 MPi, 1750 TBi, 1.9 JTS, 2.2 JTS, 3.2 JTS oraz silniki diesla: 1.9 JTDm (120 i 150 KM), 2.0 JTDm, 2.4 JTDm.
  1. #1
    sebol75
    Gość

    Domyślnie Wymiana sprzęgła - 1,9JTDm, co trzeba przy okazji ?

    Witam
    Mam pytanie co najczesciej trzeba wymienic gdy konczy sie sprzeglo - aktualnie slizga sie przy mocniejszym bucie w okolicach 2200-2500 obrotów
    na alledrogo sa zestawy valeo:
    - tarcza, docisk okolo 650,
    - tarcza, docisk, lozysko hydrauliczne 1150,
    - tarcza, docisk, lozysko hydrauliczne, koło dwumasowe 2300,-

    czy łożysko hydrauliczne zawsze kwalifikuje się do wymiany?
    Przebieg 160tkm
    Dwumasa nie wykazuje żadnych oznak padania,
    w samochodzie skończyło się sprzęgło w momencie zaślepienie EGR i usunieciu DPF, jeszcze przed chipem
    silnik obecnie (po chipie) ma wartosci 190km/400Nm
    Ostatnio edytowane przez sebol75 ; 03-01-2012 o 19:34

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 150 KM
    Postów
    90
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 5 h 53 m

    Domyślnie

    Ja zmieniałem sprzęgło przy około 155 tys km. Wymienione za jednym zamachem:

    -tarcza
    -docisk
    -łożysko
    -koło dwumasowe
    -koło pasowe

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    12 d 19 h 19 m

    Domyślnie

    podaj nr VIN auta

  4. #4
    sebol75
    Gość

    Domyślnie

    Zar93900007048716

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    12 d 19 h 19 m

    Domyślnie

    Na pewno trzeba wymienić komplet sprzęgła. Łożysko raczej też bo może się okazać , ze za 20 000 km zacznie hałasować i będziesz miał ponownie skrzynię do wyjęcia.
    Dwumasa tylko w przypadku jeśli mechanik określi, ze należy wymienić. Koła zazwyczaj są o wiele bardziej trwałe od sprzęgła więc wymiana prewencyjna tak drogiego elementu jest moim zdaniem niepotrzebna.
    Zwrócił bym natomiast uwagę na uszczelniacz tylny wału korbowego i brok. Przy wyjęciu skrzyni powinno się też wymienić uszczelniacze półosi.

    Ceny części wyślę Ci na PW.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    715
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 2 h 10 m

    Domyślnie

    Po zaslepieniu EGR i wywaleniu DPF masz 190km? Bez chipa??

  7. #7
    sebol75
    Gość

    Domyślnie

    nie nie nie
    po zaslepieniu EGR i wywaleniu DPF zaczelo sie slizgac sprzeglo i wtedy mialem w seri 158km potem byl czip na 190/400

  8. #8
    Hanys Romeo Pokaż na mapie Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05 Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03' Doblo 1,3 Mjtd '13
    Postów
    2,158
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    60 d 4 h 23 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Na pewno trzeba wymienić komplet sprzęgła. Łożysko raczej też bo może się okazać , ze za 20 000 km zacznie hałasować i będziesz miał ponownie skrzynię do wyjęcia.
    Dwumasa tylko w przypadku jeśli mechanik określi, ze należy wymienić. Koła zazwyczaj są o wiele bardziej trwałe od sprzęgła więc wymiana prewencyjna tak drogiego elementu jest moim zdaniem niepotrzebna.
    Zwrócił bym natomiast uwagę na uszczelniacz tylny wału korbowego i brok. Przy wyjęciu skrzyni powinno się też wymienić uszczelniacze półosi.

    Ceny części wyślę Ci na PW.
    mozna tez wymienic uszczelnienie wałka sprzegłowego i tulejke prowadzaca łozysko oporowe,

    nawiazujec do Twojej wypowiedzi to nie ma mozliwosci kupic jakies czesci do sprzegła osobno, np tarcza czy lozysko oporowe, tak wiec łozysko musi byc wymienione i tak, jest w kpl.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    12 d 19 h 19 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    mozna tez wymienic uszczelnienie wałka sprzegłowego i tulejke prowadzaca łozysko oporowe,

    nawiazujec do Twojej wypowiedzi to nie ma mozliwosci kupic jakies czesci do sprzegła osobno, np tarcza czy lozysko oporowe, tak wiec łozysko musi byc wymienione i tak, jest w kpl.
    Akurat w tym przypadku się mylisz - dlatego wcześniej prosiłem o nr VIN. W przypadku tego modelu komplet sprzęgła to tarcza i docisk. Łożysko jest oddzielnym elementem przypisanym do elementów skrzyni a nie sprzęgła (moim zdaniem bez sensu). Szanowny producent zapewne wymiślił takie rozwiązanie po to by kasować 767 PLN za samo łożysko - tak jest cena katalogowa Fiata.

    Wymiana sprzęgła - 1,9JTDm, co trzeba przy okazji ?-lozysko.jpg

    Uszczelniacz wałka sprzęgłowego nie jest od poddawany takim zmianom temperatury jak uszczelniacz wału więc trwałość tego elementu jest większa. Prewencyjnie wymienić można - kwestia indywidualna.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 04-01-2012 o 09:21

  10. #10
    Kisielo
    Gość

    Domyślnie Docisk sprzęgła - ustawienie.

    Witam, troszkę odświeżę temat ale tylko troszkę. (alfa 159, JTDm, 150KM, 150 000km)

    Właśnie jestem w trakcie wymiany sprzęgła i pytanie moje czy docisk ma być jakoś specjalnie ustawiony?

    Pytam ponieważ w kole zamachowym są 3 kołki ustalające i docisk pasuje w każdym położeniu. Na docisku jednak jedno miejsce gdzie są sprężyny jest inne, są dwa takie malutkie spawy i znaczniki żółtą farbą. Na wieńcu koła zamachowego jest wcięcie w jednym miejscu i również jest oznaczone kolorem żółtym. Czy te znaki mają jakieś znaczenie i mają się zgrywać?

    Pytanie też odnośnie oleju skrzyni biegów wymienić przy okazji?

    P.S. jeśli ktoś uważa, że powinienem założyć nowy temat, a nie pisać w tym, proszę o zmoderowanie.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. spocik przy okazji WRC Pleszew
    Utworzone przez fajf w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 17:59
  2. wymiana przegubu wew/zew co jeszcze przy okazji ??
    Utworzone przez pampik w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-01-2012, 09:26
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-02-2011, 16:55
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-02-2011, 10:54
  5. [164] Wymiana wałka rozrzadu - co przy okazji
    Utworzone przez kw w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-03-2008, 12:45

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

wymiana sprzęgła alfa 159

wymiana dwumasy bez sprzegla alfa 159

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory