Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
  1. #1
    sebol75
    Gość

    Domyślnie Wymiana sprzęgła - 1,9JTDm, co trzeba przy okazji ?

    Witam
    Mam pytanie co najczesciej trzeba wymienic gdy konczy sie sprzeglo - aktualnie slizga sie przy mocniejszym bucie w okolicach 2200-2500 obrotów
    na alledrogo sa zestawy valeo:
    - tarcza, docisk okolo 650,
    - tarcza, docisk, lozysko hydrauliczne 1150,
    - tarcza, docisk, lozysko hydrauliczne, koło dwumasowe 2300,-

    czy łożysko hydrauliczne zawsze kwalifikuje się do wymiany?
    Przebieg 160tkm
    Dwumasa nie wykazuje żadnych oznak padania,
    w samochodzie skończyło się sprzęgło w momencie zaślepienie EGR i usunieciu DPF, jeszcze przed chipem
    silnik obecnie (po chipie) ma wartosci 190km/400Nm
    Ostatnio edytowane przez sebol75 ; 03-01-2012 o 19:34

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 150 KM
    Postów
    98

    Domyślnie

    Ja zmieniałem sprzęgło przy około 155 tys km. Wymienione za jednym zamachem:

    -tarcza
    -docisk
    -łożysko
    -koło dwumasowe
    -koło pasowe

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    podaj nr VIN auta

  4. #4
    sebol75
    Gość

    Domyślnie

    Zar93900007048716

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Na pewno trzeba wymienić komplet sprzęgła. Łożysko raczej też bo może się okazać , ze za 20 000 km zacznie hałasować i będziesz miał ponownie skrzynię do wyjęcia.
    Dwumasa tylko w przypadku jeśli mechanik określi, ze należy wymienić. Koła zazwyczaj są o wiele bardziej trwałe od sprzęgła więc wymiana prewencyjna tak drogiego elementu jest moim zdaniem niepotrzebna.
    Zwrócił bym natomiast uwagę na uszczelniacz tylny wału korbowego i brok. Przy wyjęciu skrzyni powinno się też wymienić uszczelniacze półosi.

    Ceny części wyślę Ci na PW.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    720

    Domyślnie

    Po zaslepieniu EGR i wywaleniu DPF masz 190km? Bez chipa??

  7. #7
    sebol75
    Gość

    Domyślnie

    nie nie nie
    po zaslepieniu EGR i wywaleniu DPF zaczelo sie slizgac sprzeglo i wtedy mialem w seri 158km potem byl czip na 190/400

  8. #8
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05 Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03' Doblo 1,3 Mjtd '13
    Postów
    2,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Na pewno trzeba wymienić komplet sprzęgła. Łożysko raczej też bo może się okazać , ze za 20 000 km zacznie hałasować i będziesz miał ponownie skrzynię do wyjęcia.
    Dwumasa tylko w przypadku jeśli mechanik określi, ze należy wymienić. Koła zazwyczaj są o wiele bardziej trwałe od sprzęgła więc wymiana prewencyjna tak drogiego elementu jest moim zdaniem niepotrzebna.
    Zwrócił bym natomiast uwagę na uszczelniacz tylny wału korbowego i brok. Przy wyjęciu skrzyni powinno się też wymienić uszczelniacze półosi.

    Ceny części wyślę Ci na PW.
    mozna tez wymienic uszczelnienie wałka sprzegłowego i tulejke prowadzaca łozysko oporowe,

    nawiazujec do Twojej wypowiedzi to nie ma mozliwosci kupic jakies czesci do sprzegła osobno, np tarcza czy lozysko oporowe, tak wiec łozysko musi byc wymienione i tak, jest w kpl.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    mozna tez wymienic uszczelnienie wałka sprzegłowego i tulejke prowadzaca łozysko oporowe,

    nawiazujec do Twojej wypowiedzi to nie ma mozliwosci kupic jakies czesci do sprzegła osobno, np tarcza czy lozysko oporowe, tak wiec łozysko musi byc wymienione i tak, jest w kpl.
    Akurat w tym przypadku się mylisz - dlatego wcześniej prosiłem o nr VIN. W przypadku tego modelu komplet sprzęgła to tarcza i docisk. Łożysko jest oddzielnym elementem przypisanym do elementów skrzyni a nie sprzęgła (moim zdaniem bez sensu). Szanowny producent zapewne wymiślił takie rozwiązanie po to by kasować 767 PLN za samo łożysko - tak jest cena katalogowa Fiata.

    338e57c9a20&attachmentid=43352&d=1325665167" id="attachment43352" rel="Lightbox_752679" >Wymiana sprzęgła - 1,9JTDm, co trzeba przy okazji ?-lozysko.jpg

    Uszczelniacz wałka sprzęgłowego nie jest od poddawany takim zmianom temperatury jak uszczelniacz wału więc trwałość tego elementu jest większa. Prewencyjnie wymienić można - kwestia indywidualna.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 04-01-2012 o 09:21

  10. #10
    Kisielo
    Gość

    Domyślnie Docisk sprzęgła - ustawienie.

    Witam, troszkę odświeżę temat ale tylko troszkę. (alfa 159, JTDm, 150KM, 150 000km)

    Właśnie jestem w trakcie wymiany sprzęgła i pytanie moje czy docisk ma być jakoś specjalnie ustawiony?

    Pytam ponieważ w kole zamachowym są 3 kołki ustalające i docisk pasuje w każdym położeniu. Na docisku jednak jedno miejsce gdzie są sprężyny jest inne, są dwa takie malutkie spawy i znaczniki żółtą farbą. Na wieńcu koła zamachowego jest wcięcie w jednym miejscu i również jest oznaczone kolorem żółtym. Czy te znaki mają jakieś znaczenie i mają się zgrywać?

    Pytanie też odnośnie oleju skrzyni biegów wymienić przy okazji?

    P.S. jeśli ktoś uważa, że powinienem założyć nowy temat, a nie pisać w tym, proszę o zmoderowanie.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. spocik przy okazji WRC Pleszew
    Utworzone przez fajf w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 16:59
  2. wymiana przegubu wew/zew co jeszcze przy okazji ??
    Utworzone przez pampik w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-01-2012, 09:26
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-02-2011, 16:55
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-02-2011, 10:54
  5. [164] Wymiana wałka rozrzadu - co przy okazji
    Utworzone przez kw w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-03-2008, 12:45

wymiana sprzęgła alfa 159

wymiana dwumasy bez sprzegla alfa 159

sprz

sprzeg

alfa 159 1 9jtdm po wymianie dwumasy odpala tak samo

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory