Strona 5 z 20 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 196

Temat: Założenie tempomatu

  1. #41
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    DW
    Auto
    AR
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz1979 Zobacz post
    Panowie, wiem, że pewnie w świetle wcześniejszych postów moje pytanie będzie denerwujące, ale te wszystkie wtyczki, piny - przerasta mnie to niestety, nie znam się, nie ogarniam ;(. Sam się z tym niestety nie uporam. Pytanie - czy jeśli kupię taki przełącznik zespolony: http://allegro.pl/alfa-159-przelaczn...243320001.html to nie da się tego tak po prostu "przełożyć"? A jak mogę sprawdzić, czy to w ogóle pasuje, żeby spokojnie kupić i dać jakiemuś rozgarniętemu mechanikowi? Z góry dzięki.

    Najpierw odkręć dolną obudowę kierownicy (4 śruby imbusowe ~4) od spodu i sprawdź czy nie masz dodatkowej wtyczki z 6 kabelkami (oryginalna powinna być brązowa - wielkości ok 2cm x 0,5cm)

    Może masz już gotową wiązkę.

    Musisz zamówić albo samą dźwigienkę tempomatu lub cały przełącznik zespolony i z niego można wymontować dźwigienkę (1śrubka + zatrzask)

    Z jakiego miasta jesteś?
    Jakby co to mam jeszcze zapas oryginalnych wtyczek (bo minimalne opakowanie to było 10 sztuk i sto pinów)

  2. #42
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 159 JTDM 16V 150 KM
    Postów
    178

    Domyślnie

    a gotowa wiązka jaki ma numer w eper ?

  3. #43
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    AR 159 120KM
    Postów
    79

    Domyślnie

    NaY - wielkie dzięki za ten instruktaż "krok po kroku" dla laika - czegoś takiego właśnie potrzebuję. Niestety, po odkręceniu dolnej osłony okazało się, że wtyczki nie mam.
    Dźwigienkę kupię na Allegro, są za ok. 100 zł. Jestem z Lublina. A wtyczkę chętnie od Ciebie odkupię.

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    AR 159 120KM
    Postów
    79

    Domyślnie

    Kurcze, mam kłopot ze znalezieniem warsztatu, który ogarnąłby mi ten tempomat. A w te wakacje i następne na pewno będę jeździł trochę po Europie więc chciałbym go założyć. W miejscu na które najbardziej liczyłem facet się wymigiwał, że to trzeba rzeźbić z tą wiązką, że w komputerze później włączyć a on nie ma dostępu... Może ktoś akurat kojarzy, kto w Lublinie lub okolicach mógłby to zrobić? Czy to musi być ktoś, kto zna się na Alfach, czy ogarnięty elektryk/elektronik sobie z tym poradzi?

  5. #45
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    DW
    Auto
    AR
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz1979 Zobacz post
    Kurcze, mam kłopot ze znalezieniem warsztatu, który ogarnąłby mi ten tempomat. A w te wakacje i następne na pewno będę jeździł trochę po Europie więc chciałbym go założyć. W miejscu na które najbardziej liczyłem facet się wymigiwał, że to trzeba rzeźbić z tą wiązką, że w komputerze później włączyć a on nie ma dostępu... Może ktoś akurat kojarzy, kto w Lublinie lub okolicach mógłby to zrobić? Czy to musi być ktoś, kto zna się na Alfach, czy ogarnięty elektryk/elektronik sobie z tym poradzi?

    Na początek musisz sprawdzić czy masz wiązkę do kostki D001 po strone pasażera.

    Zdjęcia są na stronie 3 tego tematu. Post nr #30



    Tak wygląda wtyczka od strony kabiny bez pinów do tempomatu


    Dodano po 9 minutes:

    Od strony komputera - czarna część wtyczki powinieneś mieć następujące wtyki (wtyczki od jednej strony mają te 2 wypustki - nie pomyl stron)



    Jeśli ich nie będzie ( w tej czarnej wtyczce ) to będziesz musiał się wpiąć do kostki przy komputerze.

    W Lublinie będę dopiero w sierpniu.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	925
Rozmiar:	110.4 KB
ID:	134984   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6.jpg
Wyświetleń:	870
Rozmiar:	162.6 KB
ID:	134990  
    Ostatnio edytowane przez NaY ; 14-06-2014 o 15:29 Powód: Dodano

  6. #46
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    DW
    Auto
    AR
    Postów
    47

    Domyślnie

    Do montażu tempomatu potrzebujecie:

    1/ manetkę tempomatu (proponuję allegro/ebay/części używane) - często sprzedawana jako całość - przełącznik zespolony - bez problemu można wymontować samą manetkę z przełącznika zespolonego
    (kupiłem na allegro za 120zł z przesyłką) - (podobno na szrocie można trafić od razu z obciętą wtyczką

    2/ osłona/obudowa dolna kierownicy do wersji z tempomatem - nr części 156 052 163
    (kupiłem od "tanifiat" nową za 101zł + wysyłka)

    3/ 2,5m przewodu (6 x ~0,8mm) + 2 koszulki termokurczliwe po 1m długości - kilkanaście zł - dostępne w markecie OBI

    4/ wtyczka do tempomatu ( obudowa (nr RS 232-9965) + wtyki żenskie (nr RS 495-8919) do środka (6 na jedną obudowę))
    http://pl.rs-online.com/web/
    http://pl.rs-online.com/web/p/products/4958919/
    http://pl.rs-online.com/web/p/products/2329965/

    88,16 z przesyłką

    5/ męskie piny do wtyczki D001 (minimum 5szt) - Delphi 15304701-L Pin - Male GT 150 Tin Plated Terminal Cable Range - kupiłem w DE

    http://www.automotive-connectors.com...ose-piece.html

    oraz w PL na allegro (hasło: konektor pin meski sicma 150 fiat citroen peugeot)

    http://allegro.pl/konektor-pin-meski...263522361.html

    6/ terminal ELM 327 - 99zł + przesyłka
    http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm3...scan-2013.html


    Mam jeszcze zapas wtyczek jakby ktoś potrzebował.

    Obecnie zamontowałem sobie czujnik zanieczyszczeń powietrza
    Ostatnio edytowane przez NaY ; 14-06-2014 o 15:31

  7. #47
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    AR 159 120KM
    Postów
    79

    Domyślnie

    NaY - wielkie, wielkie dzięki, Świetna robota.

    A czy w takim razie zakup tego przełącznika (i przełożenie całości) ułatwiłoby sprawę? Widzę tu jakieś wtyczki i kable. Czy byłyby jakieś potencjalne problemy z przełożeniem tego?

    http://allegro.pl/przelacznik-zespol...261985695.html

  8. #48
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    DW
    Auto
    AR
    Postów
    47

    Domyślnie

    Przełącznika nie musisz przekładać w całości. Jedna śrubka i dwa zatrzaski i masz w ręce manetkę, którą zakładasz do przełącznika pod kierownicą - tam jest przygotowane już miejsce po lewej stronie pod przełącznikiem świateł/kierunkowskazów.

    Do zamiany całego przełącznika musiałbyś ściągać kierownicę, chyba że chcesz sobie od razu założyć kierownicę wielofunkcyjną jeżeli nie masz takiej.

  9. #49
    Użytkownik Świeżak Avatar t0m
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR Spider 946 2.4 Moded 246PS/490Nm @cinsoft
    Postów
    170

    Domyślnie

    NaY, gratulacje - pełna profeska! Choć jeśli podsumować koszty, to jednak dość drogo Ci wyszło, no ale za jakość się płaci.

    Od siebie, dodam jako alternatywne możliwości:

    ad 2)
    osłony pod kierownicę również w wersji dla tempomatu można dostać też na allegro, hasło np. "159 plastik" - cena ok. 30 zł.

    ad 4)
    jako wtyczkę można zaadaptować niektóre popularne złącza komputerowe lub z innej elektroniki, np. do płytek drukowanych - jeśli ktoś ma trochę złomu elektronicznego wystarczy zajrzeć do środka i przymierzyć - jest duża szansa że coś pasującego się znajdzie. Ja znalazłem takie złącze 9-pinowe, po skróceniu pasuje jak ulał.

    Btw, gdzie znalazłeś czujnik zanieczyszczeń? Poluję od jakiegoś czasu i nie umiem trafić...

  10. #50
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    DW
    Auto
    AR
    Postów
    47

    Domyślnie

    Terminal ELM się przyda do diagnozowania i kasowania błędów - uruchomienia czujnika zanieczyszczeń.

    A wtyczek i pinów mam na zapas, bo minimalny zakup w RS-Online to była ilość 10 szt wtyczeki i 100 pinów

    Cytat Napisał t0m Zobacz post
    Btw, gdzie znalazłeś czujnik zanieczyszczeń? Poluję od jakiegoś czasu i nie umiem trafić...
    Zamówiłem u sprzedawcy z Allegro "tanifiat" tanifiat@autograf.pl

    Numery części (czujnik + wspornik):
    1/ 518 55 464 // czujnik - cena 159zł
    2/ 505 07 654 // wspornik - mocowanie do blachy podszybia - cena 24zł

    3/ mocowanie śruba imbusowa o wymiarze M6 x 16 - kupiona w Praktiker numer 6155108 firma suki international
    + mała śrubka do zamocowania czujnika w wsporniku (wykręciłem z przełącznika zespolonego)
    wkręca się blachę na podszybiu przyśrodkowo od wlotu powietrza jest otwór średnicy 6-7mm
    (trzeba zdjąć prawy plastik podszybia - od strony pasażera - poniżej powinna być wtyczka od wiązki do czujnika wielkości ok 1,5x4 cm)


    (3 plastikowe zatrzaski przy uszczelce i dwie śruby torxowe (jedna ukryta przy szybie po prawej stronie pod zaślepką))

    W MES trzeba najpierw włączyć czujnik w Proxy Aligment potem uruchomić Proxy,
    podobnie włącza się lampkę od Cruise Control, ale tempomat działa również bez włączonej lampki.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	10.jpg
Wyświetleń:	643
Rozmiar:	27.7 KB
ID:	135147  
    Ostatnio edytowane przez NaY ; 15-06-2014 o 23:05

Podobne wątki

  1. [155] Założenie klimy Alfa 155
    Utworzone przez cerciarz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-05-2013, 00:55
  2. [146] Założenie klimatyzacji
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 09:49
  3. [155] Założenie klimatyzacji
    Utworzone przez tom155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-07-2010, 23:26
  4. Założenie alarmu
    Utworzone przez Marcino20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-07-2009, 21:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory