Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 75
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 159/Brera/Brera Spider - Forum Alfa Romeo 159 [2005-2012], Alfa Romeo Brera [2005-2010] i Alfa Romeo Spider [2006-2010]. W wymienionych modelach montowano silniki benzynowe: 1.8 MPi, 1750 TBi, 1.9 JTS, 2.2 JTS, 3.2 JTS oraz silniki diesla: 1.9 JTDm (120 i 150 KM), 2.0 JTDm, 2.4 JTDm.
  1. #41
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    384
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 9 h 35 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wlodzmin Zobacz post
    Tak czujnik działa nawet jeśli jest zawalony ale na pewno już nie tak dokładnie.
    Co do przepustnicy to w tym temacie jest wszystko napisane http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html.
    A tak w skrócie to przepustnica jest zaraz za rurą IC Kolektor.
    Pamiętaj sprawdź ten zawór vgt.
    Dziękuję serdecznie
    a który to ten zawór vgt ??? to jest ten overboost ???
    ale jak mam go sprawdzić??? rozebrać i przeczyścic ???

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez ryki67 ; 28-03-2012 o 17:49

  2. #42
    Użytkownik Ogier Avatar Wlodzmin
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Police
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 16V JTD M-Jet Sportwagon 2004r FL
    Postów
    169
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 1 h 50 m

    Domyślnie

    Zawór vgt to jest właśnie overboost. Sprawdź wszystkie wężyki idące do niego czy nie są popękane. Jeśli są popękane to wymień je na nowe najlepiej silikonowe tuningowe. Jeśli to nie pomorze to czeka cię czyszczenie zaworka.

  3. #43
    Użytkownik Ogier Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 156 Sportwagon Q4 + Zastava Mediteran
    Postów
    195
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 23 h 15 m

    Domyślnie

    Panowie przechodziłem to samo tzn. te same objawy, tzn. odpalanie jakby na nie wszystkie gary i chmurka na zimnym (choć nie zawsze). Lekkie szarpanie między 1500 a 2000 obr/minutę i też nie zawsze, wolne obroty również czasem nierówne. Napiszę więc co u mnie zostało zrobione, a więc, wymienione wtryski ( dwa miały korekty dużo za duże), nowy egr + podkładka , zawór vgt oraz przewody podciśnienia również ideał , wszelkie czujniki typu map sensor, ciśnienie na listwie i regulator na pompie czyszczone i sprawne, dpf wypalony , na odpiętej przepływce również to samo. Najlepsze jest to że może to i zbieg okoliczności, ale na vervie jakby objawy się nasilały, a jak zalałem zwykłego ON to był spokój. Oczywiście na kompie zero błędów , wszystkie parametry książkowe. W końcu nadeszła pora na zabranie się za "przepustnicę" czyli klapę gaszącą. Co prawda potraktowałem ją jedynie chemią bez drapanka , ale od tego czasu mam spokój !!!!
    Były : Fiat 126p x3 -> Renault 5 GT 1988 -> Seat Ibiza CUPRA 1997 -> Seat Leon CUPRA R 2003 -> Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 2001 -> Alfa Romeo 156 2.5 V6 1998 -> Alfa Romeo 156 FL 1.9 M-jet 2004 -> Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 2007
    Jest: Zastava 1100 Mediteran 1979, Alfa Romeo 156 Q4 2005 , Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 2007

  4. #44
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    384
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 9 h 35 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał julowalker Zobacz post
    Panowie przechodziłem to samo tzn. te same objawy, tzn. odpalanie jakby na nie wszystkie gary i chmurka na zimnym (choć nie zawsze). Lekkie szarpanie między 1500 a 2000 obr/minutę i też nie zawsze, wolne obroty również czasem nierówne. Napiszę więc co u mnie zostało zrobione, a więc, wymienione wtryski ( dwa miały korekty dużo za duże), nowy egr + podkładka , zawór vgt oraz przewody podciśnienia również ideał , wszelkie czujniki typu map sensor, ciśnienie na listwie i regulator na pompie czyszczone i sprawne, dpf wypalony , na odpiętej przepływce również to samo. Najlepsze jest to że może to i zbieg okoliczności, ale na vervie jakby objawy się nasilały, a jak zalałem zwykłego ON to był spokój. Oczywiście na kompie zero błędów , wszystkie parametry książkowe. W końcu nadeszła pora na zabranie się za "przepustnicę" czyli klapę gaszącą. Co prawda potraktowałem ją jedynie chemią bez drapanka , ale od tego czasu mam spokój !!!!
    Witam
    dzięki za odpowiedź, mam jednak kilka pytań
    1. czy elementy były wymieniane po kolei? i dopiero po przeczyszczeniu klapy problem zniknął???
    2. czy klapę czyściłeś sam? jakim środkiem? czy to dużo roboty i czasu?
    3. mnie najgorzej denerwuje odpalanie na zimnym? tylko się zastanawiam czy na zimnym to klapa ma coś wspólnego z odpalaniem jakby na jeden gar nie palił?
    4. wtryski podejrzewam jeden do wymiany bo na zimnym jak odpalam to sytuacja ma sie następująco:
    Czy to są objawy zapchanego EGRa?-wykres.jpg

    a tutaj na nagrzanym jest już w miarę przyzwoicie:

    Czy to są objawy zapchanego EGRa?-wykres_file6.jpg

    i tutaj jak zapalam to już pali OK już nie ma efektu jakby nie palił na jeden gar, jednakże
    auto czasami wpadnie w falowanie obrotów, to nie są duże wachania takie powiedzmy 800-840 ale czuć to na kokpicie że drży że silnik nie pracuje stabilnie,
    TYLKO JESZCZE RAZ POWTARZAM JEST TO NIE CAŁY CZAS - RAZ PRACUJE STABILNIE A RAZ FALUJE,
    (czyżby wtrysk któryś pada czy faktycznie coś brudne???)
    PROSZĘ O POMYSŁY

    AHA I JESZCZE JEDNO ALE TO PEWNIE NIE MA WPŁYWU COŚ MAM ZE WSPOMAGANIEM BO JAK WOLNO JADĘ DO 10 KM NA GODZ. I KRECĘ KIEROWNICĄ TO DRŻY.

  5. #45
    Użytkownik Ogier Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 156 Sportwagon Q4 + Zastava Mediteran
    Postów
    195
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 23 h 15 m

    Domyślnie

    Dopiero po przeczyszczeniu klapy problem zniknął. Co do odpalania to podejrzewam , że klapa się nie otwierała do końca i dawka startowa-rozruchowa paliwa szła jaka szła a brakowało powietrza i stąd te bąki z wydechu i nierówna praca przez chwilę. Co pomagało doraźnie - odczekanie po wsadzeniu klucza kilku sekund i odpalenie, wtedy wydaje mi się, że klapa zdołała bardziej gardziel otworzyć i autko odpalało idealnie praktycznie. Z resztą do dziś stosuję tą metodę. Co do czyszczenia to użyłem jakiegoś sprayu do czyszczenia takich właśnie rzeczy i zdjąłem rurę gumową z IC i psikałem w rurę jednocześnie kręcąc rozrusznikiem, i tak kilka razy przez dłuższy czas. Poprostu nie chciało mi się rury zdejmować bo wtedy najlepiej aku wyjąć , podstawę wykręcić i wtedy można się bawić w czyszczenie.
    Były : Fiat 126p x3 -> Renault 5 GT 1988 -> Seat Ibiza CUPRA 1997 -> Seat Leon CUPRA R 2003 -> Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 2001 -> Alfa Romeo 156 2.5 V6 1998 -> Alfa Romeo 156 FL 1.9 M-jet 2004 -> Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 2007
    Jest: Zastava 1100 Mediteran 1979, Alfa Romeo 156 Q4 2005 , Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 2007

  6. #46
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    384
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 9 h 35 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał julowalker Zobacz post
    Dopiero po przeczyszczeniu klapy problem zniknął. Co do odpalania to podejrzewam , że klapa się nie otwierała do końca i dawka startowa-rozruchowa paliwa szła jaka szła a brakowało powietrza i stąd te bąki z wydechu i nierówna praca przez chwilę. Co pomagało doraźnie - odczekanie po wsadzeniu klucza kilku sekund i odpalenie, wtedy wydaje mi się, że klapa zdołała bardziej gardziel otworzyć i autko odpalało idealnie praktycznie. Z resztą do dziś stosuję tą metodę. Co do czyszczenia to użyłem jakiegoś sprayu do czyszczenia takich właśnie rzeczy i zdjąłem rurę gumową z IC i psikałem w rurę jednocześnie kręcąc rozrusznikiem, i tak kilka razy przez dłuższy czas. Poprostu nie chciało mi się rury zdejmować bo wtedy najlepiej aku wyjąć , podstawę wykręcić i wtedy można się bawić w czyszczenie.
    Dzięki,
    a powiedz mi po co kręciłeś rozrusznikiem? żeby się klapa ruszała? czy auto nie odpalało wtedy?

  7. #47
    Użytkownik Ogier Avatar Wlodzmin
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Police
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 16V JTD M-Jet Sportwagon 2004r FL
    Postów
    169
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 1 h 50 m

    Domyślnie

    Klapa jest ciągle otwarta a zamyka się tylko na moment w czasie kiedy gasimy silnik.
    Nie czyść klapy tak jak to robił kolega wyżej. Po prostu ją zdemontuj i konkretnie wyczyść. Do czyszczenia takich rzeczy najlepszy jest płyn w sprayu valvoline egr drogi, albo tańszy zwykły spray do czyszczenia gaźników.
    Dodam, że jeśli klapa gasząca się do końca nie otwiera albo jest zasyfiała to ma to podobny efekt jak byś miał zasrany filtr powietrza czyli kopcenie również wchodzi w grę.

  8. #48
    Użytkownik Ogier Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 156 Sportwagon Q4 + Zastava Mediteran
    Postów
    195
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 23 h 15 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    Dzięki,
    a powiedz mi po co kręciłeś rozrusznikiem? żeby się klapa ruszała? czy auto nie odpalało wtedy?
    Rozrusznikiem kręciłem, alby zasysało preparat czyszczący. To co ja zrobiłem było doraźnie zrobione, a nie kompleksowo, jak wspomniałem prędzej nie chciało mi się rozbierać, a że to pomogło dałem spokój.
    Były : Fiat 126p x3 -> Renault 5 GT 1988 -> Seat Ibiza CUPRA 1997 -> Seat Leon CUPRA R 2003 -> Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 2001 -> Alfa Romeo 156 2.5 V6 1998 -> Alfa Romeo 156 FL 1.9 M-jet 2004 -> Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 2007
    Jest: Zastava 1100 Mediteran 1979, Alfa Romeo 156 Q4 2005 , Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 2007

  9. #49
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    384
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 9 h 35 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wlodzmin Zobacz post
    Klapa jest ciągle otwarta a zamyka się tylko na moment w czasie kiedy gasimy silnik.
    Nie czyść klapy tak jak to robił kolega wyżej. Po prostu ją zdemontuj i konkretnie wyczyść. Do czyszczenia takich rzeczy najlepszy jest płyn w sprayu valvoline egr drogi, albo tańszy zwykły spray do czyszczenia gaźników.
    Dodam, że jeśli klapa gasząca się do końca nie otwiera albo jest zasyfiała to ma to podobny efekt jak byś miał zasrany filtr powietrza czyli kopcenie również wchodzi w grę.
    Wielkie dzięki za info,
    duzo jest pracy aby zdemontować tą klapę dla średnio wykfalifikowanego amatora :-)
    jeżeli masz jakieś wskazówki do wyjęcia to bedę bardzo wdzięczny

  10. #50
    Użytkownik Ogier Avatar Wlodzmin
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Police
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 16V JTD M-Jet Sportwagon 2004r FL
    Postów
    169
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 1 h 50 m

    Domyślnie

    Jak już wcześniej pisałem Tu-> http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html Jest wszystko dokładnie napisane i pokazane odnośnie EGR i Przepustnicy. Silniki są bardzo podobne więc nie powinno być problemu.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Podejrzane objawy ?
    Utworzone przez Juro w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-11-2012, 13:21
  2. Maglownica, objawy
    Utworzone przez Nielat w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-12-2011, 23:53
  3. 156 2.4 jtd dziwne objawy....
    Utworzone przez gotlibus w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 21:46
  4. Objawy Sprzęgła
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-06-2010, 11:39
  5. [155] 18.16v dziwne objawy
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 04-06-2008, 20:49

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

zapchany egr objawy

zapchany zawór egr-objawy

brudny egr objawy

objawy zatkanego egr

zapchany zawór egr objawy

audi 1.9 tdi zapchany filtr paliwa

objawy zapchanego egr

zatkane wtryski seat ibiza i objawy

czyszczenie klapy gaszacej 2.0 tdi

skutki zapchanego zaworu egr

obiawy zatkanego zaworu egr renault 1.9 dti

objawy popsutego egr golf 5 2.0 tdi

seat objawy uszkodzonego zaworu egrwwwzawur egr 1 9 tdioznaki awariobjawy niesprawnego zaworu egr1 9 tdi brudny filtr paliwa 1.9 tdi objawy zapchanego filtra powietrzazacinajacy sie egr objawytdi objawy brudnego kolektoraprzypchany zawór egr alfa romeo 159zatkany filtr paliwa diesel skutki1.4tdi egr objawyobjawy uszkodzonej przepustnicy tdizatkany egr objawyobjawy uszkodzonego egrskutki zatkanego egrwadliwy egr objawyobjawy zacinajacego sie wtryskujakie sa objawy w aucie uszkodzonego zabrudzonego zaworu egrkolektor objawy tdizapchana pompa paliwa objawyobjawy przytkanego zaworu egrobjawy zatkanego katalizatoraobjawy zapchanego filtra paliwa w tdiegr transit objawyzatkany egr objawy passat 1 9 tdiegr uszkodzony objawyzapchany filter paliwa leon 1.9uszkodzony egr objawy dieselobjawy zepsutego egrzapchany zawor egr obiawy1.9 tdi zacinajacy egr objawyzapchany egrzapchany kolektor dolotowy objawyzapchany filtr paliwa golf4 obiawyjakie som objawy zepsutego wtruskiwacz vw 1.4 tdijakie objawy zatkanego zaworu egrpassat 1.9 tdi objawy uszkodzonego zaworu egr1.9 tdi 00 km zatkany ftrydk obiawytdi prudna przepustnicaseat 1 9 tdi jakie sa objawy konca paliwauszkodzony egr objawy diesel vwobjawy padnietego egr audi a4 1.9 tdiobiawy zaciecia zaworu egroznaki uszkodzenia egrobjawy zatkanego zaworu egr renault 1.9 dtizabrudzony egr objawy1.9tdi brudny egregr benzyna objawyobjawy zabrudzonego katalizatoraobjawy zatkanego zaworu egrzasyfiony egr obiawyjak sprawdzic czy zawor egr jest zapchanyPassat tdi przytkany katalizator objawybrudny zawor egr obiawyatkany zawór egr objawy1 9 tdi zapchany filtr paliwaobjawy zatkanego egr alfaoznaki zatkanego egruszkodzony zawór egr omega v6 objawyzapchany korektor dolotowy 1 9tdinastepstwa zatkanego filtra paliwaobjawy zapchanego katalizatora passat tdizawór egr zapchany objawyegr objawy uszkodzeniaobiawy zatkanego egr vwobjawy zużytego filtra paliwa w 1.9 tdiczyszczenie katalizatora2.5 tdi zapchany filtr paliwaegr przyczyny brudnegoobjawy uszkodzonego zapchanego egrzawor egr benzyna zepsuty objawyzatkany egr objawy seat 1.9tdiobiawy filtra egrobjawy przy zopchanym zaworze egrleon 1.9tdi objawy uszkodzonego egrzapchana przepustnica 1.9tdizacinajace sie wtryski objawy 1.9 tdiczyszczenie kolektora dolotowego 19 tdi ahhobjawy zapchanych wtryskiwaczyoznaki zopchanych wtryskuobjawy zepsutego zaworu egr vw passat tdisilnik 1 9 tdi jakie sąobjawy zapchanego katalizatoratdi przytkany kolektorpassat 2001 brudny filtr powietrza przyczynazabrudzony filtr paliwa w tdi objawyobjawy zapchania przepustnicyobjawy awarii egr tdivw uszkodzony egr objawyzawalony zawór egr objawy 1 9 tdi

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •