Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 75
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 159/Brera/Brera Spider - Forum Alfa Romeo 159 [2005-2012], Alfa Romeo Brera [2005-2010] i Alfa Romeo Spider [2006-2010]. W wymienionych modelach montowano silniki benzynowe: 1.8 MPi, 1750 TBi, 1.9 JTS, 2.2 JTS, 3.2 JTS oraz silniki diesla: 1.9 JTDm (120 i 150 KM), 2.0 JTDm, 2.4 JTDm.
  1. #41
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    388
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 11 h 10 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wlodzmin Zobacz post
    Tak czujnik działa nawet jeśli jest zawalony ale na pewno już nie tak dokładnie.
    Co do przepustnicy to w tym temacie jest wszystko napisane http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html.
    A tak w skrócie to przepustnica jest zaraz za rurą IC Kolektor.
    Pamiętaj sprawdź ten zawór vgt.
    Dziękuję serdecznie
    a który to ten zawór vgt ??? to jest ten overboost ???
    ale jak mam go sprawdzić??? rozebrać i przeczyścic ???

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez ryki67 ; 28-03-2012 o 18:49

  2. #42
    Użytkownik Ogier Avatar Wlodzmin
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Police
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 16V JTD M-Jet Sportwagon 2004r FL
    Postów
    169
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 2 h 39 m

    Domyślnie

    Zawór vgt to jest właśnie overboost. Sprawdź wszystkie wężyki idące do niego czy nie są popękane. Jeśli są popękane to wymień je na nowe najlepiej silikonowe tuningowe. Jeśli to nie pomorze to czeka cię czyszczenie zaworka.

  3. #43
    Użytkownik Ogier Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 159 SW 1.9JTDm
    Postów
    196
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 d 3 h 4 m

    Domyślnie

    Panowie przechodziłem to samo tzn. te same objawy, tzn. odpalanie jakby na nie wszystkie gary i chmurka na zimnym (choć nie zawsze). Lekkie szarpanie między 1500 a 2000 obr/minutę i też nie zawsze, wolne obroty również czasem nierówne. Napiszę więc co u mnie zostało zrobione, a więc, wymienione wtryski ( dwa miały korekty dużo za duże), nowy egr + podkładka , zawór vgt oraz przewody podciśnienia również ideał , wszelkie czujniki typu map sensor, ciśnienie na listwie i regulator na pompie czyszczone i sprawne, dpf wypalony , na odpiętej przepływce również to samo. Najlepsze jest to że może to i zbieg okoliczności, ale na vervie jakby objawy się nasilały, a jak zalałem zwykłego ON to był spokój. Oczywiście na kompie zero błędów , wszystkie parametry książkowe. W końcu nadeszła pora na zabranie się za "przepustnicę" czyli klapę gaszącą. Co prawda potraktowałem ją jedynie chemią bez drapanka , ale od tego czasu mam spokój !!!!
    Były : Fiat 126p x3 -> Renault 5 GT 1988 -> Seat Ibiza CUPRA 1997 -> Seat Leon CUPRA R 2003 -> Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 2001 -> Alfa Romeo 156 2.5 V6 1998 -> Alfa Romeo 156 FL 1.9 M-jet 2004 -> Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 2007 -> Alfa Romeo 156 Q4 2005 -> Zastava 1100 Mediteran 1979
    Jest: Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 2007 , Kawasaki Z750 2009

  4. #44
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    388
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 11 h 10 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał julowalker Zobacz post
    Panowie przechodziłem to samo tzn. te same objawy, tzn. odpalanie jakby na nie wszystkie gary i chmurka na zimnym (choć nie zawsze). Lekkie szarpanie między 1500 a 2000 obr/minutę i też nie zawsze, wolne obroty również czasem nierówne. Napiszę więc co u mnie zostało zrobione, a więc, wymienione wtryski ( dwa miały korekty dużo za duże), nowy egr + podkładka , zawór vgt oraz przewody podciśnienia również ideał , wszelkie czujniki typu map sensor, ciśnienie na listwie i regulator na pompie czyszczone i sprawne, dpf wypalony , na odpiętej przepływce również to samo. Najlepsze jest to że może to i zbieg okoliczności, ale na vervie jakby objawy się nasilały, a jak zalałem zwykłego ON to był spokój. Oczywiście na kompie zero błędów , wszystkie parametry książkowe. W końcu nadeszła pora na zabranie się za "przepustnicę" czyli klapę gaszącą. Co prawda potraktowałem ją jedynie chemią bez drapanka , ale od tego czasu mam spokój !!!!
    Witam
    dzięki za odpowiedź, mam jednak kilka pytań
    1. czy elementy były wymieniane po kolei? i dopiero po przeczyszczeniu klapy problem zniknął???
    2. czy klapę czyściłeś sam? jakim środkiem? czy to dużo roboty i czasu?
    3. mnie najgorzej denerwuje odpalanie na zimnym? tylko się zastanawiam czy na zimnym to klapa ma coś wspólnego z odpalaniem jakby na jeden gar nie palił?
    4. wtryski podejrzewam jeden do wymiany bo na zimnym jak odpalam to sytuacja ma sie następująco:
    Czy to są objawy zapchanego EGRa?-wykres.jpg

    a tutaj na nagrzanym jest już w miarę przyzwoicie:

    Czy to są objawy zapchanego EGRa?-wykres_file6.jpg

    i tutaj jak zapalam to już pali OK już nie ma efektu jakby nie palił na jeden gar, jednakże
    auto czasami wpadnie w falowanie obrotów, to nie są duże wachania takie powiedzmy 800-840 ale czuć to na kokpicie że drży że silnik nie pracuje stabilnie,
    TYLKO JESZCZE RAZ POWTARZAM JEST TO NIE CAŁY CZAS - RAZ PRACUJE STABILNIE A RAZ FALUJE,
    (czyżby wtrysk któryś pada czy faktycznie coś brudne???)
    PROSZĘ O POMYSŁY

    AHA I JESZCZE JEDNO ALE TO PEWNIE NIE MA WPŁYWU COŚ MAM ZE WSPOMAGANIEM BO JAK WOLNO JADĘ DO 10 KM NA GODZ. I KRECĘ KIEROWNICĄ TO DRŻY.

  5. #45
    Użytkownik Ogier Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 159 SW 1.9JTDm
    Postów
    196
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 d 3 h 4 m

    Domyślnie

    Dopiero po przeczyszczeniu klapy problem zniknął. Co do odpalania to podejrzewam , że klapa się nie otwierała do końca i dawka startowa-rozruchowa paliwa szła jaka szła a brakowało powietrza i stąd te bąki z wydechu i nierówna praca przez chwilę. Co pomagało doraźnie - odczekanie po wsadzeniu klucza kilku sekund i odpalenie, wtedy wydaje mi się, że klapa zdołała bardziej gardziel otworzyć i autko odpalało idealnie praktycznie. Z resztą do dziś stosuję tą metodę. Co do czyszczenia to użyłem jakiegoś sprayu do czyszczenia takich właśnie rzeczy i zdjąłem rurę gumową z IC i psikałem w rurę jednocześnie kręcąc rozrusznikiem, i tak kilka razy przez dłuższy czas. Poprostu nie chciało mi się rury zdejmować bo wtedy najlepiej aku wyjąć , podstawę wykręcić i wtedy można się bawić w czyszczenie.
    Były : Fiat 126p x3 -> Renault 5 GT 1988 -> Seat Ibiza CUPRA 1997 -> Seat Leon CUPRA R 2003 -> Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 2001 -> Alfa Romeo 156 2.5 V6 1998 -> Alfa Romeo 156 FL 1.9 M-jet 2004 -> Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 2007 -> Alfa Romeo 156 Q4 2005 -> Zastava 1100 Mediteran 1979
    Jest: Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 2007 , Kawasaki Z750 2009

  6. #46
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    388
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 11 h 10 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał julowalker Zobacz post
    Dopiero po przeczyszczeniu klapy problem zniknął. Co do odpalania to podejrzewam , że klapa się nie otwierała do końca i dawka startowa-rozruchowa paliwa szła jaka szła a brakowało powietrza i stąd te bąki z wydechu i nierówna praca przez chwilę. Co pomagało doraźnie - odczekanie po wsadzeniu klucza kilku sekund i odpalenie, wtedy wydaje mi się, że klapa zdołała bardziej gardziel otworzyć i autko odpalało idealnie praktycznie. Z resztą do dziś stosuję tą metodę. Co do czyszczenia to użyłem jakiegoś sprayu do czyszczenia takich właśnie rzeczy i zdjąłem rurę gumową z IC i psikałem w rurę jednocześnie kręcąc rozrusznikiem, i tak kilka razy przez dłuższy czas. Poprostu nie chciało mi się rury zdejmować bo wtedy najlepiej aku wyjąć , podstawę wykręcić i wtedy można się bawić w czyszczenie.
    Dzięki,
    a powiedz mi po co kręciłeś rozrusznikiem? żeby się klapa ruszała? czy auto nie odpalało wtedy?

  7. #47
    Użytkownik Ogier Avatar Wlodzmin
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Police
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 16V JTD M-Jet Sportwagon 2004r FL
    Postów
    169
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 2 h 39 m

    Domyślnie

    Klapa jest ciągle otwarta a zamyka się tylko na moment w czasie kiedy gasimy silnik.
    Nie czyść klapy tak jak to robił kolega wyżej. Po prostu ją zdemontuj i konkretnie wyczyść. Do czyszczenia takich rzeczy najlepszy jest płyn w sprayu valvoline egr drogi, albo tańszy zwykły spray do czyszczenia gaźników.
    Dodam, że jeśli klapa gasząca się do końca nie otwiera albo jest zasyfiała to ma to podobny efekt jak byś miał zasrany filtr powietrza czyli kopcenie również wchodzi w grę.

  8. #48
    Użytkownik Ogier Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 159 SW 1.9JTDm
    Postów
    196
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 d 3 h 4 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    Dzięki,
    a powiedz mi po co kręciłeś rozrusznikiem? żeby się klapa ruszała? czy auto nie odpalało wtedy?
    Rozrusznikiem kręciłem, alby zasysało preparat czyszczący. To co ja zrobiłem było doraźnie zrobione, a nie kompleksowo, jak wspomniałem prędzej nie chciało mi się rozbierać, a że to pomogło dałem spokój.
    Były : Fiat 126p x3 -> Renault 5 GT 1988 -> Seat Ibiza CUPRA 1997 -> Seat Leon CUPRA R 2003 -> Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 2001 -> Alfa Romeo 156 2.5 V6 1998 -> Alfa Romeo 156 FL 1.9 M-jet 2004 -> Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 2007 -> Alfa Romeo 156 Q4 2005 -> Zastava 1100 Mediteran 1979
    Jest: Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM 2007 , Kawasaki Z750 2009

  9. #49
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    388
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 11 h 10 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wlodzmin Zobacz post
    Klapa jest ciągle otwarta a zamyka się tylko na moment w czasie kiedy gasimy silnik.
    Nie czyść klapy tak jak to robił kolega wyżej. Po prostu ją zdemontuj i konkretnie wyczyść. Do czyszczenia takich rzeczy najlepszy jest płyn w sprayu valvoline egr drogi, albo tańszy zwykły spray do czyszczenia gaźników.
    Dodam, że jeśli klapa gasząca się do końca nie otwiera albo jest zasyfiała to ma to podobny efekt jak byś miał zasrany filtr powietrza czyli kopcenie również wchodzi w grę.
    Wielkie dzięki za info,
    duzo jest pracy aby zdemontować tą klapę dla średnio wykfalifikowanego amatora :-)
    jeżeli masz jakieś wskazówki do wyjęcia to bedę bardzo wdzięczny

  10. #50
    Użytkownik Ogier Avatar Wlodzmin
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Police
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 16V JTD M-Jet Sportwagon 2004r FL
    Postów
    169
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 2 h 39 m

    Domyślnie

    Jak już wcześniej pisałem Tu-> http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html Jest wszystko dokładnie napisane i pokazane odnośnie EGR i Przepustnicy. Silniki są bardzo podobne więc nie powinno być problemu.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Podejrzane objawy ?
    Utworzone przez Juro w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-11-2012, 14:21
  2. Maglownica, objawy
    Utworzone przez Nielat w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-12-2011, 00:53
  3. 156 2.4 jtd dziwne objawy....
    Utworzone przez gotlibus w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 22:46
  4. Objawy Sprzęgła
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-06-2010, 12:39
  5. [155] 18.16v dziwne objawy
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 04-06-2008, 21:49

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

zapchany zawór egr-objawy

zapchany zawór egr objawy

objawy zepsutego egr tdi

obiawy zatkanego zaworu egr renault 1.9 dti

brudny egr objawy

skutki zapchanego zaworu egr

zatkane wtryski seat ibiza i objawy

czyszczenie klapy gaszacej 2.0 tdi

objawy popsutego egr golf 5 2.0 tdi

objawy zapchanego filtra paliwa w tdi

objawy zepsutego zaworu egr

skutki zatkanego egr

jakie sa objawy w aucie uszkodzonego zabrudzonego zaworu egr

kolektor objawy tdi

przypchany zawór egr alfa romeo 159

wwwzawur egr 1 9 tdioznaki awari

tdi objawy brudnego kolektora

zawor 1.4tdi objawy

wadliwy egr objawy

uszkodzony egr benzyna objawy

objawy uszkodzonej przepustnicy tdi

objawy zatkanego katalizatora

zapchana pompa paliwa objawy

1.4tdi egr objawy

1.9 tdi objawy zapchanego filtra powietrza

objawy przytkanego zaworu egr

objawy zacinalacego sie wtrysku w tdileon tdi objawy zepsutego egrzawor egr brudne paliwoegr objawy 1zobjawy zepsutego egrzapchany egr objawy vwjakie objawy zatkanego zaworu egr1.9 tdi 00 km zatkany ftrydk obiawyobjawy padnietego egr audi a4 1.9 tdizapchany filtr paliwa golf4 obiawyobiawy zaciecia zaworu egrobjawy uszkodzonego zapchanego egrzapchany kolektor dolotowy objawyskutki zapchanego egr1.9 tdi zacinajacy egr objawyegr transit objawyegr uszkodzony objawyzacinajacy sie egr objawyobjawy uszkodzonego egr dieseltdi uszkodzony egrobjawy zatkanego zaworu egrobjawy zapchanego fltra powietrza 1.9tdiobjawy niesprawnego egr tdiobjawy zawieszonego zaworh egr zepsuty egr objawy tdifiltr paliwa zatkany passategr objawy awariiskutki brudnego egr w audiseat leon 1.9 tdi brudny zawor egr objawyobjawy zuzytego egruszkodzony egr objawy dieselegr objawy uszkodzeniapassat tdi zapchany katalizatoroznaki zatkanego egrobjawy zatkanego zaworu egr renault 1.9 dtiobjawy uszkodzonego zaworu egrobjawy brudnego zaworu egrobjawy zatkanego egroznaki uszkodzenia egratkany zawór egr objawyjakie som objawy zepsutego wtruskiwacz vw 1.4 tdizawór klapy gaszacej alfa gtzanieczyszczony zawór egr 1 9 tdi objawy2.0 dti zapchany egregr przyczyny brudnegozacinajace sie wtryski objawy 1.9 tdipassat 2001 brudny filtr powietrza przyczynasilnik 1 9 tdi jakie sąobjawy zapchanego katalizatoraobjawy zużytego filtra paliwa w 1.9 tdiczyszczenie kolektora dolotowego 19 tdi ahhobjawy zapchanych wtryskiwaczypassat 1.9 tdi objawy uszkodzonego zaworu egrtdi prudna przepustnicazawór egr zapchany objawyobjawy zapchanego katalizatora passat tdinastepstwa zatkanego filtra paliwazapchany korektor dolotowy 1 9tdiuszkodzony zawór egr omega v6 objawyobjawy zatkanego egr alfa1 9 tdi zapchany filtr paliwazapchany filter paliwa leon 1.9zatkany egr objawy passat 1 9 tdiuszkodzony egr objawy diesel vwseat 1 9 tdi jakie sa objawy konca paliwaoznaki zopchanych wtryskuobjawy zepsutego zaworu egr vw passat tditdi przytkany kolektorzanieczyszczenie egr tdi objawyzapchany egr objawy tdiobjawy zużytego filtra powietrzazawór egr objawy uszkodzenia benzynaobjaw zawieszonego egrobjawy zapchanego katalizatora 1 7 dtizapchany zawor egr obiawy

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory