Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 45

Temat: Check engine P0237 - Turbocharger Boost Sensor - gdzie jest czujnik ??

  1. #31
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v, Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v, Alfa Romeo 159 TI 1.9 JTDm16v
    Postów
    101

    Domyślnie

    Trzeba przyznać jakieś rozwiązanie to jest ale mówiąc szczerze wolałbym to naprawić i mieć w pełni sprawną Belle

  2. #32
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    A tak na poważnie. Czym się różni 3500RPM przy prędkości 60kmh a przy prędkości 180kmh. Oporem powietrza a więc mocą potrzebną do dalszego przyspieszenia. Skoro wiesz praktycznie na pewno, że silnik zjadł klapki. to masz wszystko jak na widelcu. Klapka jak wpadnie do cylindra to albo wklepie się w głowicę/tłok, albo zamienia się w śrut, który wali w turbo (albo fifty-fifty). Oczywiście dostaje sam wirnik ale oprócz tego dostaje zmienna geometria. Ktoś nawet wstawiał tu zdjęcia turbo po zjedzeniu klapki, jakbyś strzelił ze śrutówki.
    Tak więc (pomijając ewentualne uszkodzenia tłoków, cylindrów, zaworów bo od tego masz inne błędy) to masz mechanicznie uszkodzone turbo po takiej przygodzie. ECU życzy sobie osiągnąć dane oczekiwane ciśnienie doładowania, więc tak steruje geometrią, żeby je osiągnąć. Uszkodzone turbo musi bardziej się napracować, żeby uzyskać dane ciśnienie na wyjściu. No i tyle. Endoskop w tłoki i turbo do regeneracji.

    A ten szelest to jest też od uszkodzonego turbo (tarcie wirnika o obudowę) albo od nieszczelności - uszkodzone turbo, urwana szpila kolektora wydechowego czy tym podobna przygoda. Gdyby nieszczelność była na dolocie to a) skumuluje to problemy turbo - strata ciśnienia więc jeszcze mocniej musi pompować żeby zrobić 1,4 bar i b) błąd miałbyś inny, typu niezgodność mas powietrza c) będzie widać różnicę między przepływką a MAP sensorem i d) będzie słychać skąd świszcze i widać skąd leci olej (bo dolot jest mokry).
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  3. #33
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Tylko jedna sprawa panowie, jak uszkodzone turbo może spowodować przeladowanie? Tam nie ma limitu obrotu koła kompresji, map sensor mierzy ciśnienie doładowania a vnt reguluje ciśnienie doładowania. Niech kolega wrzuci korekty wtryskiwaczy wtedy będzie można coś więcej powiedzieć

    Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał criss Zobacz post
    Tylko jedna sprawa panowie, jak uszkodzone turbo może spowodować przeladowanie?
    Poprzez zacinającą się zmienną geometrię (zapieczone i/lub uszkodzone kierownice).
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  5. #35
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Poprzez zacinającą się zmienną geometrię (zapieczone i/lub uszkodzone kierownice).
    Czyli nie uszkodzenie a zabrudzenie, autko i tak trafi w moje ręce

  6. #36
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Będę robił logi dynamiczne i sprawdzę soft żeby wykluczyć jego winę. Na pewno nie rozbiore koledze silnika przez internet

    Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka

  7. #37
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    3

    Domyślnie Błąd P0237 Doładowanie Turbo

    Jak w temacie , podczas jazdy między 3-4 tysiące obrotów wywala mi ten błąd P0237 już od dłuższego czasu. Więc oddałem auto do mechanika. Co wyszło , więc zaczęliśmy od najtańszych rzeczy takich jak mapsensor , czy zawór doładowania turbo , wymieniłem oba. Błąd pojawia się nadal, no to nic innego nie zostało jak turbo, więc turbo poszło do regeneracji po założeniu zregenerowanego turbo dalej wywala błąd... już nie wiem co robić... dodam, że wskazówka ciśnienia turbo jest na 0 i nie przekracza 1.4 bara. Oczytałem wszystkie tematy tutaj i nic z nich mi nie pomaga... macie może jakieś doświadczenie z tym błędem? Jutro tj. 11.02.2019 pojadę zrobić logi ciśnienia doładowania itp. może ktoś grzebał w komputerze , nie wiem. Myślę,że Wy mi coś doradzicie. Pozdrawiam
    Auto Alfa Romeo 159 1.9 8v 178kkm... 2006 r.

  8. #38
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Używaj opcji szukaj. Skoro są już takie tematy to nie ma potrzeby zakładać nowego.

    Co do problemu - logi to dobry pomysł, tylko trzeba je zrobić dokładnie.
    Przyjrzyj się też czy nie ma dziury w dolocie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #39
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    3

    Domyślnie

    w żadnym temacie, który był nie uzyskałem odpowiedzi. Żaden z powyższych tematów nie pomógł.

  10. #40
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,083

    Domyślnie

    Cytat Napisał TylkoBella Zobacz post
    Jak w temacie , podczas jazdy między 3-4 tysiące obrotów wywala mi ten błąd P0237 już od dłuższego czasu. Więc oddałem auto do mechanika. Co wyszło , więc zaczęliśmy od najtańszych rzeczy takich jak mapsensor , czy zawór doładowania turbo , wymieniłem oba. Błąd pojawia się nadal, no to nic innego nie zostało jak turbo, więc turbo poszło do regeneracji po założeniu zregenerowanego turbo dalej wywala błąd... już nie wiem co robić... dodam, że wskazówka ciśnienia turbo jest na 0 i nie przekracza 1.4 bara. Oczytałem wszystkie tematy tutaj i nic z nich mi nie pomaga... macie może jakieś doświadczenie z tym błędem? Jutro tj. 11.02.2019 pojadę zrobić logi ciśnienia doładowania itp. może ktoś grzebał w komputerze , nie wiem. Myślę,że Wy mi coś doradzicie. Pozdrawiam
    Auto Alfa Romeo 159 1.9 8v 178kkm... 2006 r.
    Czy EGR zaślepiony i wyłączony ??? To bardzo częsta przypadłośc zacinającego sie zaworu, że nie ma czym jechać.
    Odepnij przepływomierz i sprawdź czy jest różnica jak jeździsz ???
    Filtry zmieniane na bieżąco ???

Podobne wątki

  1. [159] Czujnik ciśnienia różnicowego DPF - błąd check engine
    Utworzone przez alfister w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post / autor: 22-08-2022, 18:52
  2. [MiTo] Czujnik D.N.A, check engine
    Utworzone przez nataliam w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 11-07-2022, 15:05
  3. [159] 1.9 JTDm Have engine check - błąd na komuterze: czujnik położenia wału korbowego
    Utworzone przez pastipiter w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 19:04
  4. Błąd czujnika turbiny. Boost Pressure sensor A circuit high
    Utworzone przez Pati&Grzesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-11-2011, 19:06
  5. Sensor poduszki i Check Engine
    Utworzone przez turosgt w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-06-2010, 21:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory