Strona 1 z 15 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 147

Temat: Wahacz górny po wymianie - wadliwy TRW?

  1. #1
    zuczek82
    Gość

    Angry Wahacz górny po wymianie - wadliwy TRW?

    Witam! Mam pytanie dotyczące wahaczy górnych Miałem ostatnio okazje wymienić wahacz górny z oryginalnego na nowy TRW (zakup w InterCars). Powodem było stukanie z prawej strony - okazało się wybity sworzeń. Wahacz wymieniony na ww i pojawiło się coś innego jak stukanie przy skręcaniu na małych prędkościach lub podczas manewrów parkingowych :/ przyjrzałem się wahaczowi oryginalnemu po lewej stronie i wymienionemu TRW i jest znaczaca roznica w samym sworzniu...czy to może mieć wpływ na tego typu stukanie? Wymysliłem sobie ze nowy wahacz nie powinien stukac więc szukałem w amorach, górnych ich mocowaniach, sprężynach, maglownicy...od tamtej pory wymieniłem lewy dolny bo tez miał wybity sworzeń, końcówki drążka, drążki kierownicze a maglownica według speców od maglwonic (bo początkowo chciałem to zrobić na slepo ale odradzili mi gdyż ta jest w 100% sprawna podczas gdy dalej mi napierdziela. Skret w lewo czy prawo nie ma znaczenia mała predkosc i jest stukanie np. skrecajac w prawo stuk dochodzi z chyba z lewej strony odbijam kierownica i taki sam podwójny jakby cos wrocilo na swoje miejsce. Ponizej pokazuje zdjęcia samych zamontowanych wahaczy górnych na prostych kołach. Pomoc mile widziana! pierwsze zdjecie z lewej to nowy wymieniony TRW z prawej stary podbno dobry z pierwszego monatżu. Zawiesznie brak luzów sprawdzane na czterech stacjach i szarpakach... Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC06828.jpg
Wyświetleń:	1610
Rozmiar:	66.5 KB
ID:	65322Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC06830.jpg
Wyświetleń:	912
Rozmiar:	57.5 KB
ID:	65323

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Budowa sworznia nie ma tutaj znaczenia. Miejsce w którym może pukać wybity sworzeń jest niewidoczne, tzn znajduje się pod gumową osłoną. Różnica w jego budowie którą Ty wskazujesz ma miejsce w jego części montażowej, gdzie po prostu wciskany jest w zwrotnicę i kontrowany nakrętką - tutaj luz jest raczej niemożliwy...
    Mówisz, że byłeś w czterech warsztatach i brak luzów, jeśli podejrzewasz nowy wahacz ze wskazaniem na jego sworzeń, to po prostu sprawdź na szarpakach dokładnie ten element zawieszenia. Jeśli nie będzie luzów to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.
    Może trzeba by sprawdzić przeguby?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    zuczek82
    Gość

    Domyślnie

    Pierwsze skojarzenie było wahacz gdyż to wlasnie po jego wymianie zaczely sie natychmiast te dziwne stuki przy skretach. Ta roznica w wyglądzie troche mnie zdziwila (jeden caly pod guma drugi jakiś golas ...przeguby zew? ale to chyba cykliczne stukanie przy skrecie?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Stukanie występuje u Ciebie kiedy stoisz i skręcasz, czy kiedy samochód jedzie i skręcasz?
    W pierwszym przypadku, to np. końcówki drążków kierowniczych.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    zuczek82
    Gość

    Domyślnie

    Kiedy stoje i kiedy jade i to tez nie za każdym razem jednak baaardzo często (drazki i koncowki robilem 2 tygodnie myslac, ze to wlasnie to) to jest takie dziwne wrazenie, ze skrecasz w w jedna strone np. w prawo to stuknie cos z lewej i jak wyprostuje kolo dalej jadac cos np. wrocilo na miejsce i raz stuknie z prawej i z lewej. Dodam, ze to nawet nie przy pełnym skrecie i dużo rzadziej jak jest deszczowa pogoda. Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,837

    Domyślnie

    ja mam chyba dokladnie jak Ty zuczektyle ze ja wymienilem 2 gorne na Fast i prawy dolny na Fast.Przed wymiana tego zjawiska nie bylo

  7. #7
    zuczek82
    Gość

    Domyślnie

    to ja wymieniłem tylko prawy na TRW i się zaczelo...no nic w poniedziałek pojade kolejny raz na szarpaki ze wskazaniem na prawy górny. Jeżeli to nie pomoze to Tomek_KRK podpowiedział, ze może to być jeszcze stabilizator lub poduszki/górne mocowania amorów. Te drugie mam już w bagażniku wiec wymienie i zdam relacje

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,837

    Domyślnie

    to czekam z niecierpliwoscia co tam ustalisz.moze pomoze mi to w tym co robic dalej.Dawaj znac.Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Nie wymieniałem w 159 górnych wahaczy ale może warto sie zastanowić co przy okazji tej operacji było rozkręcane i co z tych elementów może powodować w/w stuki - może po prostu coś jest źle złożone. Jakiś czas temu koledze w 147 tez coś stukało okazało się że jak wymieniał amory ( sam) to widełek trzymających amor nie dokręcił wystarczająco mocno.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tommy-j
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 SW 1,9 JTDm 16v, Fiat Coupe Limited Edition 20VT
    Postów
    50

    Domyślnie

    Ja mam dokładnie tak samo jak kolega opisał. Kupiłem 159, wiedziałem że do wymiany mam górny lewy wahacz. Zamówiłem sobie TRW no i przyszła pora na wymianę. Po zamontowaniu nowej części pojawiły się inne odgłosy aniżeli wcześniej występowały (wybity sworzeń). W tej chwili rzadko ale bardzo słyszalne są puknięcia podczas przejeżdzania przez progi zwalniające i przy mocnym skręcie w lewo. Byłem na diagnostyce i niczego nie wykazało, ale w tym tygodniu powtórze zabieg bo poprzedni diagnosta mało kumaty. Dodam, że z wahaczem nie było problemów przy montażu - sworzeń wszedł ładnie w zrotnicę i tam nie ma żadnego luzu.

    Mam nadzieję, że sprawa szybko się wyjaśni - a może poprostu poszła jakaś seria wadliwych wahaczy od TRW i właśnie z nimi mamy w tej chwili do czynienia.

Podobne wątki

  1. [156] wahacz górny
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 09:51
  2. Wahacz górny
    Utworzone przez marian813 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 21:45
  3. Wahacz górny
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 15:21
  4. Górny wahacz
    Utworzone przez mbudzik83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 08:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory