Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: Jak powinna działać tylna wycieraczka?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v Distinctive '06
    Postów
    56

    Domyślnie

    Cytat Napisał Airen Zobacz post
    Pewnie masz sedana W sedanie brak wycieraczki.
    Aaa, no to teraz już rozumiem

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar m!ke
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR159 2.4 Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ariel Zobacz post
    Aaa, no to teraz już rozumiem
    Sporo się można na forum dowiedzieć

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar BeBe
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    SG
    Auto
    159SW 2008
    Postów
    237

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwodnik Zobacz post
    Witam miałem podobny problem. W moimn przypadku uszkodzony był przełącznik zespolony przy kierownicy , po wymianie działa bez problemu .
    Zanim wykonasz ponowny chaotyczny odruch w postaci wymiany przełącznika zespolonego, sprawdź połączenie na kostce w bagażniku. Masz dokładnie takie same problemy przez które przeszedłem osobiście. Rozprułem całe poszycie w tylnej klapie i nic, po zdemontowaniu poszycia z prawej strony (czyli tam gdzie wlew paliwa) jest taka duża czarna kostka. Parę razy ją rozłączyłem i działa, jeżeli to nie pomoże to wtedy możesz się rzucać na większe wydatki w postaci wył zespolonych. Ale moim zdaniem jest to wina kiepskich styków.

    Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    537

    Domyślnie

    Tak na zakończenie tematu.
    Dzisiaj go definitywnie rozwiązałem- przyczyna- wyłącznik zespolony na kierownicy- tak jak Koledzy sugerowali.
    Widać komuś to dawno wysiadło, stąd skorodował cały mechanizm wycieraczki tylnej- nie była używana.
    Kupiłem używkę na alledrogo, ze względu na to że handlarz był z mojego miasta i w razie czego mogłem zwrócić.

    Procedura wymiany po kolei puki jeszcze pamiętam:
    1. Odłączamy akumulator przy włożonym kluczyku- aby nie zablokować kierownicy. Akumulator odłączamy aby poduszka nie złapała błędów podczas rozpinania.
    2. Odkręcamy 4szt. śrubek trzymających dolną osłonę kierownicy (mały imbus).
    3. Zdejmujemy osłonę- z przodu delikatnie odklejamy rzepa mocującego skaj wypelniającą.
    4. Jeżeli odczekaliśmy kilkanaście minut od odłączenia akumulatora- można iśc dalej, jeśli nie, warto jeszcze poczekać.
    5. Zdejmujemy poduszkę- procedura opisana w wątku o wymianie kierownicy. Od siebie dodam że warto maksymalnie wyciągnąć kierownicę do siebie, aby zrobić sobie z tylu miejsce. Śrubokręt dość duży wkładamy w otwory głęboko, jak się zablokuje przekręcamy o 90 stopni- poduszka delikatnie odskoczy z zaczepu. Trzeba użyć trochę siły- ja sobie pomogłem kluczem założonym na śrubokręt, aby łatwiej było obrócić. Jak zaczep odskoczy- obracamy kierownicę o 180 stopni i powtarzamy czynność dla drugiego zaczepu. Wyciągamy poduszkę i odpinamy 2 złącza od niej.
    6. Zdejmujemy plastikową czarną zaślepkę ze śruby kierownicy- trzeba pociągnąć- wsadzona na wcisk.
    7. Oczom ukazuje nam się nakrętka kierownicy (w zasadzie dwie w koszyku z blachy)- odkręcamy- klucz chyba 24.
    8. Odłączamy złącze przycisków kierownicy- to jest ta wtyczka w zaczepie w dziurze po poduszce.
    9. Zdejmujemy kierownicę- nic znaczyć nie trzeba- na osi jest znacznik a na kierownicy odciśnięte miejsce, z którym ma się on pokrywać. Wtyczki delikatnie przeciskamy przez otwór w kierownicy.
    10. Odpinamy dolne złącze zwijaka taśmy i odkręcamy zwijak od manetek (3x śrubkoręt krzyżak), zdejmujemy.
    11. Odkręcamy osłonę górną kierownicy. Mocowana na 2 imbusach do manetek.
    12. Odkręcamy manetki- trzymają się na obejmie skręconej na osi kierownicy za pomocą opaski metalowej- kluczyk imbus- zobaczymy zaglądając pod kolumnę.
    13. W miarę możliwości i dostępu zdejmujemy złącza manetek- trochę ich jest- jedna z góry plaska- nieduża, dwie duże z tyłu i mala z lewej strony na dole- do tych dostęp uzyskamy jak delikatnie wysuniemy manetki do siebie.
    14. Wyciągamy manetki i zakładamy nowe.
    15. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.

    Z góry ostrzegam że roboty trochę jest. Najtrudniejsze momenty to zdjęcie poduszki i montaż zwijaka taśmy- w manetce są dwa pierścienie- trzeba je ustawić w takiej pozycji, aby wypusty zwijaka wchodzily w otwory w pierścieniach. W jednym jest jeden otwór, w drugim dwa. Te dwa w drugim nie są symetryczne na obwodzie więc jak zwijak nie pasuje mimo ustawienia- obracamy go o 180 stopni. Trudno to wytłumaczyć bez zdjęć- generalnie nic na siłę- wszystko trzeba dobrze ustawić.
    Powodzenia!!!

Podobne wątki

  1. [159] Tylna wycieraczka ;/
    Utworzone przez quish1993 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-01-2016, 15:21
  2. Tylna wycieraczka
    Utworzone przez Czarna w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 02-04-2015, 00:03
  3. tylna wycieraczka
    Utworzone przez slawko w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 08:04
  4. Tylna wycieraczka
    Utworzone przez Zerahat w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-07-2014, 10:27
  5. tylna wycieraczka.
    Utworzone przez Jeż w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-10-2011, 20:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory