Michał co do mojego problemu to narazie bez zmian, chociaż przyznam że nic w tym temacie nie robiłem ostatnio z braku czasu alfa stała nieuzywana, ale może ktoś inny ma jakieś doświadczenia?
Michał co do mojego problemu to narazie bez zmian, chociaż przyznam że nic w tym temacie nie robiłem ostatnio z braku czasu alfa stała nieuzywana, ale może ktoś inny ma jakieś doświadczenia?
u mnie też na zimnym faluje, jeszcze do tego nie doszedłem co to może być... Jak jest rozgrzany to działa idealnie.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Witam,
wrocilem dzis z serwisu AR z podobnymi objawami co "admor" tylko ze w silniku 1.9 16V
na niskich obrotach silnik szarpal i tracil moc regularnie, co kilkaset km - laczylem to z procedura oczyszczania filtra DPF
dzisiaj, po podlaczeniu do komputera okazalo sie ze jeden wtryskiwacz niedomaga - daje zbyt duza korekte wtrysku w dol
akceptowalna wartosc to 2mm3/wtrysk - u mnie bylo wiecej i "na minusie"
mozliwe opcje:
(1) czyszczenie wtryskiwaczy,
(2) wymiana koncowki wtryskiwacza,
(3) wymiana calego wtryskiwacza..
ciag dalszy w poniedzialek..
Hej!Mam problem.Po dłuższym postoju samochód ciężko odpala tzn. muszę dłużej kręcić żeby zaskoczył.Jak już zaskoczy to widać kłęby, ale niezbyt duże, szarego dymu z rur i przez parę chwil nierówną pracę silnika z lekko falującymi obrotami.Dzieje się tak z reguły tylko raz w ciągu dnia (zakładając, że jest więcej odpaleń).Wydaje mi się, ze nie ma to związku ze stopniem zapchania DPF-u.Innych objawów nie zauważyłem.O czym myśleć w pierwszej kolejności?Wiem, że jest na forum kilka podobnych wątków ale może by je zebrać w całość?Pzdr.
Mój na wolnych obrotach też czasami zatelepie i czasami szarpnie w przedziale 1500-2000. Podłączyłem pod kompa i wyszło że 5 wtrysk leje i egr nieaktywny a przepływka daje 1000 zamiast 1100. Samochód stał nieużywany 1,5 miesiąca. Po niedzieli jadę w trasę 1200km więc może wszystko się "rozhuśta".
https://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=2379156 1.9 JTD 8V 2005 http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1757
159 1.9 8V JTDm 2008 DPF out 136 KM 320 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=872
159 2.4 JTDm 2006 DPF out+ wirus 229KM 520 Nm http://www.forum.alfaholicy.org/album.php?albumid=1287159 2.4 JTDm 210KM Ti 2008 DPF,EGR out+wirus https://drive.google.com/folderview?...2s&usp=sharingGiulia 2.2 JTDM
U siebie telepania nie obserwuję natomiast czasem lekko falują obroty po "ciężkim". Objawy trochę podobne jak przy odpalaniu na słabym akumulatorze.Może z racji kombinacji krótkich tras i stania pod blokiem akumulator nie jest odpowiednio ładowany i traci pojemność?Sprawdzę ładowanie i pobór prądu w spoczynku ale wcześniej będzie długa trasa i się zobaczy.Czekam też na inne sugestie.U mnie czasem też poszarpuje przy ok.2000rpm.Pzdr.
Sugerujecie że to może byc wina slabego aku? Na ile te informacje mogą być pewne?
Silniki 2.4 JTDm są bardzo wrażliwe na stan wtryskiwaczy - to pierwsza rzecz, którą należy w takim aucie sprawdzić. Druga rzecz - nagminnie padają zarówno w 2.4 jak i 1.9 zawory regulacji ciśnienia przy pompie common rail - to powoduje różnego rodzaju skutki uboczne - od falowania obrotów po odpaleniu, poprzez trudności z odpaleniem, gaśnięcie silnika przy ostrym pałowaniu, a kończąc na niemożności uruchomienia silnika w ogóle.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Hej!Postaram się zwrócić na wtryskiwacze uwagę (gdzie w Warszawie dokładnie to robią?) natomiast problemy z "ciężkim" odpaleniem pojawiają się okresowo i wtedy przez chwilę obroty falują.Podczas jazdy, nawet ostrej, nic złego nie zauważyłem.