Strona 5 z 26 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 253

Temat: 2,4 JTDM nierówna praca silnika

  1. #41
    Użytkownik Ogier Avatar admor
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Insignia A20DTH, RX-8 Renesis High Power
    Postów
    178

    Domyślnie

    Michał co do mojego problemu to narazie bez zmian, chociaż przyznam że nic w tym temacie nie robiłem ostatnio z braku czasu alfa stała nieuzywana, ale może ktoś inny ma jakieś doświadczenia?

  2. #42
    osqarq
    Gość

    Domyślnie

    u mnie też na zimnym faluje, jeszcze do tego nie doszedłem co to może być... Jak jest rozgrzany to działa idealnie.

  3. #43
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał osqarq Zobacz post
    u mnie też na zimnym faluje, jeszcze do tego nie doszedłem co to może być... Jak jest rozgrzany to działa idealnie.
    A z 3 przyczyny conajmniej. Uszkodzony wtrysk, zapchany sadzą kolektor dolotowy, wyrwana klapa z kolektora dolotowego...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #44
    depalma
    Gość

    Domyślnie

    Witam,
    wrocilem dzis z serwisu AR z podobnymi objawami co "admor" tylko ze w silniku 1.9 16V
    na niskich obrotach silnik szarpal i tracil moc regularnie, co kilkaset km - laczylem to z procedura oczyszczania filtra DPF
    dzisiaj, po podlaczeniu do komputera okazalo sie ze jeden wtryskiwacz niedomaga - daje zbyt duza korekte wtrysku w dol
    akceptowalna wartosc to 2mm3/wtrysk - u mnie bylo wiecej i "na minusie"
    mozliwe opcje:
    (1) czyszczenie wtryskiwaczy,
    (2) wymiana koncowki wtryskiwacza,
    (3) wymiana calego wtryskiwacza..
    ciag dalszy w poniedzialek..

  5. #45
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Hej!Mam problem.Po dłuższym postoju samochód ciężko odpala tzn. muszę dłużej kręcić żeby zaskoczył.Jak już zaskoczy to widać kłęby, ale niezbyt duże, szarego dymu z rur i przez parę chwil nierówną pracę silnika z lekko falującymi obrotami.Dzieje się tak z reguły tylko raz w ciągu dnia (zakładając, że jest więcej odpaleń).Wydaje mi się, ze nie ma to związku ze stopniem zapchania DPF-u.Innych objawów nie zauważyłem.O czym myśleć w pierwszej kolejności?Wiem, że jest na forum kilka podobnych wątków ale może by je zebrać w całość?Pzdr.

  6. #46
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Mój na wolnych obrotach też czasami zatelepie i czasami szarpnie w przedziale 1500-2000. Podłączyłem pod kompa i wyszło że 5 wtrysk leje i egr nieaktywny a przepływka daje 1000 zamiast 1100. Samochód stał nieużywany 1,5 miesiąca. Po niedzieli jadę w trasę 1200km więc może wszystko się "rozhuśta".

  7. #47
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    U siebie telepania nie obserwuję natomiast czasem lekko falują obroty po "ciężkim". Objawy trochę podobne jak przy odpalaniu na słabym akumulatorze.Może z racji kombinacji krótkich tras i stania pod blokiem akumulator nie jest odpowiednio ładowany i traci pojemność?Sprawdzę ładowanie i pobór prądu w spoczynku ale wcześniej będzie długa trasa i się zobaczy.Czekam też na inne sugestie.U mnie czasem też poszarpuje przy ok.2000rpm.Pzdr.

  8. #48
    Użytkownik Ogier Avatar admor
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Insignia A20DTH, RX-8 Renesis High Power
    Postów
    178

    Domyślnie

    Sugerujecie że to może byc wina slabego aku? Na ile te informacje mogą być pewne?

  9. #49
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał mklimko Zobacz post
    U siebie telepania nie obserwuję natomiast czasem lekko falują obroty po "ciężkim". Objawy trochę podobne jak przy odpalaniu na słabym akumulatorze.Może z racji kombinacji krótkich tras i stania pod blokiem akumulator nie jest odpowiednio ładowany i traci pojemność?Sprawdzę ładowanie i pobór prądu w spoczynku ale wcześniej będzie długa trasa i się zobaczy.Czekam też na inne sugestie.U mnie czasem też poszarpuje przy ok.2000rpm.Pzdr.
    Silniki 2.4 JTDm są bardzo wrażliwe na stan wtryskiwaczy - to pierwsza rzecz, którą należy w takim aucie sprawdzić. Druga rzecz - nagminnie padają zarówno w 2.4 jak i 1.9 zawory regulacji ciśnienia przy pompie common rail - to powoduje różnego rodzaju skutki uboczne - od falowania obrotów po odpaleniu, poprzez trudności z odpaleniem, gaśnięcie silnika przy ostrym pałowaniu, a kończąc na niemożności uruchomienia silnika w ogóle.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #50
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Hej!Postaram się zwrócić na wtryskiwacze uwagę (gdzie w Warszawie dokładnie to robią?) natomiast problemy z "ciężkim" odpaleniem pojawiają się okresowo i wtedy przez chwilę obroty falują.Podczas jazdy, nawet ostrej, nic złego nie zauważyłem.

Podobne wątki

  1. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  2. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  3. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54
  4. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory