Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 100

Temat: Montaż kierownicy z Giulietty do 159

  1. #61
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał pafka Zobacz post
    No raczej z rozbitków. Pytałem kiedyś w ASO o taką kierownicę, to miałaby kosztować ponad 2 tysie...
    watpie, najpewniej firmy po porstu pozbywaja sie zapasow magazynowych w smiesznych cenach stad mozna coraz czesciej kupic nowe rzeczy w takich cenach do naszych aut.
    Nie sadze zeby ASO mialo duzy popyt na wymiany kierownic w wersjach TI raz ze wzgledu na ilosc sprzedanych wersji, dwa cene. Te kierownice poza tym sa w miare trwale.
    Aha uwaga z tym carbonem na kierze TI bo jest on ciemny grafitowy w porownaniu do normalnego srebrnego i bedzie sie odznaczal dosyc mocno,
    TI bylo kilka wersji ale ta ze srebrnym szczotk alu chyba najbardziej popularna, byly tez z ciemnym grafitowym i taka jest wlasnie wystawiona), oczywiscie sama nakladke mozna podmienic, przyciski tez mozna podlaczyc trzeba sie troche pobawic oraz miec jako takie pojecie o elektronice - taka zabawe swapa kierownicy cwiczylem w poprzedniej 159 z powodzeniem a nie mialem tam przyciskow sterowania (migal mi tylko licznik potem ale to tez sie da zalatwic poprzez proxy alignment. Oczywiscie wszystkich przyciskow sie nie dalo wykorzystac bo to byla inna wersja wyposazenia. Gorzej jak nie ma wiazki do ich podpiecia, ja u siebie ja mialem.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 05-11-2012 o 10:41

  2. #62
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tasiek
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    159 1.9 JDTM 8v '07
    Postów
    457

    Domyślnie

    A jak/gdzie sprawdzic czy ma sie ta wiazke? Pamietam ze podczas sprawdzania auta w ASO przed zakupem po podpieciu pod komputer w pewnym momencie wyskoczyl komunikat by nacisnac przycisk na kierownicy.. ktorego nie mam Czy moze to oznaczac ze mam wszystko co potrzeba by podpiac multimedialna kiere?

  3. #63
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał tasiek Zobacz post
    A jak/gdzie sprawdzic czy ma sie ta wiazke? Pamietam ze podczas sprawdzania auta w ASO przed zakupem po podpieciu pod komputer w pewnym momencie wyskoczyl komunikat by nacisnac przycisk na kierownicy.. ktorego nie mam Czy moze to oznaczac ze mam wszystko co potrzeba by podpiac multimedialna kiere?
    raczej to nie jest wyznacznikiem, mysle ze 100% pewnosci da demontaz kiery i wtedy zobaczysz czy bedziesz mial odpowiednia kostke do wpiecia, czy nie.

  4. #64
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomand Zobacz post
    Z tą adaptacją przycisków to nie będzie takie proste, ponieważ centralka która znajduje się w osłonie dźwigni zmiany biegów w tunelu jest inna w autach ze sterowaniem w kierownicy i inna bez sterowania. Już ją zdążyłem rozebrać i się przyjrzeć, brakuje kilku elementów elektronicznych chociaż miejsce na płytce jest i najpewniej jest inny firmware w procesorze. W eperze można sprawdzić jaki jest numer centralki ze sterowaniem z kierownicy i bez. Dla aut po 2008 jest to numer 55344199 bez sterowania z kierownicy i 55344200 ze sterowaniem, a nowa centralka kosztuje około 500zł.
    Gdyby centralka była taka sama ze sterowaniem i bez to już bym kupił tą kierownicę .
    tomand, a może masz (lub możesz zrobić) zdjęcia tej płytki z lewarka?

  5. #65
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Giulia 280KM RWD
    Postów
    126

    Domyślnie

    Cytat Napisał alf-a147 Zobacz post
    tomand, a może masz (lub możesz zrobić) zdjęcia tej płytki z lewarka?
    Poniżej jest zdjęcie całej płytki, na czerwono zaznaczyłem ścieżkę prowadzącą sygnał z kierownicy.



    Powiększenie fragmentu z brakującymi elementami



    Zdjęcie procesora z wejściem sygnału z kierownicy


  6. #66
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Wygląda na to, że aby działało sterowanie biegami w kierownicy należy płytkę uzupełnić o 6 elementów (2 diody, 2 kondensatory i 2 oporniki) a dwa oporniki widoczne na 2 zdjęciu są do usunięcia (1k i 2,2k). Po takiej modyfikacji o ile wiązka kabli jest kompletna powinno być ok. Spróbuję to sprawdzić

    Aby sprawdzić wiązkę wystarczy miernik - trzeba sprawdzić czy jest przejście pomiędzy
    12 pinem we wtyczce lewarka z 7 na kierownicy i
    11 pinem we wtyczce lewarka z 8 na kierownicy

    a wygląda to tak (od ręki) i dochodzi jeszcze jeden kondensator zaraz koło gniazda - zaznaczyłem na zdjęciuKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	p1420ytka1.jpg
Wyświetleń:	135
Rozmiar:	74.9 KB
ID:	78571
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	p1420ytka2.jpg
Wyświetleń:	126
Rozmiar:	86.5 KB
ID:	78570  
    Ostatnio edytowane przez alf-a147 ; 28-11-2012 o 22:49

  7. #67
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Giulia 280KM RWD
    Postów
    126

    Domyślnie

    Cytat Napisał alf-a147 Zobacz post
    Wygląda na to, że aby działało sterowanie w kierownicy należy płytkę uzupełnić o 6 elementów (2 diody, 2 kondensatory i 2 oporniki) a dwa oporniki widoczne na 2 zdjęciu są do usunięcia (1k i 2,2k). Po takiej modyfikacji o ile wiązka kabli jest kompletna powinno być ok. Spróbuję to sprawdzić
    Rozrysowałem sobie już to wcześniej w domu , wiązka raczej powinna być ok, ponieważ nie wariantowali wiązek w kabinie w zależności od wyposażenia (przynajmniej wg EPER'a).
    Bardziej martwi mnie to, że prawdopodobnie będzie inny firmware w procesorze.

  8. #68
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Wydaje mi się że firmware jest takie same - w wersji bez sterowania sygnał na tą nóżkę procesora też jest podawany poprzez te dwa oporniki których nie ma w przypadku sterowania w kierownicy (skreślone na zdjęciu). Będę próbował jak rozszyfruje wartości brakujących elementów.

  9. #69
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Giulia 280KM RWD
    Postów
    126

    Domyślnie

    Cytat Napisał alf-a147 Zobacz post
    Wydaje mi się że firmware jest takie same - w wersji bez sterowania sygnał na tą nóżkę procesora też jest podawany poprzez te dwa oporniki których nie ma w przypadku sterowania w kierownicy (skreślone na zdjęciu). Będę próbował jak rozszyfruje wartości brakujących elementów.
    W sumie możesz mieć rację, ponieważ umieścili te elementy po to aby wstępnie ustalić sygnał na nóżce procesora.

    Poniżej wstawiłem zdjęcie miejsca gdzie podłączona jest wtyczka z sygnałami z lewarka zmiany biegów (w ramce na czerwono), widać wartości rezystorów i diod, być może są podobne do tych ze sterowania z kierownicy.
    Niestety nie wiem, która nóżka jest od czego ponieważ tego nie sprawdzałem.



    Ostatnio edytowane przez tomand ; 28-11-2012 o 10:10

  10. #70
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Zidentyfikowane elementy:

    dioda mniejsza oznaczenie W9 czyli chyba BZX384C5V1-V
    dioda większa oznaczenie U4S8 lub J4S8 - ciężko odczytać i nie znalazłem co to jest
    opornik od większej diody - oznaczenie 01B - czyli 1kOm <=1%
    opornik od strony kondensatora - oznaczenie 103 - czyli 10kOm
    pozostają jeszcze kondensatory które aby zmierzyć trzeba wyciągnąć (ten przy gnieździe wydaje się identyczny z tym który jest na płytce pomiędzy dużym kondensatorem elektrolitycznym - na jego nóżce plusowej (33uF 50V) a tranzystorem o opisie RKJ AH
    drugi podobny jak na nóżkach 4,17 i 29 procesora
    Ostatnio edytowane przez alf-a147 ; 02-12-2012 o 20:44

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Montaż fabrycznej nawigacji do Giulietty, porady.
    Utworzone przez rado084 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-11-2024, 07:34
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-10-2020, 12:32
  3. Zlecę montaż kierownicy multifunkcyjnej do AR147 (Śląsk)
    Utworzone przez sickboy w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-05-2015, 20:58
  4. Montaż kierownicy multifunkcyjnej
    Utworzone przez nietyx w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-08-2011, 14:05
  5. [147] montaż sterowania radia z kierownicy
    Utworzone przez davvit w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-12-2008, 19:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory