Strona 1 z 16 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 154

Temat: Dpf

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW
    Postów
    19

    Domyślnie Dpf

    Witam,mam problem z dpf-em.Zapycha się podczas jazdy,(nawet co 100 km) w tym sensie,ze nawet jak jadę poza miastem z prędkością ponad 100 km/h to i tak nie wypala się.Traci moc.Po jakiś 15 min. wypala się dopiero i już odzyskuje moc.
    Niektórzy mi sugerują wycięcie. Słyszałam o środkach chemicznych do czyszczenia ,ale jak to się ma w praktyce, czy ktoś to stosował,i na jak długo starcza taka "regeneracja". Proszę o rady

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał Basia Zobacz post
    Witam,mam problem z dpf-em.Zapycha się podczas jazdy,(nawet co 100 km) w tym sensie,ze nawet jak jadę poza miastem z prędkością ponad 100 km/h to i tak nie wypala się.Traci moc.Po jakiś 15 min. wypala się dopiero i już odzyskuje moc.
    Niektórzy mi sugerują wycięcie. Słyszałam o środkach chemicznych do czyszczenia ,ale jak to się ma w praktyce, czy ktoś to stosował,i na jak długo starcza taka "regeneracja". Proszę o rady
    Proponuję przejrzeć forum używając funkcji "szukaj", chyba ze 100 tematów już jest założonych w temacie dpfu.

  3. #3

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    I pewna sprawa, o której warto wiedzieć – częste zapychanie DFP może być skutkiem jakiejś poważnej awarii w silniku. I wycięcie DPF nie spowoduje usunięcia tej awarii.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Basiu lepiej zapobiegać niż leczyć ! wywalaj DPFa i miej święty spokój !!
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    podlasie
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 16v 2007
    Postów
    34

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    I pewna sprawa, o której warto wiedzieć – częste zapychanie DFP może być skutkiem jakiejś poważnej awarii w silniku. I wycięcie DPF nie spowoduje usunięcia tej awarii.
    Święta racja... właśnie tak mam... zaczęło się od tego że auto straciło moc i wyskoczył check engine... po podpięciu kompa - błąd DPF.. próby wypalenia zakończone fiaskiem - diagnoza - zła mieszanka spalin... wtryski wyeliminowane a przyczyna? - prawie o połowę mniejsze ciśnienie sprężania na dwóch cylindrach... głowica idzie do wykręcenia i pojedzie do speców na sprawdzenie = dużo złotówek za naprawę...

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar lukasz159
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 170KM i 380Nm :)
    Postów
    166

    Domyślnie

    Jesli chcesz polatac ta furka dluzszy czas wycinaj. Wiem ze to nie maly wydatek ale szybko zapomnisz o kasie a radosc z jazdy zostanie. DPF to meczarnia zwlaszcza dla kogos kto nie kreci kilometrow.

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar Lukasz78
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    BMW 520d/177KM LCI 2008
    Postów
    192

    Domyślnie

    To o czym piszesz to konsekwencje, braku znajomości auta z filtrem DPF, obserwacji i znajomości dość specyficznego systemu jaki został zainstalowany przez włochów. Moment wypalania może być zauważony po wskaźniku turbo (poziom 0,2-0,3bar-a na luzie),spalaniu chwilowym na poziomie 20-30l/100km w momencie samego wypalania, charakterystycznym smrodku, trzęsieniu budy raz podniesionym poziomie obrotów biegu jałowego (okolice 930obr/min). Jeżeli w/w objawy występują to nie gaś silnika, pozwól w pełni zregenerować się filtrowi. Od taki nawyk. Filtr wypala się automatycznie nie ważne czy miasto czy trasa-ważne aby temp. płynu chłodzącego miała przynajmniej 75 stopni. Jeżeli filtr nie ma możliwości wypalenia bo silnik nie osiąga wł. temp. lub proces zostaje przerwany to zapycha się do coraz to większego poziomu. Komputer uczy się cykli oraz trwania tych wypalań jeżeli je przerywasz np po 1 min. to i tak Ci będzie wypalał. Spróbuj wypalania serwisowego FES-em, najlepiej na zagrzanym silniku. Wtedy to FES pociągnie wypalanie dłużej niż komp. Odłączenie akumulatora na 1-2h zresetuje ustawienia.Zacznie się uczyć od nowa. Co do chemii, wątpię że pomoże. Skrajnie gdy zaliczy agonię, proponowałbym wycięcie ewentualnie zakup używki z jakiegoś rozbitka co by w Niemczech nie zaliczyć eko mandatu za Euro 4 bez dpf-a:-).
    Ostatnio edytowane przez Lukasz78 ; 12-12-2012 o 21:40

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    A mnie zastanawia czym kieruja się forumowicze płci męskiej nadający sobie nicki płci żeńskiej

  10. #10
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Basia Zobacz post
    Słyszałam o środkach chemicznych do czyszczenia ,ale jak to się ma w praktyce, czy ktoś to stosował,i na jak długo starcza taka "regeneracja". Proszę o rady
    W Legnicy operacje czyszczenia DPF mozna wykonac...przy uzyciu maszynki Jet Clean Tronic-w warsztacie u Kozy z tylu Real-a,na Wiazowej 9 w autoserwisie u M.Matkowskiego.Jak rowniez na Jaworzynskiej we Fiacie,z tym ze we Fiacie trwa to dluzej gdyz wyjmuja DPF na stol.Wszedzie kosztuje taka operacja okolo-400zl

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory