Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Auto gaśnie po odpaleniu, wchodzi i spada z obrotów

  1. #1
    chojnackis
    Gość

    Domyślnie Auto gaśnie po odpaleniu, wchodzi i spada z obrotów

    Witam serdecznie,
    Jakiś czas temu kupiłem Alfę 159 2.4 jtdM (200km) 2006r automat. Jest to moja 3 Alfa (sentymenty etc.). Mam z nią problemy przy odpalaniu na zimnym silniku. Opiszę całą historię razem z wymianami oraz sprawdzonymi rzeczami.
    Na początku auto odpalało bez większych problemów, ale za samochodem śmierdziało siarką. Po jakichś 2 miesiącach od zakupu zaczęły dziać się problemy z odpalaniem auta tj. czasem musiałem dłużej kręcić silnikiem, czasem po odpaleniu auto gasło (nawet do 4 razy), ale bywało tak w ostatnie upalne dni, że auto bez problemu odpalało i nie gasło. Gaśnięciu towarzyszyło silne drżenie auta i skakanie obrotów +- 400.

    Autem zajął się mój znajomy mechanik. Okazało się, że 2 końcówki wtrysków są do wymiany. Zostały wymienione i dalej to samo. 2 dni temu wymienione zostały filtry paliwa, powietrza i czujnik temperatury. Auto odżyło.
    Czuję jakbym jeździł zupełnie innym samochodem (tak jakby ktoś mi dołożył z 50km i z 150Nm). Jednak auto wciąż gaśnie, ale nie tak jak wcześniej. Silnik delikatnie drży (jest to wyczuwalne), wcześniej nim strasznie miotało i strasznie hałasował. Temu wszystkiemu towarzyszą wejścia i zejścia z obrotów. Przed wymianami wejścia +400 obr/min, zejścia -400 obr/min. Po wymianie filtrów i czujnika temperatury wejścia + 100 obr/min, zejścia -100 obr/min.

    Auto nie gaśnie gdy włożę kluczyk (pompka chwilę popracuje), wyciągnę kluczyk i znów włożę po czym odpalę, ale oczywiście drży i obroty skaczą. Piszę o tym drżeniu celowo. Wcześniej drżał tak że na podłodze było to czuć a teraz mniej.

    Co zostało w aucie sprawdzone/wymienione:
    1. Końcówki wtrysków (2szt.).
    2. Filtr paliwa i powietrza.
    3. Czujnik temperatury.
    4. Sprawdzenie wtrysków (jest ok).
    5. Sprawdzenie klap (są ok.).
    6. Sprawdzenie ciśnienia pompy (jest ok.).
    7. Ogólne badanie auta na komputerze (wszystko ok.).

    Nie wiemy gdzie dalej szukać. Może ktoś z was miał takie problemy lub ma jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić. Będę wdzięczny za informacje bo już mi ręce opadają.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Giulietta
    Postów
    31

    Domyślnie

    Witam
    Jak masz egr to go mozna pzeczyscic w najgorszym wypadku moze byc zapchany dpf filter
    U mnie bylo to samo auto gaslo i chodzilo nierowno po wymianie tych dwoch rzeczy jest wszystko ok

  3. #3
    chojnackis
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki. Sprawdzałem posty dotyczące podobnych problemów i chyba tylko to czyszczenie pozostało.

    U mnie auto gasło nawet kilka razy np.
    1. Odpaliłem zgasło.
    2. Odpaliłem drugi raz pochodziło ze 2 min. i zgasło.
    3. Odpaliłem trzeci raz pochodziło ze 3 min. ruszyłem i po 100 metrach zgasło.
    4. Odpaliłem czwarty raz pochodziło z 5 min. i mogłem jechać.

    Obroty cały czas ostro falowały. Teraz jest już lepiej. Obroty falują delikatnie, ale wciąż gaśnie tylko tak jakby nieco inaczej, po prostu. Ciężko to opisać.
    Muszę rozwiązać ten problem, bo może się okazać że gdzieś wyjadę i auto zgaśnie mi w polu i już nie odpali.

    - - - Updated - - -

    Dodam tylko, że jak auto się rozgrzeje to jest ok. Jeżeli zapalam je po zgaszeniu, dopóki silnik jest ciepły też jest ok.

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Sprawdzałeś świece?
    Czujnik temperatury wejścia to masz na myśli czujnik temperatury wody?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    504

    Domyślnie

    Dokładnie tą samą sytuację miałem. Wywaliłem DPF, wymieniłem EGR i przepływkę i nic. Dopiero po wywaleniu klap wirowych problem znikł i nie powrócił więcej.

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Cytat Napisał ernest159 Zobacz post
    Dokładnie tą samą sytuację miałem. Wywaliłem DPF, wymieniłem EGR i przepływkę i nic. Dopiero po wywaleniu klap wirowych problem znikł i nie powrócił więcej.
    Dokładnie. Może sterowanie klapami siadło.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Ja zacząłbym od pełnego zaślepienia EGR. Pojawi się błąd na desce rozdzielczej, ale silnik nie będzie w trybie awaryjnym. Będzie można wtedy sprawdzić czy problemy pozostaną i trzeba będzie szukać czegoś innego, czy jednak EGR sprawia problemy. Takie sprawdzenie jest do zrobienia w 20 minut i można to zrobić samemu za darmo.

    Inna sprawa, że 2.4 jest bardziej wrażliwy na niedomaganie klap. Mimo, że wizualnie wygląda ok to może nie do końca tak być.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 8v
    Postów
    22

    Domyślnie

    Ja mam podobny problem, co prawda w oplu, ale objawy takie same. U mnie winny jest czujnik położenia przepustnicy, który podaje złe wskazania i komputer zaczyna zamykać przepustnicę i w efekcie gasi silnik (silnik dzielnie walczy, próbuje wejść na obroty i to skutkuje drżeniem auta i skakaniem obrotów). Doraźnie pomogło odcięcie sterowania od przepustnicy. Auto pracuje normalnie i nie gaśnie. Jedyny minus to lekkie szarpnięcie przy gaszeniu silnika.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    A ja chcialbym o czyms takim porozmawiac: byly dyskusje na temat tego, czy po wywaleniu klap wirowych jest lepiej czy gorzej (chodzi o przyspieszenie auta). Po przeczytaniu wielu postow mozna wywnioskowac, ze moc silnika sie nie zmienia.

    Natomiast nurtuje mnie taka kwestia, ze przy mocnym przyspieszaniu i zmianie biegu w taki sposob, zeby obroty spadly tak na lekko powyzej 2000obr u mnie w aucie wystepuje efekt turbodziury... tj auto jakby potrzebowalo chwilke zeby sie napompowac. Czy to moze byc efekt wywalenia klap? Nie pytajcie mnie jak bylo wczesniej, bo wtedy klapy w ogole nie dzialaly i byla tragedia

    Wskazowka turbo po takiej zmianie biegu przez chwilke sie powoli podnosi po czym wystrzeliwuje w gore i wtedy znow jest moc. (calosc trwa max 1 sekunde).

    Pytam, bo w Passacie B6 czy BMW E46 (oba dwulitrowe diesle) po zmianie biegow auto ciagnie od razu, bez zadnego opoznienia (wlasnie przy obrotach rzedu 2000-2200).


    P.S.

    SZLAG! Nie ten temat... moglby ktos przeniesc? przepraszam
    Ostatnio edytowane przez AirAjti ; 23-09-2013 o 13:31
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Ja mam wrażenie, jakby turbodziura się właśnie zwiększyła... Ale równocześnie z klapami wyłączyłem EGR
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - czasem po wrzuceniu na luz silnik gaśnie. Po odpaleniu nie trzyma obrotów
    Utworzone przez Revol84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 08-07-2016, 20:25
  2. 156 1,9 jtd 16v CF3 dziwny dzwiek (szum) gdy spada z obrotów
    Utworzone przez radek 145 w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 21-02-2012, 19:27
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-02-2011, 22:10
  4. [159] Podczas przyśpieszania w zakresie 1500-3000 obrotów spada ciśnienie doładowania
    Utworzone przez noe9 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 20:00
  5. [146] Szarpie i gaśnie na zimnym, marchewa gaśnie dopiero po odpaleniu!
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 12:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory