Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Drgania na postoju i brak mocy

  1. #1
    Ravus
    Gość

    Domyślnie Drgania na postoju i brak mocy

    Witam,

    Borykam się z dwoma problemami. Dziękują za wszelkiego rodzaju uwagi, sugestie.

    Auto: Alfa 159 2.4 JTDm 210ps Q4. Rocznik 2008

    Problem 1: Drgania w kabinie na postoju.

    W kabinie czuć drgania przedostające się z silnika. Drgania czuć w zakresie obrotów 750 - 1250. Podczas jazdy nic nie drży. Na rozgrzanym silniku drgania są mocniejsze. Dwumas w porządku, poduszki sprawdzone.

    Moje pierwsze podejrzenie padło na wtryskiwacze. Było to chyba błędne przypuszczenie. Korekty:

    Cykl 1 0.33
    Cykl 2 -0.49
    Cykl 3 0.21
    Cykl 4 0.02
    Cykl 5 -0.10


    Problem 2: Brak mocy.

    Wykres z hamowni przedstawia się następująco:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0010.jpg
Wyświetleń:	187
Rozmiar:	63.9 KB
ID:	107526

    Przy niskich obrotach chyba wygląda w porządku. Na wysokich już jest źle.

    EGR czysty. Zaślepka - prostokątna, cztery otwory - przy kolektorze wsadzona. DPF działa. Wypala się sam co około 400 km. Zapchany nie jest. Ciśnienie paliwa w normie. Sterowanie klapami wirowymi działa. Wskazanie ciśnienia doładowania - dochodzi do 1.4 bar. FES nie pokazuje błędów.

    Kolektora dolotowego jeszcze nie rozbierałem, być może któraś z klap przestała się ruszać. Swoją drogą może to mieć miejsce przy działającym sterowaniu (szyna sterująca się przesuwa, słychać silniczek)?

    Na co jeszcze zwrócić uwagę? Sonda lambda? Sterownik silnika?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Na początek chyba warto zrobić dynamiczne logi, co najmniej: doładowanie, masy powietrza, ciśnienie paliwa – we wszystkich przypadkach wartości oczekiwane i zmierzone, najlepiej na 4,5 lub 6 biegu w zakresie obrotów 1500-4000 przy pełnym bucie w podłodze (ale to warto mieć autostradzie pod nosem, ja takich logów na zwykłej drodze bałbym się wykonywać). Można spróbować całkowicie zaślepić EGR (pojawi się błąd, ale nie mający wpływu na moc, a zaślepiony całkowicie EGR potrafi wygładzić pracę silnika – szczególnie wygładza poszarpywanie podczas przyspieszania), ale EGR raczej wpływu na moc maksymalną mieć nie powinien.

    Opisz może dokładniej jakiego rodzaju to drgania? Raczej poszarpywania, czy raczej nierówna praca silnika przenoszona na nadwozie?

    A jak wyglądają takie podstawowe rzeczy jak filtr powietrza i paliwa?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    co do braku mocy z wykresu gdzieś zgubiła 30 koni - nie masz checków ? sprawdź zawór sterowania turbiną, proba z calkowitym zaslepieniem EGR tez ma sens. Jaki masz przebieg?

  4. #4
    Ravus
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki serdeczne za odpowiedzi.

    Opisz może dokładniej jakiego rodzaju to drgania? Raczej poszarpywania, czy raczej nierówna praca silnika przenoszona na nadwozie?
    Poszarpywanie zdarza się sporadycznie. Drgania w pewnym stopniu przenoszą się na karoserie. Przy podniesionej masce widać, że drży (wyraźniej w lewo i prawo niż góra dół, ale to znaczenia raczej nie ma). Drzwi to samo.

    A jak wyglądają takie podstawowe rzeczy jak filtr powietrza i paliwa?
    Wymienione. Filtr powietrza jak nówka.

    Jaki masz przebieg?
    90 tys. km

    Elektrozawór do sterowania turbina był wymieniany przy 55 tys. Sprawdzę, być może to dobry trop.

    Zrobię diagnostykę dynamiczną i się odezwę, czy doszedłem do jakiś pożytecznych wniosków.

Podobne wątki

  1. Brak mocy na niskich obrotach, drgania - 1.9 JTD 16V 140km
    Utworzone przez krzywda w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 01-02-2016, 23:06
  2. [Giulietta] Drgania lusterek, foteli, kierownicy na postoju 1.4 TB
    Utworzone przez icyhot12 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-04-2015, 10:15
  3. 2.4 jtd brak mocy,mocne drgania silnika
    Utworzone przez highlander w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-09-2013, 23:29
  4. Drgania kierownicy na postoju
    Utworzone przez tomwol w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-10-2011, 21:37
  5. [159] Obroty 750 na postoju delikatny spadek mocy plus głośniejsza praca silnika
    Utworzone przez LukaszS84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-02-2011, 14:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory