Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 90
  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL
    Auto
    Stilo Multiwagon jtd115 CV 322tys km...
    Postów
    1,731

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Witam,

    od dłuższego czasu borykam się z problemem kontrolki poduszek w mojej 166.

    --
    Pozdrawiam,
    Yoozef
    spróbuj poszukać info w programach autodata , infotech , workshop
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    578

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    A jak zlutuję na stałe to będzie działać? Nie trzeba tam jakiejś określonej oporności ustawić żeby poduchy zadziałały w razie czego? Acha, no i gdzie tę kostkę znajdę?

    --
    Yoozef
    wsadz glowe pod siedzenie i wypatruj zóltego kabla, idz po nim kostka powinna byc w takim czarmnym pudeleczku pod fotelem, wlasnie na tym zoltym kablu.

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 04/2000; Alfa Gtv 2.0 2001
    Postów
    994

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Orientujesz się może, w którym miejscu pod siedzeniem dokładnie jest ta kostka? Jest do niej jakiś w miarę dobry dostęp? Domyślam się, że nie powinno być więcej niż 2 pinów , wtedy zmierzyłbym miernikiem rezystancję maty tak jak ktoś już wcześniej proponował i wstawiłbym coś odpowiedniego.
    Jak coś mi się uda wymóżdżyć to oczywiście spiszę jakiś "manual" i wrzucę na forum.

    --
    Yoozef
    Witam,
    złącze czujnika obecności pasażera w siedzeniu jest 2 przewodowe i przychodzą do niego przewody o kolorach - żółty, żółto/czerwony.
    Pozdrawiam

  4. #14
    KamilWR
    Gość

    Domyślnie

    Mam podobny problem - błąd maty pod fotelem pasażera.Byłem u elektronika i stwierdził, że trzeba wstawić jakiś symulator maty, koszt 200zł:/

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,837

    Domyślnie

    Niezła cena jak za opornik z pudełkiem za parę złotych.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    No i można powiedzieć, że zająłem się tematem i mam pewne rezultaty . Pod fotelem pasażera w 166 jest niezły meksyk, mnóstwo przewodów od sterowania elektryką fotela, ogrzewania, no i przewody w żółtej osłonie - od poduszek.
    U mnie było tak:
    Wygodnie się do tego zabrać od przodu fotela, przesuwając go sporo do przodu i unosząc na maksa. Z przodu pod fotelem jest takie pudełeczko, a w nim kostka z 3 przewodami. Po zabawie Examiner powiedział, że to boczny airbag, no ale profilaktycznie jak już to miałem na wierzchu, to wyciąłem kostkę i zalutowałem na sztywno (podobno często są problemy ze stykami i lepiej tak zrobić).
    Mniej więcej po środku fotela jest kostka z 2 przewodami w żółtej izolacji. Rozpiąłem kostkę i zmierzyłem rezystancję maty (przewody idące w górę do fotela). Gdy usiadłem na macie, wyszło coś koło 200kOhm, czyli sporo. Wstawiłem na próbę opornik między pozostałe 2 przewody z tej rozpiętej kostki. Examiner powiedział, że obwód poduszek jest otwarty. Zrobiłem test i zwarłem przewody na krótko. Examiner powiedział, że obwód zwarty (niesamowite! ). Dotarło do mnie, że przecież moja mata może być uszkodzona i ma rezystancję z kosmosu zamiast właściwej...
    Metodą prób i błędów dobrałem opornik 220 Ohm, przy którym komputer poduszek nie głupieje i nie wywala żadnych błędów. Zalutowałem, zaizolowałem i jeżdżę już tydzień.
    Problem w tym, że nie wiem, czy ten opornik to wystarczająco mało, żeby poduszka pasażera w razie czego zadziałała. Zatem jeśli ktoś z was ma sprawną matę, przydałyby się wyniki pomiaru oporności przy siedzącym pasażerze.

    Acha, jeszcze jedno: najlepiej bawić się na odłączonym akumulatorze i wyjętym kluczyku! Examiner podłączałem gdy wszystko było ogarnięte, podłączałem wtedy na chwilę akumulator, a potem przy grzebaniu znowu odłączałem.
    Ostatnio edytowane przez yoozef ; 30-12-2009 o 13:15

  7. #17
    mefius
    Gość

    Domyślnie

    kolego ja mam to samo tylko, że w alfie 156 i z tego co wiem to lepiej do emulacji działania maty nadawała by się dioda tylko nie wiem czy dioda typu 1n4001 coś da... przetestuje i napisze, bo wydaje mi się, że opornik nie do końca załatwia sprawę.. ?

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    627

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    No i można powiedzieć, że zająłem się tematem i mam pewne rezultaty . Pod fotelem pasażera w 166 jest niezły meksyk, mnóstwo przewodów od sterowania elektryką fotela, ogrzewania, no i przewody w żółtej osłonie - od poduszek.
    U mnie było tak:
    Wygodnie się do tego zabrać od przodu fotela, przesuwając go sporo do przodu i unosząc na maksa. Z przodu pod fotelem jest takie pudełeczko, a w nim kostka z 3 przewodami. Po zabawie Examiner powiedział, że to boczny airbag, no ale profilaktycznie jak już to miałem na wierzchu, to wyciąłem kostkę i zalutowałem na sztywno (podobno często są problemy ze stykami i lepiej tak zrobić).
    Mniej więcej po środku fotela jest kostka z 2 przewodami w żółtej izolacji. Rozpiąłem kostkę i zmierzyłem rezystancję maty (przewody idące w górę do fotela). Gdy usiadłem na macie, wyszło coś koło 200kOhm, czyli sporo. Wstawiłem na próbę opornik między pozostałe 2 przewody z tej rozpiętej kostki. Examiner powiedział, że obwód poduszek jest otwarty. Zrobiłem test i zwarłem przewody na krótko. Examiner powiedział, że obwód zwarty (niesamowite! ). Dotarło do mnie, że przecież moja mata może być uszkodzona i ma rezystancję z kosmosu zamiast właściwej...
    Metodą prób i błędów dobrałem opornik 220 Ohm, przy którym komputer poduszek nie głupieje i nie wywala żadnych błędów. Zalutowałem, zaizolowałem i jeżdżę już tydzień.
    Problem w tym, że nie wiem, czy ten opornik to wystarczająco mało, żeby poduszka pasażera w razie czego zadziałała. Zatem jeśli ktoś z was ma sprawną matę, przydałyby się wyniki pomiaru oporności przy siedzącym pasażerze.

    Acha, jeszcze jedno: najlepiej bawić się na odłączonym akumulatorze i wyjętym kluczyku! Examiner podłączałem gdy wszystko było ogarnięte, podłączałem wtedy na chwilę akumulator, a potem przy grzebaniu znowu odłączałem.
    między które przwody tak dokładnie wstawic ten opornik trzrba wstawic bo też chce się pozbyc tego problemu?

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Jako że mam sporo pytań na priva o te poduchy, opiszę nieco dokładniej jak to zrobiłem:

    U mnie pod fotelem jest sporo przewodów - od sterowania elektryką, od podgrzewania fotela, itp... Ale przewody od poduszek łatwo namierzyć, bo zawsze są w żółtej izolacji.
    I teraz tak - w fotelu jest poduszka boczna oraz ta interesująca nas mata pasażera, więc żółte wiązki będą 2.
    Od poduszki bocznej jest wiązka 3-przewodowa, z potrójną kostką zamontowaną pod fotelem, z przodu. Tej można nie dotykać, ja profilaktycznie wywaliłem jednak tę kostkę i zalutowałem kabelki na sztywno (bo podobno kostki ogólnie lubią nie stykać i wtedy wyskakuje błąd) - ale to można olać, tak jak mówię ja to zrobiłem niejako przy okazji, jako że miałem już pod ręką lutownicę i chwilę czasu .
    Natomiast wiązka od maty pasażera ma 2 przewody, wyłażą z podłogi i wchodzą w fotel od spodu. W połowie wiązki jest 2-przewodowa kostka, która jest przyczepiona do fotela od spodu, mniej więcej na środku. Można odczepić kostkę od fotela (niestety trzeba okazać nieco brutalności, jak popęka to trudno, i tak nie będzie w sumie potrzebna). Tę parę przewodów, która wchodzi w fotel, zostawiamy w spokoju - one idą do maty. Zajmujemy się parą, która wchodzi w podłogę. Ja odciąłem z tej pary wtyczkę, zdjąłem około 1cm izolacji z przewodów i wlutowałem opornik 220 Ohm. Zaizolowałem wszystko ładnie taśmą izolacyjną i po sprawie. Potem kompem zrobiłem reset błędu poduszek i działa do dziś.
    Jedna ważna sprawa - to nie prawda że jak nie wyświetla błędu, to poduszki pasażera na 100% zadziałają. Owszem, zadziałają poduchy kierowcy, ale żeby zadziałały pasażera wartość opornika musi być taka jak maty, gdy ktoś na niej siedzi. Właśnie po to jest ta mata - żeby odpalać poduchy tylko gdy na miejscu jest pasażer. Ja te 220 Ohm dobrałem metodą prób i błędów i nie wiem, jaki stan maty to emuluje. Tak że trzeba by było zmierzyć sprawną matę i zamontować odpowiedni opornik - ja póki co nie mam takiej możliwości.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Wykopuje temat. Czy ktos zna poprawna wartosc oporu, jaki stawia mata gdy pasazer siedzi w fotelu?

Podobne wątki

  1. Błąd poduszki / brak kontrolki czujnika pasażera
    Utworzone przez CinQss w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-08-2013, 12:55
  2. [MiTo] Duchy w Alfie. Awaria czujnika obecności pasażera
    Utworzone przez Comte w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 09:01
  3. Bład airbag - czujnik obecności pasażera
    Utworzone przez Parysarab w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-05-2012, 21:42
  4. Czujnik obecności pasażera w Alfie 166
    Utworzone przez h0se166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-11-2011, 12:06
  5. [156] Czujnik obecności pasażera
    Utworzone przez Tomek_156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-01-2008, 06:52

gdzie jest czujnik obecnoi

alfa mata pasazera jako rezystor

czujnik rezystancyjny fotela

emulator zapiecia pas

mata pasazera alfa 147

1B czujnik obecnosci pasazera

wartosc rezystora maty pasazera alfa 156

matapasazera fiat bravo

czujnik obecno

rezystancja poduszek lancia

rezystor pasazera alfa

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory projektowanie wnętrz w Warszawie lokalizacja pojazdów