Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 90
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 166 - Następca 164, czyli flagowa limuzyna Alfy Romeo. Powstała na tej samej platformie co Lancia Thema (posiadała FWD). Montowano w niej silniki: 2.0 TS, 2.0 V6 Turbo, 2.5 V6, 3.0 V6, 3.2 V6 oraz 2.4 JTD. Produkcję zakończono w 2007 roku, do dziś Alfa 166 nie doczekała się następcy.
  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL
    Auto
    Fiat Bravo Sport 2.0 Multijet 16v & Alfa 146 1,9JTD8v
    Postów
    1,605
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 14 h 24 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Witam,

    od dłuższego czasu borykam się z problemem kontrolki poduszek w mojej 166.

    --
    Pozdrawiam,
    Yoozef
    spróbuj poszukać info w programach autodata , infotech , workshop
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    569
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 22 h 1 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    A jak zlutuję na stałe to będzie działać? Nie trzeba tam jakiejś określonej oporności ustawić żeby poduchy zadziałały w razie czego? Acha, no i gdzie tę kostkę znajdę?

    --
    Yoozef
    wsadz glowe pod siedzenie i wypatruj zóltego kabla, idz po nim kostka powinna byc w takim czarmnym pudeleczku pod fotelem, wlasnie na tym zoltym kablu.

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 04/2000; Alfa Gtv 2.0 2001
    Postów
    696
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 7 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Orientujesz się może, w którym miejscu pod siedzeniem dokładnie jest ta kostka? Jest do niej jakiś w miarę dobry dostęp? Domyślam się, że nie powinno być więcej niż 2 pinów , wtedy zmierzyłbym miernikiem rezystancję maty tak jak ktoś już wcześniej proponował i wstawiłbym coś odpowiedniego.
    Jak coś mi się uda wymóżdżyć to oczywiście spiszę jakiś "manual" i wrzucę na forum.

    --
    Yoozef
    Witam,
    złącze czujnika obecności pasażera w siedzeniu jest 2 przewodowe i przychodzą do niego przewody o kolorach - żółty, żółto/czerwony.
    Pozdrawiam

  4. #14
    KamilWR
    Gość

    Domyślnie

    Mam podobny problem - błąd maty pod fotelem pasażera.Byłem u elektronika i stwierdził, że trzeba wstawić jakiś symulator maty, koszt 200zł:/

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,545
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 9 h 4 m

    Domyślnie

    Niezła cena jak za opornik z pudełkiem za parę złotych.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,099
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    15 d 11 h 42 m

    Domyślnie

    No i można powiedzieć, że zająłem się tematem i mam pewne rezultaty . Pod fotelem pasażera w 166 jest niezły meksyk, mnóstwo przewodów od sterowania elektryką fotela, ogrzewania, no i przewody w żółtej osłonie - od poduszek.
    U mnie było tak:
    Wygodnie się do tego zabrać od przodu fotela, przesuwając go sporo do przodu i unosząc na maksa. Z przodu pod fotelem jest takie pudełeczko, a w nim kostka z 3 przewodami. Po zabawie Examiner powiedział, że to boczny airbag, no ale profilaktycznie jak już to miałem na wierzchu, to wyciąłem kostkę i zalutowałem na sztywno (podobno często są problemy ze stykami i lepiej tak zrobić).
    Mniej więcej po środku fotela jest kostka z 2 przewodami w żółtej izolacji. Rozpiąłem kostkę i zmierzyłem rezystancję maty (przewody idące w górę do fotela). Gdy usiadłem na macie, wyszło coś koło 200kOhm, czyli sporo. Wstawiłem na próbę opornik między pozostałe 2 przewody z tej rozpiętej kostki. Examiner powiedział, że obwód poduszek jest otwarty. Zrobiłem test i zwarłem przewody na krótko. Examiner powiedział, że obwód zwarty (niesamowite! ). Dotarło do mnie, że przecież moja mata może być uszkodzona i ma rezystancję z kosmosu zamiast właściwej...
    Metodą prób i błędów dobrałem opornik 220 Ohm, przy którym komputer poduszek nie głupieje i nie wywala żadnych błędów. Zalutowałem, zaizolowałem i jeżdżę już tydzień.
    Problem w tym, że nie wiem, czy ten opornik to wystarczająco mało, żeby poduszka pasażera w razie czego zadziałała. Zatem jeśli ktoś z was ma sprawną matę, przydałyby się wyniki pomiaru oporności przy siedzącym pasażerze.

    Acha, jeszcze jedno: najlepiej bawić się na odłączonym akumulatorze i wyjętym kluczyku! Examiner podłączałem gdy wszystko było ogarnięte, podłączałem wtedy na chwilę akumulator, a potem przy grzebaniu znowu odłączałem.
    Ostatnio edytowane przez yoozef ; 30-12-2009 o 13:15

  7. #17
    mefius
    Gość

    Domyślnie

    kolego ja mam to samo tylko, że w alfie 156 i z tego co wiem to lepiej do emulacji działania maty nadawała by się dioda tylko nie wiem czy dioda typu 1n4001 coś da... przetestuje i napisze, bo wydaje mi się, że opornik nie do końca załatwia sprawę.. ?

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    419
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    55 d 7 h 41 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    No i można powiedzieć, że zająłem się tematem i mam pewne rezultaty . Pod fotelem pasażera w 166 jest niezły meksyk, mnóstwo przewodów od sterowania elektryką fotela, ogrzewania, no i przewody w żółtej osłonie - od poduszek.
    U mnie było tak:
    Wygodnie się do tego zabrać od przodu fotela, przesuwając go sporo do przodu i unosząc na maksa. Z przodu pod fotelem jest takie pudełeczko, a w nim kostka z 3 przewodami. Po zabawie Examiner powiedział, że to boczny airbag, no ale profilaktycznie jak już to miałem na wierzchu, to wyciąłem kostkę i zalutowałem na sztywno (podobno często są problemy ze stykami i lepiej tak zrobić).
    Mniej więcej po środku fotela jest kostka z 2 przewodami w żółtej izolacji. Rozpiąłem kostkę i zmierzyłem rezystancję maty (przewody idące w górę do fotela). Gdy usiadłem na macie, wyszło coś koło 200kOhm, czyli sporo. Wstawiłem na próbę opornik między pozostałe 2 przewody z tej rozpiętej kostki. Examiner powiedział, że obwód poduszek jest otwarty. Zrobiłem test i zwarłem przewody na krótko. Examiner powiedział, że obwód zwarty (niesamowite! ). Dotarło do mnie, że przecież moja mata może być uszkodzona i ma rezystancję z kosmosu zamiast właściwej...
    Metodą prób i błędów dobrałem opornik 220 Ohm, przy którym komputer poduszek nie głupieje i nie wywala żadnych błędów. Zalutowałem, zaizolowałem i jeżdżę już tydzień.
    Problem w tym, że nie wiem, czy ten opornik to wystarczająco mało, żeby poduszka pasażera w razie czego zadziałała. Zatem jeśli ktoś z was ma sprawną matę, przydałyby się wyniki pomiaru oporności przy siedzącym pasażerze.

    Acha, jeszcze jedno: najlepiej bawić się na odłączonym akumulatorze i wyjętym kluczyku! Examiner podłączałem gdy wszystko było ogarnięte, podłączałem wtedy na chwilę akumulator, a potem przy grzebaniu znowu odłączałem.
    między które przwody tak dokładnie wstawic ten opornik trzrba wstawic bo też chce się pozbyc tego problemu?

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,099
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    15 d 11 h 42 m

    Domyślnie

    Jako że mam sporo pytań na priva o te poduchy, opiszę nieco dokładniej jak to zrobiłem:

    U mnie pod fotelem jest sporo przewodów - od sterowania elektryką, od podgrzewania fotela, itp... Ale przewody od poduszek łatwo namierzyć, bo zawsze są w żółtej izolacji.
    I teraz tak - w fotelu jest poduszka boczna oraz ta interesująca nas mata pasażera, więc żółte wiązki będą 2.
    Od poduszki bocznej jest wiązka 3-przewodowa, z potrójną kostką zamontowaną pod fotelem, z przodu. Tej można nie dotykać, ja profilaktycznie wywaliłem jednak tę kostkę i zalutowałem kabelki na sztywno (bo podobno kostki ogólnie lubią nie stykać i wtedy wyskakuje błąd) - ale to można olać, tak jak mówię ja to zrobiłem niejako przy okazji, jako że miałem już pod ręką lutownicę i chwilę czasu .
    Natomiast wiązka od maty pasażera ma 2 przewody, wyłażą z podłogi i wchodzą w fotel od spodu. W połowie wiązki jest 2-przewodowa kostka, która jest przyczepiona do fotela od spodu, mniej więcej na środku. Można odczepić kostkę od fotela (niestety trzeba okazać nieco brutalności, jak popęka to trudno, i tak nie będzie w sumie potrzebna). Tę parę przewodów, która wchodzi w fotel, zostawiamy w spokoju - one idą do maty. Zajmujemy się parą, która wchodzi w podłogę. Ja odciąłem z tej pary wtyczkę, zdjąłem około 1cm izolacji z przewodów i wlutowałem opornik 220 Ohm. Zaizolowałem wszystko ładnie taśmą izolacyjną i po sprawie. Potem kompem zrobiłem reset błędu poduszek i działa do dziś.
    Jedna ważna sprawa - to nie prawda że jak nie wyświetla błędu, to poduszki pasażera na 100% zadziałają. Owszem, zadziałają poduchy kierowcy, ale żeby zadziałały pasażera wartość opornika musi być taka jak maty, gdy ktoś na niej siedzi. Właśnie po to jest ta mata - żeby odpalać poduchy tylko gdy na miejscu jest pasażer. Ja te 220 Ohm dobrałem metodą prób i błędów i nie wiem, jaki stan maty to emuluje. Tak że trzeba by było zmierzyć sprawną matę i zamontować odpowiedni opornik - ja póki co nie mam takiej możliwości.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    77 d 20 h 57 m

    Domyślnie

    Wykopuje temat. Czy ktos zna poprawna wartosc oporu, jaki stawia mata gdy pasazer siedzi w fotelu?

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Błąd poduszki / brak kontrolki czujnika pasażera
    Utworzone przez CinQss w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 29-08-2013, 13:55
  2. [MiTo] Duchy w Alfie. Awaria czujnika obecności pasażera
    Utworzone przez Comte w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 10:01
  3. Bład airbag - czujnik obecności pasażera
    Utworzone przez Parysarab w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-05-2012, 22:42
  4. Czujnik obecności pasażera w Alfie 166
    Utworzone przez h0se166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-11-2011, 12:06
  5. [156] Czujnik obecności pasażera
    Utworzone przez Tomek_156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-01-2008, 06:52

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

brak tagów :(

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory