Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Pasek micro świruje (znowu)

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    108

    Domyślnie Pasek micro świruje (znowu)

    Witam znowu mam problem z napędem paska akcesoriów ten zespół jest chyba piętą achillesową tego motoru teraz zaczął skakać po rolce alternatora i nie mam pojęcia dlaczego mimo iż wymieniłem już: koło pasowe dwumasowe, napinacz, sprzęgiełko alternatora oraz pasek może ktoś mi poradzi co z tym zrobić, podrzucam nagranie ilustrujące problem: http://www.youtube.com/watch?v=7D5iL_nmaBQ za pomoc z góry dziękuję

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    A powiedz kolego, jak wyglądała procedura napięcia paska PK? Napinałeś rolką? nie napinaczem? Sprawdź czy nie ma luzu na kompresorze klimy (łożysko na sprzęgle).


  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Szkoda, że nie dałeś ujęcia z góry bo wygląda na to, że rolki napinacza i alternatora nie są w jednej osi/linii - najlepiej to widać z kanału od dołu.
    Piszesz, że napinacz nowy ale zachowanie paska wskazuje jakby spychał on pasek na zewnątrz przez co nie trafia w rowki i dlatego tak skacze.
    Nie jeździj tak ani nawet na długo nie zostawiaj włączonego silnika bo porwiesz pasek raz dwa.
    Sprawdź osiowość tych rolek i przede wszystkim czy rolka napinacza nie odkształciła się - konstrukcja tego napinacza jest absurdalna, z jednej strony bardzo silna sprężyna a z drugiej rolka z blaszki po konserwie, która pod wpływem siły sprężyny z czasem poddaje się i odchyla górą na zewnątrz - musieli dać taką mocną sprężynę aby dodatkowo tłumić drgania silnika tylko czemu nie połączyli tego z konkretną rolka?
    Ja u siebie miałem podobnie i zamiast wywalać prawie 5 stów na porządny nowy napinacz wywaliłem starą rolkę i wstawiłem zupełnie inną, solidniejszą i póki co hula.
    Walcz.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    108

    Domyślnie

    znam procedurę napinania paska już ją przerabiałem a faktycznie pasek zachowuje się jak by był nie w osi z pozostałymi rolkami spróbuję wrzucić plastikową rolkę napinacza która została mi z poprzedniego napinacza i zobaczę co będzie. Martwią mnie jeszcze wyżłobienia na rolkach prowadzących pasek luzu na nich nie ma ale może one powodują przesuwanie się paska

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    To jak już wytargasz napinacz sprawdź przy okazji czy na tulejce, którą się go przykręca do bloku nie ma za dużego luzu.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Mnie to koło pasowe sie w oczy rzucilo. Nie żebym twierdził , że jest uszkodzone jednak jakies takie zardzewiałe i dziwne. Oryginalne od JTD wyglada chyba inaczej ale może to złudzenie bo dość szybko sie kręci No i napinacz widac ze strasznie brudny zakładałes uzywke? Sprawdz luz na kole pasowym sprezarki na zgaszonym aucie- nie moze sie bujac ani miec luzu w osi.
    Wymontuj napinacz i wkręć sama śrube w blok- zobacz na oko czy jest prostopadła do bloku, Musi byc idealnei prosto.

    Dziwna sprawa. Kiedyś walczyłem z piskiem paska u siebie i moje wnioski to po pierwsze nigdy wiecej pasków conti i przede wszystkim musi byc pasek w osi i miec odpowiednia długość (sprawdz w eper). No ale to wiesz co tu wiecej pisac. To wyglada jakby nie szedł w osi i cos go zsuwało przy altku.

    Piszesz ze temat powrocil. Przybliz go nam bo nikt tu nie pamieta o czym pisaleś jakis czas temu. Skakanie pojawilo sie po wymianie ktoregos z elementow czy caly czas walczysz z tym? Kiedy to zauwazyłeś?
    1. Jakiej firmy masz pasek o jakiej dlugosci i ilosci zębów
    2. Co to za koło pasowe
    3. Czy pasek idzie w osi

    Auta mamy używane i ch.. jeden wie co poprzedni właściciel za manewry przy nich stosował i jakich chłopko-roztropko-mechaników odwiedzał.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 11-03-2014 o 08:39
    [C

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    1. Źle napięty pasek. Przy prawidłowym napięciu paska otwór blokujący jest praktycznie na wprost otworu blokującego w podstawie.
    2. Sprawdź osiowość paska. U mnie problemem było koło pasowe pompy wspomagania (to duże koło zaraz nad altkiem). Jakimś dziwnym sposobem cofnęło mi się w osi to koło pasowe powodując zerwanie nowego paska i jego tarcie o osłonę rozrządu. Konieczne okazało się podłożenie pod nie podkładek aby przywrócić osiowość.
    3. Tak jak pisali poprzednicy sprawdzić śrubę mocującą napinacz sprężynowy. U mnie po tych wszystkich akcjach skrzywiła się i przy próbie dokręcenia (ciągle mi sie luzowała i napinacz latał) urwała sie w bloku.
    4. I jeszcze jedno. Sprawdź dokładnie bieżnie sprzęgiełka alternatora, bo ostatnio trenowałem cos podobnego w focusie. Okazało się, że w bieżni pozostawały dośc duże kawałki starego paska.
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 11-03-2014 o 09:09
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #8
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    mialem identyczny obraz, wymienilem napinacz bo pracowal na srubie imbusowej ktora trzyma go do bloku. z reszta wyglada jak bys sama rolke wymienial a nie caly napinacz.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    108

    Domyślnie

    napinacz wymieniałem w październiku dla mnie osprzęt który zrobił z 4 tyś km jest nowy tyle że trochę przybrudzony a koło pasowe dwumasowe nie jest orginalne było wymienianie dość niedawno co do paska jest to gates wydawaję mi się że to dobra firma a co do samego problemu to już się z nim uporałem zmieniłem koło pasowe napinacza i zmieniłem pasek przy okazji sprawdziłem czy wszytko jest sztywne no i jest ok. nareszcie cisza. dzięki za pomoc

Podobne wątki

  1. Nie typowo zeskoczył pasek Micro i się rozciął
    Utworzone przez odison w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-08-2012, 20:29
  2. Zerwany pasek micro, alfa nie odpala
    Utworzone przez lukash w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 19:56
  3. Znowu woda się gotuje ....... Co znowu nie tak??
    Utworzone przez Maciek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-09-2011, 11:14
  4. Pomocy piszczy pasek micro 156 2.4 jtd
    Utworzone przez kufelek012 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-11-2010, 12:38
  5. Pasek micro piszczy na niskich obrotach
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-10-2010, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory