Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: wyjący pasek klinowy???

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar haphazard
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Syców
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103kw2002r.
    Postów
    13

    Domyślnie wyjący pasek klinowy???

    Witam,
    Mam sporą zagwozdkę.
    Mianowicie, po przekroczeniu 1500 obrotów słychać wycie, które narasta wraz ze wzrostem obr./min.
    Sądziłem, że to Turbo za sprawą prędkości obrotowej. Po jego demontażu okazało się, że wszystko z nim ok.
    Następnie zdjąłem pasek klinowy i wycie ucichło. Założyłem więc krótszy z pominięciem pompy wspomagania - brak wycia.
    Po wymianie pompy i założeniu starego paska dalej wyje.
    Nawiązując do powyższego - czy to możliwe żeby wył sam pasek???

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar zbyszu138
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    AR 166 2.4 20v sportronic, 159 2.4jtdM. Giulietta 2.0 jtdM 170km
    Postów
    214

    Domyślnie

    możliwe. miałem tak zaraz po zakupie. piszczał pasek,chociaz był na maksa naciagniety i nic po nim nie było widac. zmieniłem na nowy i jest git.

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar haphazard
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Syców
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103kw2002r.
    Postów
    13

    Domyślnie

    tylko, że mój nie piszczy tylko wyje :/

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jeżeli to wina paska to zmiana siły napięcia na pewno spowoduje zmianę tego dźwięku. Co jednoznacznie potwierdzi że to pasek. Ale chyba nie masz innego wyjścia jak go zmienić. W końcu kosztuje parę złotych i wymiana trwa moment.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał haphazard Zobacz post
    Witam,
    Mam sporą zagwozdkę.
    Mianowicie, po przekroczeniu 1500 obrotów słychać wycie, które narasta wraz ze wzrostem obr./min.
    Sądziłem, że to Turbo za sprawą prędkości obrotowej. Po jego demontażu okazało się, że wszystko z nim ok.
    Następnie zdjąłem pasek klinowy i wycie ucichło. Założyłem więc krótszy z pominięciem pompy wspomagania - brak wycia.
    Po wymianie pompy i założeniu starego paska dalej wyje.
    Nawiązując do powyższego - czy to możliwe żeby wył sam pasek???
    Mimo wszystko, ten objaw wskazuje na pompę wspomagania ta druga pewnie też uszkodzona.

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jeżeli to wina pompy wspomagania to jeszcze można ją sprawdzić kręcąc na postoju kierownicą. Będzie zmieniać się dźwięk wycia wraz ze wzrastającym oporem. Jeżeli jednak kręcenie kierownica na postoju nie zmienia dźwięku to wydaje mi się że to jednak nie pompa.

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Jezeli pasek contitech to moze to byc jego wina. U mnei tez conti piszczy. Na gates jest cisza. Z drugiej strony wycie wyciu nierowne. Dla jednego to wycie, dla innego to pisk. Moze sprzęgielko altka?
    [C

  8. #8
    Użytkownik Embrion Avatar haphazard
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Syców
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103kw2002r.
    Postów
    13

    Domyślnie

    Robiłem jeszcze analizę źródła wycia.
    Jak założyłem krótszy pasek to był on bardzo napięty. Może jak ten oryginalny się trochę rozciągną to napinacz dostał większy luz i to na nim wyje rolka.
    Niemniej jednak w poniedziałek wymienię pasek na nowy. Jeżeli problem nie ustanie zajmę się napinaczem.
    Odnośnie pompy to wątpię, że wymieniona też wyje powyżej 1500 obrotów. Kręcąc kierownicą nie słyszę żadnego hałasu.

    Dodano po 7 minutes:

    Sprzęgło alternatora też wymieniłem ok tygodnia temu - problem z wyciem trwa już ok miesiąca
    Ostatnio edytowane przez haphazard ; 05-12-2014 o 12:20 Powód: Dodano

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar haphazard
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Syców
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103kw2002r.
    Postów
    13

    Domyślnie

    Myślę, że nie ma co gdybać.
    Dziękuję za sugestie.
    W poniedziałek dam znać co wyszło.
    Życzę wszystkim udanego weekendu...

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar haphazard
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Syców
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103kw2002r.
    Postów
    13

    Domyślnie

    Witam po weekendzie
    Wymieniłem pasek i nic to nie dało. Sprawdziłem rolki napinacza i też lipa.
    Ma może ktoś gdzieś na półce dobrą pompę wspomagania???
    Chyba trafiłem na wadliwą z tym samym objawem wycia.

Podobne wątki

  1. pasek klinowy wielorowkowy?
    Utworzone przez iv3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-03-2015, 16:43
  2. Pasek Klinowy 2.4 jtd
    Utworzone przez enzo_pl w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 12-02-2011, 19:21
  3. pasek klinowy
    Utworzone przez atanek1970 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-11-2010, 19:35
  4. [156] pasek klinowy wielorowkowy
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-03-2008, 20:15
  5. Pasek klinowy.
    Utworzone przez csscss w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory