Piszczący pasek wieloklinowy JTD

Auto
GTV 2.0 TS , 166 2,4JTD, APRILIA RSV
(2,4 jtd fl) Witam piszczy strasznie i ugina sie po naciśnięciu :/ z moich obserwacji wynika ze napina się go rolką która znajduje sie między sprężarką klimy a dużym kołem które jest na wale...
Żeby to zrobić należy zdjąć koło i nadkole ???
Głupie pytanie :/ gdzie filtr kabinowy ??

Ostatnia edycja:
Przeczytaj instrukcję. Tam jest napisane jak się filtr kabinowy wymienia. Jest na podszybiu pod odkręcaną kratką.
Odnośnie paska to po prostu go naciągnij :) nie znam się na jtd ale tam chyba ta rolka ma mimośród.

Było wszystko. Trzeba szukać.

Sprawdź napinacz. Taka rolka ze sprężyna koło alternatora. Trzeba go ustawić. Jest w nim otwór. Ustawiasz takie oczko żeby sie pokryło z otworem w silniku. Wkładasz jakiś pręcik czy coś i masz zblokowany napinacz. Rolka koło sprężarki ma mimośród. Musisz nią nacisnąć pasek tak żeby pręcik w napinaczu swobodnie wyszedł.

Piszczeć może sam pasek. Proponuje zmienić na Gates.

Ostatnia edycja:
tak jak Gonzo pisze najpierw go porzadnie naciagnij bo 99% osob naciaga go rolka bez blokowania napinacza. poza tym paski conti uwielbiaja piszczec, gates jest sprawdzony i chodzi cicho

skontroluj koło pasowe czy guma nie popękała, ono także potrafi być przyczyną piszczenia, zobaczysz to po ściągnięciu nadkola.

dareme89, dokładnie, ja wymieniłem 3 paski jeden po drugi conti każdy piszczał po kilku km nawet na dość sporym naciągu, zaryzykowałem Dayco - nie piszczał wcale :)

A co do piszczenia, piszczy cały czas czy przez jakiś czas i potem milknie ? Sprawdź też sobie dla dobra sprawy obudowę od rozrządu - u mnie przez chwile piszczy potem cisza - sprawka obudowy, ale nie każdy przecież tak ma :)

P.S Dawid_zielu, niekoniecznie będzie piszczeć przy uszkodzonym kole, bardziej stawiłbym na ubrudzenia w rowkach koła pasowego.
uszkodzone koło najczęściej objawia Ci się telepaniem bądź też dziwnym klekotem od strony osprzętu :)