Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 70

Temat: Piszczący pasek wieloklinowy JTD

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mlesiakowski
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    CZęstochowa
    Auto
    GTV 2.0 TS , 166 2,4JTD, APRILIA RSV
    Postów
    90

    Domyślnie Piszczący pasek wieloklinowy JTD

    (2,4 jtd fl) Witam piszczy strasznie i ugina sie po naciśnięciu :/ z moich obserwacji wynika ze napina się go rolką która znajduje sie między sprężarką klimy a dużym kołem które jest na wale...
    Żeby to zrobić należy zdjąć koło i nadkole ???
    Głupie pytanie :/ gdzie filtr kabinowy ??
    Ostatnio edytowane przez mlesiakowski ; 20-06-2015 o 13:34

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przeczytaj instrukcję. Tam jest napisane jak się filtr kabinowy wymienia. Jest na podszybiu pod odkręcaną kratką.
    Odnośnie paska to po prostu go naciągnij nie znam się na jtd ale tam chyba ta rolka ma mimośród.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Było wszystko. Trzeba szukać.



    Sprawdź napinacz. Taka rolka ze sprężyna koło alternatora. Trzeba go ustawić. Jest w nim otwór. Ustawiasz takie oczko żeby sie pokryło z otworem w silniku. Wkładasz jakiś pręcik czy coś i masz zblokowany napinacz. Rolka koło sprężarki ma mimośród. Musisz nią nacisnąć pasek tak żeby pręcik w napinaczu swobodnie wyszedł.



    Piszczeć może sam pasek. Proponuje zmienić na Gates.
    Ostatnio edytowane przez gonzo ; 20-06-2015 o 14:26
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  4. #4
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    tak jak Gonzo pisze najpierw go porzadnie naciagnij bo 99% osob naciaga go rolka bez blokowania napinacza. poza tym paski conti uwielbiaja piszczec, gates jest sprawdzony i chodzi cicho

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    skontroluj koło pasowe czy guma nie popękała, ono także potrafi być przyczyną piszczenia, zobaczysz to po ściągnięciu nadkola.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    dareme89, dokładnie, ja wymieniłem 3 paski jeden po drugi conti każdy piszczał po kilku km nawet na dość sporym naciągu, zaryzykowałem Dayco - nie piszczał wcale

    A co do piszczenia, piszczy cały czas czy przez jakiś czas i potem milknie ? Sprawdź też sobie dla dobra sprawy obudowę od rozrządu - u mnie przez chwile piszczy potem cisza - sprawka obudowy, ale nie każdy przecież tak ma


    P.S Dawid_zielu, niekoniecznie będzie piszczeć przy uszkodzonym kole, bardziej stawiłbym na ubrudzenia w rowkach koła pasowego.
    uszkodzone koło najczęściej objawia Ci się telepaniem bądź też dziwnym klekotem od strony osprzętu


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Ja u siebie walczyłem z tym świergoleniem.Najpierw stwierdziłem,że piszczy któreś łożysko prowadzące.Zdjąłem je,otworzyłem kapsle,umyłem w benzynie...nowy smar i cisza,przez 30 sekund.Póżniej doszedłem do wniosku,że jak wymieniali rozrząd,to pogieli kółko od napinacza,to metalowe,bo był lekki mimośród i napinacz drgał.Zamówiłem zamiennik plastykowy i było jeszcze gorzej.Na końcu zamówiłem pasek gatesa i nastała cisza,która trwa już 20 tysi.
    Obłędne te Alfy w tych usterkach.Taka pierdoła a ucho wkurzała niemiłosiernie.

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale jak widać to nie wina alfy

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Dokładnie. Tak jak pisałem wyżej i w Alfie Czesia jest to samo ;-)


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    P.S Dawid_zielu, niekoniecznie będzie piszczeć przy uszkodzonym kole, bardziej stawiłbym na ubrudzenia w rowkach koła pasowego.
    uszkodzone koło najczęściej objawia Ci się telepaniem bądź też dziwnym klekotem od strony osprzętu
    Uwierz mi widziałem jak popękana/rozrywająca guma w kole pasowym powodowała piszczenie, choć tak jak napisałeś niekoniecznie ono musi być powodem źródłem owego hałasu.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

Podobne wątki

  1. Pasek wieloklinowy do 156 jtd 1.9 '99
    Utworzone przez t0mtrw w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-03-2015, 18:12
  2. Pasek wieloklinowy
    Utworzone przez wador w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 06:00
  3. [145] Pasek wieloklinowy
    Utworzone przez pawell23 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 29-12-2012, 09:36
  4. Pasek wieloklinowy v6
    Utworzone przez Piotras w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-01-2012, 14:56
  5. Pasek wieloklinowy
    Utworzone przez PLASTICZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-03-2010, 17:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory