Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Dynamika 2.4 JTD

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar barkonar
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 166 JTD 2002r.
    Postów
    102

    Question Dynamika 2.4 JTD

    Mam problem z zamuleniem mojej Alfy na niskich obrotach. Do 2000 prawie nie jedzie, po przekroczeniu tej wartości jest znacznie lepiej. Po odpięciu przepływki w zakresie do 2000 jest znacznie lepiej, ale pojawia się dymienie (według mnie dość spore). Na moje oko jest ot wina przepływki, ale zastanawiam się czy to nie turbina.

    Zrobiłem logi (RPM, intake air quantity, desired intake air quantity). Wynika z nich, że przepływka pokazuje max 1017 mg/i a wyliczone to 1894 mg/i. Załączam plik CSV.

    Od 42 sekundy do 59 sekundy jest pełen gaz na 4 biegu, a od 98 do 109 na 3 biegu.

    Mam zaślepiony EGR (o dziwo nie pokazuje błędu).

    Ma ktoś jakiś pomysł jak to dalej diagnozować? 04-08-2015.txt

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Fable
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    ok. Opola
    Auto
    Alfa Romeo 166, 2.4 JTD- 150KM, 2003r.
    Postów
    102

    Domyślnie

    mam podobny problem, jak jade na 1 biegu to samochod jakby nie mial mocy, a nagle wciska mnie w fotel i nigdy nie umiem przez to płynnie ruszyć, wiec podpisuję się pod tematem.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar barkonar
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 166 JTD 2002r.
    Postów
    102

    Domyślnie

    A odpinałeś przepływkę?
    Przy jakich obrotach zaczyna Cię wciskać w fotel?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Jak ciągnie od 2500 to albo przepływka, albo otwarty egr, podmień przepływomierz od kogoś na chwilę i zobaczysz.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Fable
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    ok. Opola
    Auto
    Alfa Romeo 166, 2.4 JTD- 150KM, 2003r.
    Postów
    102

    Domyślnie

    nie przyjrzalem sie, ale mysle ze nie tak wysoko, gdzies na poziomie 1500 wciska w fotel, wczesniej czuje ze cos go jakby hamuje :/ nie odpinalem przepływki, bo sie na tym nie znam i nawet nie wiem gdzie to jest, ale jesli mozecie napisac gdzie to moze sprobuje to zrobic. Ost. mechanik mowil mi ze jakis blad pokazuje na egr wiec sam niewiem :/ no i juz kiedys zakladalem temat o tym ze obroty mi faluja, jade powoli(wyjezdzam z podworka) a tu mi obroty z 1tys. do 2 wskakuje, musze szybko wcisnac sprzeglo, puscic delikatnie i sie poprawia.. i przy jezdzie czuje jak mi delikatnie przyspiesz i hamuje samochod(wyczuwalne dla kierowcy)

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.4 JTD 150 ps Rocznik 2003 po lifcie srodka . Wersja Sedan
    Postów
    8

    Domyślnie

    Przepływomierz to ta kostka z wyczka w ktora wchodzi ci rura powietrza u góry obudowy filtra takie kolanko nie trudno znalezc odepnij wtyczke i zobacz ale z miejsca mowie ze kupa dymu z tylu bedzie

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Fable
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    ok. Opola
    Auto
    Alfa Romeo 166, 2.4 JTD- 150KM, 2003r.
    Postów
    102

    Domyślnie

    dobra zaraz pójde to zrobić, ale dymić tak będzie ciągle? bo jeśli tak to to jest bezsensu, a jeśli nie to dokładnie który z problemów moich wyeliminuje odpięcie wtyczki?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Jak odpiecie przeplywki może wyeliminować twój problem.
    Może ci pokazać że po odpieciu auto jedzie inaczej ,lepiej ,płynniej, co będzie oznaczać ze przepływomierz jest do wymiany.

    I zrób normalne logi.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Fable
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    ok. Opola
    Auto
    Alfa Romeo 166, 2.4 JTD- 150KM, 2003r.
    Postów
    102

    Domyślnie

    aha rozumiem, ale dymic bedzie rpzez caly czas od odpiecia? o co chodzi z tymi logami, nie znam się wiec mówie troszke jasniej jesli widzicie, że ktoś ma tylko 30 postow.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jeśli są błędy wskazujące na EGR i masz wersje 10V to zaślep go całkowicie i zobacz czy będzie poprawa.

    Za błędy winić Tapatalk i operatora MB526
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Dynamika silnika MultiAir 170 KM przed vs poliftowa
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 25-09-2015, 19:16
  2. [33] Spalanie, obroty, dynamika 1.4 IE
    Utworzone przez amigas w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 16:21
  3. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-05-2010, 17:31
  4. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory