Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: [166] 3.0 V6 topiąca się cewka

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie [166] 3.0 V6 topiąca się cewka

    Mam niemały problem.
    Dziś wymieniałem świece ponieważ motor gubił zapłony. Pomijam fakt że poprzedni właściciel wkręcił świeczki Champion RC9YC ;/
    Ja zakupiłem DENSO K20TT i bezproblemowo wymontowałem stare, założyłem nowe i wszystko skręciłem. Po odpaleniu motor chodzi jak powinien ale po kilku minutach cewka na 4 zaczęła dymić a dokładnie topić się. Pomyślałem że pewnie jakaś lipna świeczka więc zamontowałem starą i podłączyłem następną cewkę - miałem zapas starych. Ku mojemu zdziwieniu sytuacja się powtórzyła. Sprawdziłem instalacje czy gdzieś nie naruszyłem izolacji itp, wszystko ok. Więc zapodałem trzecią cewkę ale tej nie doprowadziłem do topnienia ponieważ wyłączyłem wcześniej motor - pewnie by tak skończyła bo była o wiele bardziej nagrzana niż reszta.

    Zmierzyłem napięcie na wtyczce i pomiędzy 1 a 3 pinem wynosiło 14-14,2V. Na 5 cylindrze w czasie pracy wynosi 13,8V.

    Motor jest zagazowany ale w czasie tej całej akcji paliłem jedynie na benzynie.


    Ktoś spotkał się z takim problemem? Nie ukrywam że bardzo problematyczny - FINANSOWO hahaha.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20160629_160342.jpg
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	51.1 KB
ID:	204527
    Ostatnio edytowane przez rafik. ; 29-06-2016 o 16:58
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    wymieniałeś cale cewki razem z tą gumą ?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Tak, tak całe takie jak na zdjęciu. Ciężka sprawa.
    Jutro spróbuję odpalić na 5 garach i w cewce wsadzić starą świece i zobaczyć jaka daje iskrę.
    Byłem tez u chłopaków w Irbisie i tez w lekkim szoku. Pierwsza odpowiedź że uwalona cewka ale jak usłyszeli że z 2 też tak się stało to ogłupieli.
    Przejrzę raz jeszcze jeszcze okablowanie. Ale z drugiej strony skoro cewka dostaje napięcie to raczej nie powinno być problemu z wiązką.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,605

    Domyślnie

    Cewka dostaje tylko niskonapięciowy impuls. Z technicznego punktu widzenia nie może to wywołać przegrzania. Temperatura powstaje na skutek wyindukowania wysokiego napięcia w samej cewce. Tak więc wszystko by wskazywało na wadliwą cewkę i jej winę ale z tego co napisałeś to byłby zdumiewający zbieg okoliczności. Trudno coś tu doradzić bo każda próba może dużo kosztować.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Ostatnia próba to była na cewce wykręconej z 5 garnka tak abym na 100% był pewien że jest sprawna. Jej nie doprowadziłem do wylania/stopienia bo odpuściłem ale i tak była mega gorąca. Wiem jak działa cewka bo w szkole miałem elektrotechnikę i coś tam ogarniam - pierwotna, wtórna i jazda. Jutro tak jak pisałem spróbuję na 4 cewce wsadzić samą niewkręcona świecę, obadam czy tak samo się grzeje i jaka daje iskrę.

    Czy to zły pomysł bo mi się skończyły.

    Wrzuciłem jeszcze zapytanie na elektrodzie, zobaczymy co oni tam wymyślą.
    We Wrocku gdzieś da radę kupić te cewki od Fiata 20V? bo 100zł za dym po kilku minutach przeboleje ale 250 już słabo Używki widziałem na allegro za grosze ale nie u nas.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,605

    Domyślnie

    Jeżeli jesteś w stanie postawić diagnozę zanim się stopi (robi się bardzo gorąca) to dobrze. Możesz próbować. Pokombinuj z przekładaniem wtyczek i świeczek. Aż nie wiarygodne by było jakby to była wina instalacji. Może [MENTION=5374]danus77[/MENTION] się tu wypowie. Zapewne dysponuje większą wiedzą w tej materii. Może my coś źle kombinujemy.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    A może motor cos się spierdolił i na tym garnku tak podnosi temperaturę i przechodzi po świecy na cewkę - wiem że to głupie ale kombinuję jak głupi.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,605

    Domyślnie

    Słaba teoria ale i tak miałeś przerzucić cewkę na inny gar żeby zobaczyć czy się tam przegrzewa.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Słaba teoria ale i tak miałeś przerzucić cewkę na inny gar żeby zobaczyć czy się tam przegrzewa.
    Ja tu dołek mam, żałobę i czarne myśli a ten ciśnie ze mnie
    Jutro przybędę do ciebie busem bo graty muszę z budowy zabrać.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,283

    Domyślnie

    Jedyne opcje jakie widzę na topienie aż izolacji w cewce po wtórnej to:
    - zwarcie na świecy, złą przerwa
    - zbyt wysoka temperatura spalania, ale tu motor nie powinien równo pracować
    - uwalona instalacja/kable po stronie pierwotnej. Cewka ma na stałę + i sterowana jest masą. Jeśli ten kabel masowy ma gdzieś uszkodzoną izolację i przejście do masy to cewka może byc cały czas wysterowana. Ale i w tym przypadku motor nie powinien równo pracować, bo to właśnie to mieszanie masą przez ECU wytwarza impuls.

    Przemierz całość jak w poniższym temacie, ale dodatkowo jeszcze każdy kabel do masy auta sprawdź
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...a_ssacego.html
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. [156] 1.8 TS Czy to cewka ?
    Utworzone przez Hub3rTp w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 12:31
  2. CEWKA
    Utworzone przez KUBAS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-03-2007, 22:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory