Poniżej 4 kroki sprawdzania układu paliwowego w przypadku ciężkiego rozruchu lub niemożliwości odpalenia silnika.
Proszę przestrzegać poniższych zaleceń przy wykonywaniu operacji w komorze silnika:
- - Wyłączyć silnik i poczekać, aż ostygnie.
- - Nie pal.
- - Brak otwartego ognia w pobliżu.
- - Upewnij się, że znajduje się gaśnica w sąsiedztwie.
1. Sprawdzanie niskiego ciśnienia krok 1
Podłączyć przetwornik ciśnienia przyrządu diagnostycznego Examiner / SDC pomiędzy rurą kolektora powrotu paliwa (1a) i przewodu powrotnego do zbiornika (1b). W naszym przypadku wystarczy manometr do pomiaru ciśnienia paliwa oraz trójnik i kawałek wężyka.
![]()
- Włączyć zapłon.
- Sprawdź, w ciągu 30 sekund, czy ciśnienie na manometrze jest mniejsza niż 1 bar.
- Pompa w zbiorniku zatrzymuje się po 30 sekundach.
- Upewnij się, że kurki i śruby regulacyjne obok manometru są otwarte (z wyjątkiem tych, na rurach nie podłączonych do systemu).
2. Sprawdzanie niskiego ciśnienia krok 2
Podłączyć przetwornik ciśnienia przyrządu diagnostycznego Examiner / SDC pomiędzy filtrem oleju napędowego (1a) oraz pompą ciśnieniową (1b). W naszym przypadku wystarczy manometr do pomiaru ciśnienia paliwa oraz trójnik i kawałek wężyka.
- Włączyć zapłon.
- Sprawdź, w ciągu 30 sekund, czy ciśnienie na manometrze jest pomiędzy 1.8-3.0 bar.
- Pompa w zbiorniku zatrzymuje się po 30 sekundach.
- Upewnij się, że kurki i śruby regulacyjne obok manometru są otwarte (z wyjątkiem tych, na rurach nie podłączonych do systemu).
3. Sprawdzanie wysokiego ciśnienia krok 1
- Odłączyć przewody elektryczne od wszystkich wtryskiwaczy paliwa.
- Odłączyć przewody recyrkulacji paliwa ze wszystkich wtryskiwaczy.
- Zablokować rurę tak, żeby nie wylatywało paliwo podczas testu. Np. śubką
Przekręcić kluczyk do pozycji startowej na 5 sekund i sprawdzić, czy paliwo nie wyłania się z końcówek wtryskiwaczy.
To jest normalne, że zobaczymy troszkę paliwa na powrotach wtryskiwaczy.
4. Sprawdzanie wysokiego ciśnienia krok 2
- Odłączyć przewody elektryczne od wszystkich wtryskiwaczy paliwa.
- Odłączyć przewody recyrkulacji paliwa ze wszystkich wtryskiwaczy.
- Zablokować rurę tak, żeby nie wylatywało paliwo podczas testu. Np. śubką
Podłączyć przyrząd diagnostyczny do Examiner / SDC/ FES/MES/AlfaOBD etc.
Wybrać w parametrach:
- mierzone ciśnienie paliwa
- obroty silnika
Przekręcić kluczyk do pozycji startowej na 5 sekund i sprawdzić, czy ciśnienie paliwa wynosi ponad 150 barów i obroty silnika powyżej 200 rpm.