Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Pasek napędu urządzeń pomocniczych i inne

  1. #1
    bastan
    Gość

    Domyślnie Pasek napędu urządzeń pomocniczych i inne

    Witam wszystkich.
    Mam dwa problemy z moją Niunią 2,4 JTD 10CV

    Problem 1.
    Zaczęła głośniej pracować. tzn w okolicy urządzeń pomocniczych pojawił się dość wyraźny szum. Podejrzewam , któreś łożysko (klima, alternator, może napinacz)
    Chcę zrzucić pasek rowkowy i "obadać" te łożyska. I tu pytanie... czy autko bez tego napędu może chwilę dłużej popracować??? Chyba pompa wody i oleju są napędzane od rozrządu???
    Powiedzcie jak to jest....

    Problem 2.
    Miałem takie dziwne klapnięcie i stuk z układu przeniesienia napędu przy dodawania i odejmowania gazu. Zostało wymienione kompletne sprzęgło i koło dwumasowe (wszystko nowe Valeo)... Stuk przy dodawaniu i ujmowaniu gazu zniknął ale to dziwne klapnięcie, mlaśnięcie, głuchy stuk (nie wiem jak to nazwać) przy zmianie biegów pozostał... Co to może być? Szczególnie go słychać z redukcji z 3 na 2.

    Z góry dzięki...

  2. #2
    cactooz
    Gość

    Domyślnie

    Po zdjęciu paska Auto może pracować, nie będzie działać wspomaganie kierownicy i ładowanie no i klima oczywiście. Alfka pobiera tylko prąd do podtrzymania pompy paliwa, więc dopóki masz naładowany aku, auto będzie chodzić.

    Zbadaj czy stuk który opisujesz nie pochodzi z zawieszenia i nie pojawia się przy gwałtownym dodaniu/ujęciu gazu u mnie coś takiego się działo, pomogła wymiana tulei na sworzniu wachacza.

  3. #3
    dobry człowiek
    Gość

    Angry Wspomaganie

    Witam. Mam pytanie u mnie w 166 2.4 JTD też słychdż taki pisk no i przestało działąć wspomaganie kierownicy co to może być, czy można naprawić pompę czy nie.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR 166 2,4 JTD
    Postów
    175

    Domyślnie Wspomaganie

    Witam pompę wspomagania ukladu kierowniczego mozna jak najbardziej naprawic ,zregenerować w zakladach specjalizujacych w tego typu naprawach.

  5. #5
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bastan Zobacz post
    Problem 2.
    Miałem takie dziwne klapnięcie i stuk z układu przeniesienia napędu przy dodawania i odejmowania gazu. Zostało wymienione kompletne sprzęgło i koło dwumasowe (wszystko nowe Valeo)... Stuk przy dodawaniu i ujmowaniu gazu zniknął ale to dziwne klapnięcie, mlaśnięcie, głuchy stuk (nie wiem jak to nazwać) przy zmianie biegów pozostał... Co to może być? Szczególnie go słychać z redukcji z 3 na 2.
    Może to być luz na przegubie wewnętrznym, najczęściej właśnie objawia się głuchym klapnięciem podczas zmiany biegu.

  6. #6
    alfina156JTD
    Gość

    Domyślnie

    pompe kupiłem na allegro za 30 zł ofiata i smiga juz 50 tysi hehehe - za regeneracje starej cheli 400 zł czy cos-masakra

Podobne wątki

  1. pasek urządzeń pomocniczych
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2011, 11:31
  2. pasek urzadzeń pomocniczych+rozrząd+wyciek
    Utworzone przez wojtas_aw w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-11-2010, 23:59
  3. Coś ścina mi pasek urządzeń pomocniczych
    Utworzone przez tomaszko79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-09-2010, 07:08
  4. Koło pasowe dwumasowe napędu urządzeń
    Utworzone przez wojtekml w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-05-2010, 16:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory