Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 69

Temat: DSP co to właściwie jest, schemat ?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar artur31
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    Auto
    166 2.0 TS czerwona 2000r, 166 2,4 JTD niebieska 2002r
    Postów
    20

    Domyślnie DSP co to właściwie jest, schemat ?

    Od niedawna posiadam Alfe wyposażoną w DSP, bardzo mnie to cieszyło gdyż czytałem na forum jakie to świetne urządzenie.

    W tej chwili widzę tylko jedną znaczącą różnicę, subwoofer wbudowany w tylną półkę.

    Głośniki w drzwiach są identyczne jak wersja bez DSP (czyli wersja z 8 głośnikami), DSP-(10 głośników) a tak naprawdę to 8+subwoofer.

    Subwoofer w tylnej półce niezbyt przypadł pasażerom na tyle.
    Przy nieco głośniejszym słuchaniu cała półka drży i trzeszczy.

    A teraz pytanie: co właściwe robi DSP (oprócz wzmacniacza subwoofera)
    czy ktoś ma schemat połączeń DSP z ICSem

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Mam podobne odczucia. DSP teoretycznie posiada funkcje "uprzestrzennienia" dźwięku no i oczywiście dodatkowy wzmacniacz. Tylko, że typowe ustawienia POP, HIFI, CLASSIC są kompletnie bezużyteczne i tylko degradują dźwięk (większy lub mniejszy pogłos). Nie miałem okazji słuchać standardowego systemu alfy, ale DSP rozczarowuje.

  3. #3
    PrzemekZ81
    Gość

    Domyślnie

    A ja właśnie zastanawiam się nad montażem DSP w moim aucie, mam 8 głośników standard do tego zamierzam dołożyć wzmacniacz i dwa głośniki niskotonowe w półkę ale po waszych spostrzeżeniach zacząłem się niepokoić.
    Czy aby na pewno warto...?
    Dobrze by było by się wypowiedział ktoś kto miał możliwość odsłuchu audio z i bez DSP.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Z pewnością warto zamontować DSP ze względu na dodatkowy wzmacniacz i głośniki basowe. Te dwa elementy na pewno dodają dźwiękowi "mięcha".
    Trzeba tylko samodzielnie pokręcić gałami i znaleźć właściwe ustawienia, bo na procesor dźwięku liczyć nie można.

  5. #5
    PrzemekZ81
    Gość

    Domyślnie

    Racja, jednak dwa dodatkowe głośniki zrobią trochę dobrego przecież Alfa 166 to nie auto nadające się do zagłuszania dyskotek tylko limuzyna z klasą co oczywiście nie przeszkadza w tym gdy jak trzeba to troszkę decybeli powinno być do dyspozycji, szkoda że tak trudno znaleźć głośniki w półkę 20 cm i z opornością 2 Omh.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM
    Postów
    435

    Domyślnie

    ja dokładałem DSP i powiem że z DSP jest dużo ładniejszy dźwięk, niestety nie mam jeszcze w tylnej półce głośników 2 ohm tylko 4 ohm i jak daje sie głośniej to słychać że te głośniki nie pasują tam. Głośniki 2ohm pozostaje tylko kupić nowe w serwisie po około 220zł za sztukę (nie mogę znaleźć używek żadnych), lub kupić głośniki chyba JBL GTO coś około 370 za komplet.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Znajomy w swojej 166 nie ma DSP i powiem ze w porównaniu do mojej gra mu to jak telefon ;/
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar artur31
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    Auto
    166 2.0 TS czerwona 2000r, 166 2,4 JTD niebieska 2002r
    Postów
    20

    Domyślnie

    W tej chwili mam dwie ALFY 166 jedna z DSP druga bez

    System audio bez DSP całkowicie mnie rozczarowywał dlatego wzbogaciłem go o subwoofer i dodatkowy wzmacniacz (ICS ma wszystkie potrzebne wyjścia) dzwięk znacząco się poprawił. ( w tej formie dzwięk jest dobry i dla mnie wystarczający). Przypadkowo znalazłem na wyprzedaży wzmacniacz JBL GTO 6000 (4 kanały) i postanowiłem dalej popracować nad dzwiękiem. Dokupiłem dwa głośniki na przód Pioneer TS-A172C w komplecie z tweeterami i zwrotnicami i zasiliłem je poprzez wzmacniacz.
    Teraz mogłem cieszyć się Hi-Fi ... niestety tylko przy wyłączonym silniku.
    Przy włączonym silniku słychać było jego pracę w głośnikach ... Ważne aby zasilanie jak i masa były brane z tego samego punktu do wszyskich urządzeń. Tak więc warto powierzyć to specjalistom.

    Dodatkowe urządzenie jakie kupiłem to mały korektor z filtrem na sub.
    Kiedy ustawiałem poziom basu przy CD, okazywało się że jest ciut za dużo przy radiu ... i na odwrót. To urządzonko pozwalało na płynną regulację oraz całkowite wyłączenie subwoofera.

    Głośniki w drzwiach montowałem za pomocą pierścieni dystansowych, orginalne otwory były zbyt płytkie.

    Zauważyłem też, że subwoofer w bagażniku nie daje najlepszego dzwięku, dużo lepiej brzmi jak skrzynia basowa jest na tylnym siedzeniu i jedynie kiedy jeżdzę z pasażerami chowam go do bagażnika.
    Duzy bass zamontowany w bagażniku powoduje drżenie całej karoserii.
    Mniejszy we wnątrz samochodu brzmi przyjemniej i potrzebuje dwa razy mniej mocy.

    Podsumowując proponuję:
    1. wymianę głośników przednich na lepsze (takie z oddzielnym tweeterem i zwrotnicą), montowane za pomocą pierścieni dystansowych z MDFu

    2. dodatkowy wzmacniacz do subwoofer (do 20cm)

    I system będzie grał lepiej niż z DSP.

  9. #9
    Denis_24
    Gość

    Domyślnie

    Bawie sie w car audio juz od paru lat naglosnilem nie jedno auto,
    Procesor DSP jest do nastawienia opoznien w glosnikach (od kazdego jestesmy w innej odleglosci)
    System stosowany jest przy naglosnieniach scen w najdrozszych glosnikach jak Meyer czy SLS.
    Przy budowie audio pierwsza i najwaznejsza inwestycja jest jednostka sterujaca czyli radio !
    Dobre radio z DSP wystarczy by posluchac muzyki ;D

  10. #10
    PrzemekZ81
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie bardzo ważna jest jednostka sterująca a w Alfie 166 cały system jest zintegrowany jako cała jednostka pod nazwą I.C.S. co osoby które orientują się nieco w temacie wiedza że nie jest najwyższych lotów do takiej jakości jaką proponują Nakamichi, Alpine, Denon, Rockford Fosgate dzieli ją lata świetlne, jedyną opcją która można zastosować jest zastosowania jednostki sterującej oddzielnie, np: zabudowa w schowku.
    Ale wszystko to zależy od indywidualnych preferencji każdego słuchacza.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Co ile właściwie są przeglądy okresowe?
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-10-2014, 07:54
  2. [GTV] czujnik...tak właściwie to czego
    Utworzone przez ArekD w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 13:27
  3. Pytanie odnośnie zacisków :) Właściwie dwa...
    Utworzone przez Kuba_156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 13-03-2012, 21:35
  4. [155] Chłodzenie a właściwie jego brak
    Utworzone przez azer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-08-2010, 18:29
  5. WARIATOR-co to właściwie jest?
    Utworzone przez kaes w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2007, 00:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory