Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: problem z geometrią

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Police
    Auto
    AR 166 2,4JTD 2003 r.
    Postów
    74

    Domyślnie problem z geometrią

    Witam wszystkich,
    opony letnie 225X45X17, opony zimowe 205X55X16. Przy założonych oponach zimowych wszystko ok., zużycie równomierne na całej powierzchni. Gdy jeżdżę na letnich pojawia się następujący problem. Z upływem przejechanych km opony stają się coraz bardziej głośne. Zużywają się szybciej od wewnętrznej strony. W jaki sposób doprowadzić do tego, aby opony letnie funkcjonowały poprawnie.
    AR 166 2,4 JTD, 2003 r. prod.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Może byś tak wrzucił skan wydruku badania zbieżności i kąty?

    Dodatkowo nie wiadomo, czy piszesz o przednich, tylnych, czy wszystkich kołach...
    Zbieżność/rozbieżność wyregulujesz, kąty nie (trzeba szukać co oberwało).
    Ostatnio edytowane przez twardy ; 29-03-2010 o 19:16

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Police
    Auto
    AR 166 2,4JTD 2003 r.
    Postów
    74

    Domyślnie

    W uzupełnieniu,
    problem dotyczy kół tylnych. Wymieniłem z przodu i z tyłu wszystkie wahacze.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    To i ja uzupełnię, bo się chyba pospieszyłem... Patrze teraz w eper na zawieszenie 166 i chyba będziesz mógł skorygować pochylenie koła (w 156 nie można).

    Tak więc jedź do warsztatu na sprawdzenie zbieżności i ew. jej korekty oraz pochylenia kół. Jeśli wymieniałeś wahacze to jak najbardziej może być różnica (twardsze gumy).

    PS. Warto również sprawdzić sprężyny (tył nie siedzi?) i amortyzatory, czy któryś nie padł...
    Ostatnio edytowane przez twardy ; 29-03-2010 o 20:08

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Police
    Auto
    AR 166 2,4JTD 2003 r.
    Postów
    74

    Domyślnie

    Amortyzatory w normie (w górnym zakresie). Sprężyny trzymają. Jutro wrzucę skan z badań.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Police
    Auto
    AR 166 2,4JTD 2003 r.
    Postów
    74

    Domyślnie

    zbieżność

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    No i czego się dowiedziałeś? Widzę, że wyregulowali Ci zbieżność z przodu, ale kątów na tyle już nie (nie mam 100% pewności, ale wydaje mi się że można).

    Przednie lewe koło cofnięte? Ale tutaj nic nie wskórasz w rozsądnych pieniądzach - najważniejsza zbieżność, żeby opon nie cięło...

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Police
    Auto
    AR 166 2,4JTD 2003 r.
    Postów
    74

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedź.
    Właśnie kątów nie można wyregulować. Jest to wartość stała. Tak twierdził diagnosta który dokonywał pomiarów. Ze swej strony nie mam pomysłu na ten stan. Niestety tył zbyt szybko się zużywa od wewnętrznej strony i opony do wyrzucenia. Tylko, że problem jest wyłącznie z oponami letnimi.
    Ostatnio edytowane przez bogbit ; 31-03-2010 o 06:35

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Okolice Opola
    Postów
    37

    Domyślnie

    Przyłączę się do tematu, bo widzę, że mam podobny problem, tzn. bardzo mocno zdarta wewn. część tylnych opon przez sezon zimowy. Zbieżność ustawiona na wiosnę 2009 (identyczny problem ale z oponami z przodu), nie tak dawno przeszedłem bez problemów rejestrację, co prawda dowiedziałem się że amortyzatory do wymiany (35%), ale ponoć żadnych luzów. Ostatnio zauważyłem natomiast, że tylne kołą są zdecydowanie pod za dużym kątem /--\, a w związku z tym, że jestem w sprawach mechaniki raczej laikiem, co odpowiada za tak złe ustawienie kół (bo to zapewne przyczyna zdartych opon) i co muszę w pierwszej kolejności wymienić abym nie zjechał sobie nowo kupionych opon letnichPozdrawiam
    Paweł
    AR 146 1.4 TS
    AR 166 2.4 JTD

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Widzę, że w dziale 166 opornie strasznie macie

    Przydałoby się, gdyby ktoś w końcu powiedział/potwierdził, czy można regulować pochylenie kół tylnych, czy nie...?
    Pierwszy rys. pozycja 1.... Do czego to służy?







    Jeśli nie można regulować, to w ogóle ta wymiana wahaczy bez sprawdzenia kątów, to jakieś nieporozumienie...

Podobne wątki

  1. problemy z geometrią
    Utworzone przez l0pez w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-05-2014, 09:01
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 22:16
  3. Kolektor ze zmienną geometrią
    Utworzone przez Danny78 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-07-2009, 19:47
  4. [156] sterowanie geometrią turbiny
    Utworzone przez sedici w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-02-2009, 14:55
  5. problem z geometrią przednich kół
    Utworzone przez czupus82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 23-08-2007, 10:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory