Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Problem!! Jakie ładowanie??

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał mahony2008 Zobacz post
    A mierzył ktoś ładowanie u siebie? Pytanie do posiadaczy V6 bo inne mogą mieć inaczej!!
    Witam,

    Mam IDENTYCZNY problem jak Ty (3.0 V6, Altek Bosch 120A).
    Mierzyłem ładowanie:
    Na zimnym ze ssaniem: ok 14,2 V
    Na rozgrzanym (właczone światła itp): ok 13,7 V
    Ale tylko właczy sie wentylator i spada do ok 12,2 V (i czasem dosłownie sekundowe migotanie 10 V, 11 V itp) Wentylator sie wyłącza i wraca do ok 13,7 V.
    Wcześniej mysłałem, że coś mi ciągnie prąd bo z dnia na dzień potrafił się rozładować a na zdjętych klemach pojawiało się natężenie ok 2 amper. Tego jeszcze też nie wykluczam (wcześniej chodził czytnik Navi po wyjeciu kluczyka, ale odłączyłem całkiem).
    Narazie jak zostawiam na noc po miejskiej jeździe (czyli klima i prawie non stop 2 bieg wentylatora) to ...odłączam minusową klemę Oczywiście mierzę napięcie przed zdjeciem klemy i jest ledwo ponad 12V. (przy długich trasach aku naładuje się do 12,6 i kilka dni jest bez problemu).

    Jak coś wymyślisz to pisz, ja też postaram się tym zająć prawdopodobnie w weekend. Pozdrawiam.

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar mahony2008
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Wałcz
    Auto
    Fiat Stilo 1.9jtd była alfa 166 3.2 TI 2004
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał kelpin Zobacz post
    Ale tylko właczy sie wentylator i spada do ok 12,2 V (i czasem dosłownie sekundowe migotanie 10 V, 11 V itp)
    U mnie nie ma tego migotania tylko powoli liniowo spada napięcie!

    Cytat Napisał kelpin Zobacz post
    Jak coś wymyślisz to pisz, ja też postaram się tym zająć prawdopodobnie w weekend. Pozdrawiam.
    Miałem dzisiaj zobaczyć jak się będzie zachowywał wentylator po czyszczeniu chłodnic ale pogoda zrobiła psikusa i jest tylko 20stop i pada deszcz!
    Trzeba poczekać na lepszą pogodę
    mahony2008

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Polecałbym dobry zakład zajmujący się rozrusznikami i alternatorami. Powodem jest prawdopodobnie regulator napięcia w alternatorze.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  4. #14
    Użytkownik Ogier Avatar mahony2008
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Wałcz
    Auto
    Fiat Stilo 1.9jtd była alfa 166 3.2 TI 2004
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    Polecałbym dobry zakład zajmujący się rozrusznikami i alternatorami. Powodem jest prawdopodobnie regulator napięcia w alternatorze.
    Kolego altek nowy założony i tak jak w starym jest to samo nie daje rady, to w dwóch był by wadliwy regulator?
    Dzisiaj po wczorajszym czyszczeniu chłodnic przy włączonych światłach(ksenony),ics, klimie i 1bieg wentylatora ładowanie 13,5V 2bieg w ogóle się nie załączył to chyba nie tak żle ale temp tylko 20stop.
    Teraz czekam na upały żeby zobaczyć czy te czyszczenie przy wysokich temp. coś da!!
    mahony2008

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Ja mam trochę styczności z akumulatorami, niekoniecznie rozruchowymi, zawodowo. polecam naładowanie akumulatora prostownikiem, najlepiej elektronicznym o niskim prądzie ładowania. koniecznie ładowanie całkowicie odłączonego od instalacji w samochodzie. Po naładowaniu zobacz jak zachowuje się ładowanie tego akumulatora w samochodzie.

    Ten problem dzielimy na dwie części:
    - zbyt słaba wydajność alternatora (nie mówię o uszkodzeniu, czy wadzie),
    - problemy z odbiorami,

    Jeśli przy w pełni naładowanym aku napięcie ładowania bez względu na odbiory będzie ok, wykluczysz upływy i tego typu sprawy, będziesz się mógł skupić tylko na elementach odpowiedzialnych za ładowanie.

    Juto zrobię pomiary u siebie, może pożyczę rejestrator i zobaczę jak to wygląda w trakcie jazdy.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 24-07-2010 o 08:30
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  6. #16
    jair
    Gość

    Domyślnie

    Mój elektryk, do którego mam zaufanie mówi, że:
    - 14,4 V to książkowa teoria, tego nawet w nowym aucie trudno doświadczyć, a co dopiero w starym, gdzie ubytki prądu z przyczyn naturalnych są większe,
    - jeśli ładowanie nie schodzi poniżej 13,8V na wolnych obrotach bez świateł i ze światłami (tu nie powinno być odchylenia), a przy pełnym obciążeniu (światła+ICS+max.klima+szyba+lusterka) nie spada poniżej 12V - to alternator jest OK,
    - przy obrotach 2000 - ładowanie powinno być ok. 14,4V.

    Właśnie musiałem robić alternator bo wysiadł regulator napięcia i nowy akumulator starczał na miesiąc.

Podobne wątki

  1. ładowanie akumulatora
    Utworzone przez emo94 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 11:08
  2. [146] Problem : akumulator, ładowanie, rozrusznik?
    Utworzone przez kini007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-04-2011, 17:13
  3. Klima a ładowanie aku
    Utworzone przez urwiz w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 15-08-2010, 19:45
  4. [166] Ładowanie?
    Utworzone przez smuz w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-01-2008, 17:55
  5. [156] ładowanie
    Utworzone przez webmaster007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-01-2008, 01:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory