Temat: Zakup Alfy 166

  1. #2641
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    skrzynie w aisin siadaja z jednego powodu, ludzie nie zmieniali oleju przez 200tys, a wymiana powinna byc co 60tys. nie wymieniali bo serwis alfy uwazal ze sie nie wymienia, natomiast sam producemt slrzyni aisin przekonuje ze co te 60-80tys trzeba wymienic. ja dla spokoju wymienilbym olej dynamicznie w skrzyni ( czyli caly olej co jest w skrzyni czy ok 11-12l). jak wymienisz statycznie (sciagajac miske) to splynie z 5litrow. czyli polowa zostaje. wg mnie ta skrzynia jest bardzo wrazliwa na zuzyty olej i warto zrobic calosc, natomiast ZF w benzynie dobrze znosi statyczne wymiany. co do remontu ja robilem sterownik, czeka mnie jeszcze regeneracja konwertera. na wyremontowanej skrzyni na razie zrobilem 20tys wiec duzo ni moge napisac. ogolnie ta skrzynia aisin byla montowana w wielu autach m.in. volvo, renault itp i tam tez siadaly sterowniki, ludzie remontowali i jezdzili ale czy 100tys to nie wiem. malo jest osob co robi jednym autem tyle km.

    aha jak bedziesz jechal to zobacz czy jak zapnie bieg i przyspieszasz to czy obroty w pewnym momencie nie spadaja, tak jakby np miedzy 3 a 4 biegiem byl jeszcze jeden bieg, to jedyny objaw zuzytego konwertera u mnie, przynajmniej tak mowic facet jak mi sterownik w skrzyni wymienial.

    wazne jest w jakim stanie kupisz skrzynie, w serwisie mowili ze trzeba ja rozgrzewac jak silnik, nie ma mowy o codziennym bucie na zimnym oleju.

    poza tym ja sobie chwale, chociaz nie wiem czy na Twoim miejscu nie kupilbym manuala jakbym tyle jezdzil w trasie, bo manual ma 6 biegow, a jednak halas diesla przy 140 jest troche meczacy (ok2,5tys obrotow jezeli dobrze pamietam)

    jak kupisz i zauwazysz jakikolwiek dziwny obraz pracy skrzyni to jedz i od razu ja napraw, bo jezdzenie z rozwalonym sterownikiem powoduje uszkodzenie elementow wewnetrznych skrzyni jak tarczki itp a wiaze sie to juz z wiekszymi kosztam.

    aha ja za olej do skrzyni zaplacilem 500zl, wymiana w cenie wymiany sterownika, ale kolega w alfie 159 placil 1000zl za wymiane dynamiczna razem z olejem.
    Ostatnio edytowane przez dareme89 ; 24-11-2014 o 15:32

  2. #2642
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    spadek obrotów przy danej prędkości na każdym biegu( w przypadku 166 chyba poza pierwszym bo jest spiety i poza 5 bo i tak można go wrzucić dopiero od 85km/h) w automacie z konwerterem jest normalny Dareme. Powyżej jakiejś prędkości konwerter jest "spiety na stałe". Na każdym biegu zauważysz że przy przyśpieszaniu spokojnym silnik utrzymuje obroty na w miarę jednym poziomie (prawie jak w multitronicu ) ,efekt jakby ślizgania a dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości prędkość rośnie wraz z obrotami.
    Rożnica manual a automat jest niewielka , przy 2000 obr. w aisinie jest 105 km/h a w manualu 110 km/h na najwyższych biegach. Przeciez nie działa to tak że 5 manula odpowiada piątce automatu.
    Ile kosztował Cię sterownik?
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 30-11-2014 o 12:54

  3. #2643
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    Rożnica manual a automat jest niewielka , przy 2000 obr. w aisinie jest 105 km/h a w manualu 110 km/h na najwyższych biegach.
    jesteś pewien ze na 6 manual jest 110 km/h i 2 tys obr?

    ok pytanie nieaktualne, rozmawiacie o jtdm
    Ostatnio edytowane przez Kris_Nero166 ; 30-11-2014 o 14:16

  4. #2644
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Ja wiem o co Ci chodzi Jarek ale mi chodzi o inna sytuacje. Przy spokojnym przyspieszaniu konwerter jest bardziej spiety na sztywno i wtedy to widac. Dopiero jak mocniej wcisniesz to wtedy faktycznie obroty prawie stale a auto ptzyspiesza. U mnie wyglada jakbym miedzy 3 a 4 biegiem mial dodatkowy bieg i to tylko jak przyspieszam jak emeryt. Wskazal mi tp koles od automatow, ja na poczatku na to ne zwrocilem uwagi. Sprobuje to nagrac telefonem to zobaczysz o co chodzi.

  5. #2645
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Ale ja w swojej także miałem na trzecim biegu trzy takie spadki obrotów ,już nie pamiętam przy jakich obrotach ale były i wyglądało mi to na zaprogramowane działanie. Chetnie bym zobaczył jak to jest w innej ,bo w opowieści kolesi od automatów to bym nie uwierzył bo im zależy tylko na tym aby wymienić w skrzyni wszystko co potrafią bo zlokalizować prawdziwej usterki raczej nie umieją.
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 30-11-2014 o 17:29

  6. #2646
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    powiem Ci tak, jak ja pojechalem z uszkodzona skrzynia to umowilem sie na remont kapitalny. po czym facet wsiadl przejechal sie i powiedzial ze sterownik z zaworami do wymiany, na konwerterze jeszcze 20tys mozna przejechac ale widac juz objawy zuzycia m.in to co Ci napisalem, potem dodal co bedzie nastepowac w pracy konwerterze wraz ze zuzyciem ( i faktycznie powoli pojawiaja sie te objawy) skrzyni powiedzial zeby nie rozbierac bo jest ok ( a mogl wziac same 3tys za wyjecie skrzyni ). dodatkowo przy rozbieraniu skrzyni wlasciciel jest przy stole i pokazuja co i jak jest zuzyte, wiec to pierwszy profesjonalny warsztat jaki spotkalem odnosnie wszelakich napraw aut. on powiedzial ze taka praca konwertera nie jest prawidlowa, i powiedzial zebym zobaczyl jak to wyglada u ojca w aucie i faktycznie tam czegos takiego nie ma mimo ze konwerter tez pracuje rozpinajac i spinajac sie.

  7. #2647
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    ale automat automatowi nie jest równy i jedna skrzynia zachowuje się tak a druga inaczej ,ale skoro jesteś zadowolony to spoko . A jakie ma dawać objawy konwerter poza tym co mówisz.

  8. #2648
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    auto przy mocnym podjezdzie lub duzym obciazeniu przy mocnym wcisnieciu gazu auto nie ciagnie rozwnomiernie, jak bys jechal powiedzmy po tarce.
    drugi objaw to cos podobnego do slizgania sie sprzegla w manualu przy zmianie biegow( 1-2sek wzrost obrotow a auto nie przyspiesza), u mnie tylko dwa razy to mialem na zimnej skrzyni.

    wiem ze skrzynia skrzyni nie rowna, ale w wiekszosci skrzyn wystepuje slizganie sie konwertera do jakies predkosci a pozniej spiecie na stale, nie wiem jak to jest w dwusprzeglowkach tylko.

  9. #2649
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    a robili ci adaptację skrzyni? potrafi bardzo pomóc jeśli faktycznie elementy wewnątrz nie są już zajechane ponad normę

  10. #2650
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    robili. wszystko chodzi ok, oprocz tych objawow konwertera. ale konwerter na pewno bede robic na wiosne zeby bylo juz na tip top szczegolnie ze zaczne robic teraz przebiegi razy 2 niz zawsze.

Podobne wątki

  1. Zakup Alfy 147
    Utworzone przez AdaaM_ w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 08:44
  2. Zakup Alfy
    Utworzone przez stormer w dziale 156
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 06-12-2011, 10:20
  3. [155] Zakup Alfy 155
    Utworzone przez waci82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-10-2009, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory