skrzynie w aisin siadaja z jednego powodu, ludzie nie zmieniali oleju przez 200tys, a wymiana powinna byc co 60tys. nie wymieniali bo serwis alfy uwazal ze sie nie wymienia, natomiast sam producemt slrzyni aisin przekonuje ze co te 60-80tys trzeba wymienic. ja dla spokoju wymienilbym olej dynamicznie w skrzyni ( czyli caly olej co jest w skrzyni czy ok 11-12l). jak wymienisz statycznie (sciagajac miske) to splynie z 5litrow. czyli polowa zostaje. wg mnie ta skrzynia jest bardzo wrazliwa na zuzyty olej i warto zrobic calosc, natomiast ZF w benzynie dobrze znosi statyczne wymiany. co do remontu ja robilem sterownik, czeka mnie jeszcze regeneracja konwertera. na wyremontowanej skrzyni na razie zrobilem 20tys wiec duzo ni moge napisac. ogolnie ta skrzynia aisin byla montowana w wielu autach m.in. volvo, renault itp i tam tez siadaly sterowniki, ludzie remontowali i jezdzili ale czy 100tys to nie wiem. malo jest osob co robi jednym autem tyle km.
aha jak bedziesz jechal to zobacz czy jak zapnie bieg i przyspieszasz to czy obroty w pewnym momencie nie spadaja, tak jakby np miedzy 3 a 4 biegiem byl jeszcze jeden bieg, to jedyny objaw zuzytego konwertera u mnie, przynajmniej tak mowic facet jak mi sterownik w skrzyni wymienial.
wazne jest w jakim stanie kupisz skrzynie, w serwisie mowili ze trzeba ja rozgrzewac jak silnik, nie ma mowy o codziennym bucie na zimnym oleju.
poza tym ja sobie chwale, chociaz nie wiem czy na Twoim miejscu nie kupilbym manuala jakbym tyle jezdzil w trasie, bo manual ma 6 biegow, a jednak halas diesla przy 140 jest troche meczacy (ok2,5tys obrotow jezeli dobrze pamietam)
jak kupisz i zauwazysz jakikolwiek dziwny obraz pracy skrzyni to jedz i od razu ja napraw, bo jezdzenie z rozwalonym sterownikiem powoduje uszkodzenie elementow wewnetrznych skrzyni jak tarczki itp a wiaze sie to juz z wiekszymi kosztam.
aha ja za olej do skrzyni zaplacilem 500zl, wymiana w cenie wymiany sterownika, ale kolega w alfie 159 placil 1000zl za wymiane dynamiczna razem z olejem.