Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Prawidłowy montaż wahaczy

  1. #1
    henekl
    Gość

    Domyślnie Wahacz tył górny jak dokręcić .

    Wymieniłem kompletne tylnie zawieszenie po 52 tyś i mam pytanie jak dokręcić śrubę górnego wahacza tył do belki , ponieważ gumowe tuleje dokręca się przy stojącym samochodzie na kołach .
    Mechanik odkręcił tylne zawieszenie wymienił wszystkie wahacze nie dokręcając śrub potem przykręcił belkę i opuścił samochód na koła i problem nie można dokręcić ( brak dostępu ) śruby tylnego wahacza górnego prawa strona więc belka w dół i dokręcenie śruby w pozycji na oko jednak nie wiem czy wahacz jest zakręcony prawidłowo, a nie chcę urwać gumy w nowym wahaczu .
    Nie znalazłem żadnej informacji o położeniu wahacza względem belki ani sposobu dokręcania wahaczy górnych tylnych .
    Proszę o fachową odpowiedz .

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie Prawidłowy montaż wahaczy

    Hejka

    Mam taki problem. Otóż zabralem sią za wymiane górnych wahaczy i napotkalem problem. Dokręciłem tą długą śrubą wahacz i nie wiem czy tuleje gumowo metalowe powinny sie obraca cale czy tylko to co jest w srodku metalowe??? Chyba ze ma to byc skrecone na tyle lekko aby jedno i drugie sie nie obracalo. Nie mam pojecia co z tym teraz zrobic. Nie wiem czy razem z wahaczem ma sie obraca tylko element metalowy czy cala tulejka.


  3. #3
    Zeus
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli to co pokazujesz to tuleje z nowego wahacza, to wydaje mi się, że skręciłeś wahacz na podniesionych kołach, następnie opuściłeś, wahacz poszedł do góry i rozerwał wulkanizat...
    Z jednej strony dowodzi to niezbyt dobrej jakości wahacza ale przede wszystkim wadliwy montaż.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    to nie sa tuleje z mojego wahacza tylko jako przyklad pokazalem tuleje ktora mozna kupic na allegro do wepchniecia w wahacz. Wymieniałeś już wahacze w tym aucie? W sumie te tuleje i tak czy siak jak skrecisz na opuszczonych kolach to przy podnoszeniu auta na lewarku i tak sie musza przesunac no nie ma innej mozliwosci. Stary wahacz pracował luźno ale pracował tak że te tulejki metalowe obracały się w gumie a nie obkręcała się cala guma.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 07-11-2010 o 13:21

  5. #5
    Zeus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał blandor Zobacz post
    to nie sa tuleje z mojego wahacza tylko jako przyklad pokazalem tuleje ktora mozna kupic na allegro do wepchniecia w wahacz. Wymieniałeś już wahacze w tym aucie? Bo w sumie te tuleje i tak czy siak jak skrecisz na opuszczonych kolach to przy podnoszeniu auta na lewarku i tak sie musza przesunac no nie ma innej mozliwosci. Stary wahacz pracował luźno ale pracował tak że te tulejki metalowe obracały się w gumie a nie obkręcała się cala guma.
    Zrozumiałem, że po montażu tuleja met. i tuleja gumowa wypadły. Luźne to być nie może. Taki wahacz mam przed sobą w tej chwili nawet.....

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    tuleje obracaja sie wtedy jak sa przykrecone do tego kielicha amortyzatora. Chodzi o to ze prawdopodobnie powinny obracac sie tylko te wewnetrzne metalowe tulejki wahacza a guma powinna zostac na miejscu. Nie wiem juz co mam myslec ale jak dla mnie tzn ze wahacz jest do wywalenia. Druga sprawa to oba wahacze sa minimalnie inne i juz zaczalem rozmawiac o tym z dostawca tego "badziewia". W poniedzialek zadzwonie i zrobie tam awanture, bo sie wkurzylem. Zalozylem jeden i biore sie za drugi a tu zonk. Troszke twardsze tuleje w tym drugim i taki jakby jasniejszy ten wahacz:/ Normalnie cyrk.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 07-11-2010 o 13:22

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    ja wymienialem gorny wachacz kupilem trw skrecilem na podniesionym kole i pozniej jeszcze dokrecilem na opuszczonym i osobiscie uwazam, ze nie ma to znaczenia jak dokrecasz . Latwo sprawdzic czy te wachacze maja luz mimo ze jeszcze nie stukaja podnies auto z kolem i poruszaj nim na boki i zerknij wtedy na wachacz. ja mialem luz tuleja sie ruszala w gumie gora dol i byl wyczuwalny luz na kole , wachacz stukal tylko na niektorych dziurach. proponuje ci kupic trw jak chcesz miec spokoj na dluzszy czas. wykonane sa solidne i u mnie wytrzymaly od nowosci 90tys
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 07-11-2010 o 13:23
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Na 100% ma się obracać tylko ta metalowa tulejka bo inaczej wahacz nie pracowałby góra dół (ta tulejka nie jest zwulkanizowana z resztą tej tulei), śrubę tą długą dokręć mocno, ale z wyczuciem, żeby co cudować. to nie ma znaczenia przy dokręcaniu czy auto stoi w powietrzu czy na kole, bo i tak w czasie pracy zawieszenia ta tuleja się obraca. ja jak wymieniałem wahacz to posmarowałem jeszcze co niektóre miejsca smarem w sprayu do łańcuchów motocyklowych o-ringowych (nie zaszkodzi on gumie) zobaczymy ile wytrzyma. mam nadzieje, że ten smar nie wpłynie negatywnie na żywotność tulejek, że nie złapie się do niego piasek i takie inne syfy.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 07-11-2010 o 13:24

  9. #9
    Zeus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sqadak Zobacz post
    Na 100% ma się obracać
    To po co w środku tuleja metalowa? Nie prościej by było wpuścić śrubę przelotową bezpośrednio przez gumę?
    Punkt styku tulei i jego jarzma to metalowa tulejkawewnętrzna a położenie zmienia wyłącznie w środku śruba względem wewnętrznej metalowej tulei.

    Żadne zawieszenie nie lubi być skręcane na opuszczonych kołach.
    Oczywiście można też inaczej.... później reklamując tuleje zawieszeń, tuleje amortyzatorów itd itp

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Głogówek
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,5 V6 24V 11.2001
    Postów
    10

    Post Prawidłowy montaż wahaczy

    Pozwolę wtrącić się do korespondencji. Kolega Zeus stwierdził, że prościej byłoby wpuścić śrubę przelotową bezpośrednio przez gumę. Tak to prawda, ale ta śruba musiałaby być o średnicy takiej jak ten wewnętrzny trzpień metalowy(grzybek), bo chodzi tu o dużą powierzchnię styku. I napewno guma zwulkanizowana z tym grzybkiem nie jest. Koledzy, wymieniałem niedawno wszystkie wahacze. Górne przednie założyłem Vema od ITALTECHNIK i teraz żałuję, że nie kupiłem niewiele droższych TRW. Otóż przy skręcaniu tej długiej śruby (trzeba ją mocno skręcić, bo nie może być tam luzu i nie musi auto stać na kołach) okazało się, że jest dość duży luz na tych gumach. Miałem cały wahacz z kielichem w imadle i po skręceniu mocno naciskając ręką był dość duży luz między tuleją metalową (grzybkiem), a tuleją gumową. A co dopiero przy obciążeniu na kołach podczas jazdy. Wywaliłem te tuleje gumowe i metalowe, a przełożyłem z wahaczy starych, bo były w o niebo lepszym stanie i luzu prawie nie było. Wkurzyłem się na sprzedawcę, że sprzedał mi bubla i napisałem na niego negatywa, a on mi się tym samym odwdzięczył. Następnym razem będzie TRW. Warto się nad tym zastanowić, bo tanie mięso psy jedzą.

Podobne wątki

  1. Prawidłowy przebieg??
    Utworzone przez ard0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-03-2015, 20:42
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-03-2012, 20:51
  3. Prawidłowy montaż nadkoli przednich
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-10-2011, 13:08
  4. Jaki prawidłowy rozmiar felg ??
    Utworzone przez kuris w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-12-2010, 12:38
  5. montaż wahaczy górnych
    Utworzone przez amicus4 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 09:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory